Zatowarowanie sklepu internetowego, czyli skąd brać towar do sklepu internetowego?

0
2879
skąd brać towar do sklepu internetowego

Handel internetowy otwiera przed przedsiębiorcami szerokie możliwości sprzedaży różnorodnych produktów, od rękodzieła po nowoczesne gadżety. Jednak aby skutecznie prowadzić sklep online, kluczowe jest znalezienie odpowiedniego asortymentu. Gdzie zatem szukać towarów do sklepu internetowego, aby wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów?

Zakładanie sklepu internetowego to ekscytujące przedsięwzięcie, które pozwala na prowadzenie działalności handlowej w sposób elastyczny i dostosowany do potrzeb współczesnych konsumentów. Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z e-commerce, czy jesteś doświadczonym sprzedawcą, jednym z najważniejszych aspektów jest zdobycie atrakcyjnego asortymentu. Odpowiedni dobór produktów może zadecydować o sukcesie Twojego sklepu, dlatego warto poznać różne strategie i źródła, z których można czerpać towary.

W artykule przedstawiamy różnorodne metody pozyskiwania towarów do sklepu internetowego. Każda z tych strategii ma swoje zalety i może być kluczem do sukcesu w e-commerce. Niezależnie od wybranego modelu, ważne jest, aby dopasować asortyment do oczekiwań swojej grupy docelowej oraz skutecznie promować go w odpowiednich kanałach sprzedaży. Zapraszamy do lektury i odkrycia najlepszych źródeł produktów dla Twojego biznesu e-commerce!

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Źródło towarów nr 1.: Produkcja własna

Zanim poznasz odpowiedź na pytanie, skąd brać towar do sklepu internetowego, zastanów się, czy nie mógłbyś postawić na handel własnym asortymentem. Jakim? W sprzedaży online powinny sprawdzić się świetnie: 

  • rękodzieło i produkty handmade (np. obrazy, dekoracje, ubrania);
  • własne wyroby spożywcze (np. przetwory, wypieki, mięsa);
  • autorskie materiały cyfrowe (np. e-booki, słuchowiska, kursy).

Dzięki takim towarom oferta Twojego sklepu będzie unikalna i bezkonkurencyjna zarazem. Nie będziesz musiał walczyć o klientów z innymi sprzedawcami i sam ustalisz ceny swoich produktów.
Tak naprawdę wystarczy, że odpowiednio wypromujesz produkty – w taki sposób, by spodobały się Twoim odbiorcom. Możesz to zrobić np. w social media, czy też przy pomocy różnych reklam Google Ads

Handel własnymi produktami to idealne rozwiązanie zarówno na start, jak i rozwój w e-commerce. Rozszerzenie dotychczasowej oferty sklepu np. o gadżety tematyczne z logo marki, może okazać się dobrym posunięciem.

Źródło nr 2.: Towar do sklepu internetowego prosto od lokalnego producenta

Produktów do sprzedaży w sklepie internetowym możesz także szukać lokalnie. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że w Twojej najbliższej okolicy kryją się firmy i osoby, które zajmują się wytwarzaniem ciekawych wyrobów.

Mogą to być na przykład:

  • rodzinne stolarnie, które produkują drewniane meble do domu i ogrodu; 
  • tradycyjne gospodarstwa, w których uprawiane są ekologiczne warzywa i owoce;
  • małe firmy produkcyjne, w których powstają ciekawe i unikalne przedmioty.

Dobrze by było, gdybyś trafił na osoby i firmy, które dotychczas nie oferowały produktów dystrybutorom sprzedającym online. Handel asortymentem, który jest dostępny jedynie stacjonarnie, ma podobne zalety, co sprzedaż własnych produktów.

Współpraca z firmą lub wytwórcą z najbliższej okolicy może też zaowocować np. możliwością korzystania z magazynu producenta (oraz brakiem przymusu organizacji i ponoszenia kosztów własnego) czy też otrzymaniem tytułu oficjalnego dystrybutora.

Źródło nr 3.: Zaopatrzenie sklepu internetowego w hurtownie online i dropshipping

Skąd brać produkty do sklepu internetowego, jeśli nie posiada się własnych, a okolicy nie można znaleźć firm czy osób, które je wytwarzają? Towar do sklepu internetowego znajdziesz w takim przypadku w e-hurtowniach współpracujących ze sprzedawcami online. 

Zatowarowanie Twojego sklepu internetowego zajmie Ci dosłownie kilka minut – wszystkie produkty wraz z parametrami i materiałami promocyjnymi pobierzesz bowiem do systemu sklepu przy pomocy kilku kliknięć w ramach modułu integracji z hurtowniami.

Oprogramowanie e-commerce Sky-Shop posiada gotowe integracje z producentami, importerami i hurtowniami działającymi w 24 branżach. W bazie kontrahentów zintegrowanych z platformą znajdziesz ponad 400 firm, od których możesz brać towar do sklepu internetowego.

Hurtownie, importerzy i producenci otwarci na rynek sprzedaży online, proponują zarówno współpracę w tradycyjnym modelu, jak i w oparciu o dropshipping, który nie wymaga inwestycji w towar i magazyn oraz przejmowania się wysyłkami produktów do klientów.

Dowiedz się więcej na temat dropshippingu. 

Firmy wyszczególnione we wspomnianej bazie współpracują przede wszystkim z innymi firmami (w trybie B2B), jednak znajdziesz wśród nich również takie, które podpisują umowy z osobami fizycznymi, które sprzedają online w ramach działalności nierejestrowanej.

Dostawców znajdziesz także w facebookowej grupie HURTOWNIE oferuję/szukam + DROPSHIPPING.

Źródło nr 4.: Zatowarowanie sklepu internetowego w towary private label 

Ciekawym pomysłem jest również współpraca z producentem lub hurtownią na zasadzie private label. Rozwiązanie polega na tym, że gotowe produkty przygotowywane są do sprzedaży w taki sposób, w którym pomija się opatrywanie ich marką wytwórcy. 

Wyroby pakowane są w pudełka, kartony czy folie dystrybutora. Produkty private label sprzedają np. sieci supermarketów – Lidl, Carrefour, czy Biedronka oferują pod własnymi markami wyroby pochodzące od doświadczonych producentów.

Private label (oraz white label – produkty bez logotypów) to świetna alternatywa dla sprzedaży autorskich produktów. Rozwiązanie pozwala na posiadanie własnej marki produktów bez znajomości produkcyjnego know-how, zaplecza i doświadczenia. 

W ramach współpracy na zasadzie private label otrzymasz absolutnie unikalny towar do sklepu internetowego, który będzie sprawiał wrażenie wytworzonego przez Twoją markę. Handlując nim, możesz ustalić dowolne ceny i skoncentrować się na budowie marki. 

Private label można polecić przede wszystkim doświadczonym sprzedawcom. W tego typu współpracę oraz kreację marki należy bowiem nieco zainwestować, na co mogą sobie pozwolić głównie osoby i firmy z ustabilizowaną pozycją rynkową. 

Źródło nr 5.: Produkty z zagranicznych rynków

Pozyskiwanie towarów z zagranicznych rynków może być świetnym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji. Wiele platform umożliwia łatwy dostęp do producentów i hurtowników z całego świata. Importując produkty, możesz oferować unikalny asortyment, który nie jest dostępny lokalnie. Dzięki globalnym platformom masz możliwość nawiązywania bezpośrednich kontaktów z producentami i negocjowania korzystnych cen.

Importowanie towarów z zagranicy wiąże się jednak z kilkoma wyzwaniami. Ważne jest, aby dokładnie sprawdzić dostawców pod kątem jakości produktów i wiarygodności. Możesz to zrobić, sprawdzając recenzje innych klientów, zamawiając próbki produktów, a także korzystając z usług pośredników, którzy mogą pomóc w weryfikacji producenta. Pamiętaj również o regulacjach celnych i podatkowych, które mogą wpływać na koszty i czas dostawy.

Transport międzynarodowy to kolejny aspekt, który warto wziąć pod uwagę. Koszty i czas dostawy mogą się znacznie różnić w zależności od wybranej metody transportu (drogą morską, lotniczą czy lądową). Dobrze jest także zrozumieć zasady Incoterms, które określają odpowiedzialność za towary podczas transportu.

Mimo tych wyzwań importowanie towarów z zagranicy może być bardzo opłacalne i pozwolić na poszerzenie oferty sklepu o unikalne produkty, które mogą przyciągnąć szerokie grono klientów. Dzięki odpowiedniemu podejściu i przygotowaniu ta strategia może znacznie zwiększyć konkurencyjność Twojego sklepu internetowego.

Źródło nr 6.: Rynki wtórne i aukcje internetowe

Rynki wtórne i aukcje internetowe to kolejne źródło, z którego możesz pozyskiwać towary do swojego sklepu internetowego. Platformy takie jak: eBay, Allegro, OLX czy Gumtree umożliwiają zakup produktów używanych, nadwyżek magazynowych oraz końcówek serii od osób prywatnych i firm. Ostatnio dużą popularnością cieszą się również lumpeksy online. Zakup produktów na rynku wtórnym może być szczególnie opłacalny, ponieważ często można je nabyć po znacznie niższych cenach niż nowe.

Korzystanie z rynków wtórnych i aukcji internetowych ma kilka zalet. Po pierwsze daje możliwość zakupu unikalnych i rzadkich produktów, które mogą przyciągnąć specyficzną grupę klientów. Po drugie pozwala na elastyczne zarządzanie asortymentem, ponieważ można szybko reagować na zmieniające się trendy i popyt. Po trzecie zakup produktów z drugiej ręki jest bardziej ekologiczny, co może być dodatkowym atutem dla klientów zwracających uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska.

Jednakże korzystając z tego źródła, warto zachować ostrożność i dokładnie sprawdzać stan kupowanych produktów oraz wiarygodność sprzedawców. Warto również zwrócić uwagę na warunki sprzedaży i politykę zwrotów, aby uniknąć ewentualnych problemów.

Dzięki rynkom wtórnym i aukcjom internetowym możesz wzbogacić swoją ofertę o różnorodne produkty, co pomoże Ci dotrzeć do nowych segmentów rynku i zbudować unikalną markę w e-commerce.

Skąd brać towar do sklepu internetowego? Podsumowanie

Zatem skąd brać towar do sklepu internetowego? Niezależnie od tego, czy dopiero zamierzasz go założyć, czy też prowadzisz go od lat: 

  • Najlepiej, jeśli nie musisz szukać towarów i posiadasz bezkonkurencyjne wyroby własne – taki asortyment wystarczy jedynie właściwie wypromować w odpowiedniej grupie docelowej. 
  • Towarów do sklepu online możesz szukać także na rynku lokalnym – szczególnie wśród osób i firm, które wytwarzają własne produkty, ale dotychczas nie oferowały ich w Internecie. 
  • Produkty do sklepu internetowego znajdziesz też w ofertach e-hurtowni, importerów i producentów otwartych na współpracę ze sprzedawcami online – również bez firmy i w dropshippingu.
  • Po jakimś czasie możesz też pomyśleć o stworzeniu własnej marki private label – to świetny towar do sklepu internetowego, którego Twoi klienci nie znajdą u żadnej konkurencji. 

Sprawdź wszystkie z sugerowanych rozwiązań i znajdź produkty do Twojego sklepu internetowego już dziś! Pamiętaj jednak, że dobry asortyment do sprzedaży to nie wszystko – liczy się także to, komu i jak będziesz oferował wybrane przez Ciebie produkty. 

Wygodny handel we własnym sklepie internetowym, na Allegro i w innych kanałach, zapewni Ci oprogramowanie Sky-Shop. Nowoczesna platforma e-commerce posiada gotowe integracje z ponad 400 producentami, importerami i hurtowniami oferującymi różnego typu towary, które możesz sprawdzić w trakcie 14 dni darmowego okresu testowego.

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.