Firma Gemius wydała kilka infografik przedstawiających wszystko to, co wcześniej publikowała w swoich informacjach prasowych, a więc tendencje związane z robieniem zakupów w sieci. Co preferują kobiety i ile z nich zdecydowało się na takie zakupy? Co z kolei wolą mężczyźni i czy taka sama ich ilość kupuje w Internecie? Tego i innych rzeczy można dowiedzieć się z grafik zaprezentowwanych również w tym artykule.
Warto nadmienić, iż wszelkie informacje użyte do przygotowania infografik zostały zebrane w lipcu – nie uwzględniają zatem sierpnia, września i kończącego się już października.
Jak jasno wynika z bardzo czytelnych statystyk, aż 6,5 miliona kobiet zdecydowało się na zakupy w sieci. Ich najczęstszym „łupem” padały różnego rodzaju ubrania, aczkolwiek równie często odwiedzały one sklepy wielobranżowe. Najrzadziej decydowały się na zakup rzeczy związanych z militariami i bronią, erotyką oraz gadżetami związanymi ze zdjęciami.
Na zakupy internetowe chęć mieli również mężczyźni – aż 5,3 miliona przedstawicieli tej płci zdecydowało się na wybranie się do sieci celem kupienia różnego rodzaju przedmiotów. Najczęściej przedmiotami tymi były różnego rodzaju cuda techniki, a więc różnej maści elektronika – komputery, fotografia, AGD czy RTV. Na drugim miejscu pod względem popularności wśród mężczyzn znalazły się sklepy wielobranżowe, a dopiero na trzecim – te z ubraniami. Faceci najrzadziej decydowali się na zakup biżuterii, perfumów i rzeczy związanych z erotyką. Więcej informacji na załączonych grafikach.