Czym są kampanie Performance Max od Google Ads?

0
317
autor: Andrea Piacquadio, źródło: pexels.com

Jeśli prowadzisz biznes online, to z pewnością będziesz musiał zainwestować w reklamę. W innym wypadku bardzo ciężko będzie Ci dotrzeć do odbiorców na tym dynamicznym i bardzo szerokim rynku. Kampanie Performance Max to jeden z najnowszych rodzajów automatycznych reklam Google Ads. Zastąpiły one kampanie lokalne i inteligentne kampanie reklamowe. Nieco ponad dwa lata temu, kiedy zostały wprowadzone, wzbudzały wiele kontrowersji, bo chociaż dawały spore nadzieje na podwyższenie wyników ze sprzedaży, to jednak zastąpiły rodzaje kampanii, które dotychczas generowały najwyższą sprzedaż w sklepach internetowych.

Performance Max wykorzystują inteligentne systemy samouczące. Zostały stworzone z myślą o dawaniu niesamowitych efektów – docieraniu do bardzo szerokiego grona odbiorców i znacznego zwiększenia przychodów. A wszystko to za sprawą jednoczesnego pojawienia się w kilku miejscach w sieci. Podpowiadamy, co o kampaniach Performance Max powinni wiedzieć początkujący przedsiębiorcy. Zapraszamy do lektury!

Spis treści:

  1. Kampania Performance Max, czyli sztuczna inteligencja Google – co to właściwie jest?
  2. Kto może tworzyć kampanie Performance Max?
  3. Kiedy powinieneś wybrać kampanie Performance Max?
  4. Czy warto korzystać z kampanii Performance Max?
  5. W jaki sposób utworzyć kampanię Performance Max?
  6. Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jeśli prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś stworzyć reklamę Performance Max?
  7. Kampanie Ads dla początkujących właścicieli sklepów internetowych
  8. Kampanie Performance Max – najważniejsze informacje

Kampania Performance Max, czyli sztuczna inteligencja Google – co to właściwie jest?


Kampanie Performance Max to nowa propozycja od Google’a, który postanowił zastąpić funkcjonujące dotychczas inteligentne kampanie produktowe (Smart Shopping Campaigns) ich zdecydowanie bardziej udoskonaloną wersją. W ten sposób w styczniu 2022 roku wprowadzone zostały w pełni zautomatyzowane kampanie Performance Max.

Zadaniem marketingowca lub przedsiębiorcy jest jedynie określenie parametrów wejściowych oraz celu. Na podstawie tych danych Google tworzy kampanię, która ma na celu nieść pomoc w dotarciu do dużej grupy odbiorców dzięki jednoczesnemu wykorzystaniu różnorodnych kanałów Google:

  • sieci wyszukiwań;
  • sieci reklamowej;
  • YouTube-a;
  • Gmail-a;
  • Google Maps-a;
  • Google Discover-a.

Reklamodawcy mają do wyboru strategię maksymalizacji liczby konwersji lub strategię maksymalizacji wartości konwersji.

👉 Zależy Ci na innym rodzaju promocji? Dowiedz się, jak wypromować sklep internetowy na Instagramie!

Kto może tworzyć kampanie Performance Max?


Typ kampanii Performance Max udostępniony jest reklamodawcom, którzy za cel reklamowy wybrali:

  • sprzedaż;
  • ruch w witrynie;
  • potencjalnych klientów;
  • wizyty w lokalnym sklepie.

Będziesz mógł z nich skorzystać również, gdy nie wybrałeś żadnego celu prowadzonej kampanii.

👉 Kampania Performance Max jest elementem strategii sprzedażowej. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej o strategiach w biznesie e-commerce, koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Kiedy powinieneś wybrać kampanie Performance Max?


Kampanie Performance Max nie będą dobrym rozwiązaniem dla wszystkich. Zdecydowanie jednak powinni z nich skorzystać przedsiębiorcy, którzy:

  • posiadają dokładnie określone cele reklamowe i konwersji;
  • swoją uwagę skupiają na maksymalizacji wyników kampanii;
  • chcieliby wykorzystać wszystkie możliwe kanały sprzedażowe Google’a;
  • posiadają już utworzone kampanie na słowa kluczowe, ale chcieliby dodatkowo zwiększyć konwersję.

Czy warto korzystać z kampanii Performance Max?


W dobie dynamicznie rozwijającego się marketingu i powszechnego wykorzystywania sztucznej inteligencji trudno byłoby nie dostrzec potencjału w automatycznych kampaniach reklamowych, które wykorzystują mechanizm uczenia maszynowego. Kampanie Performance Max mają zatem ogromny potencjał, który jednak trzeba umieć wykorzystać.

Ten rodzaj reklamy będzie przynosił najlepsze efekty przedsiębiorcom potrafiącym nadzorować i analizować osiągane wyniki reklamowe. Pamiętajmy, że nawet najlepiej skonstruowana ucząca się reklama automatyczna nie jest doskonała, dlatego każda z nich będzie od czasu do czasu wymagała optymalizacji.

Zalety kampanii Performance Max

Kampanie Performance Max mają wiele zalet. Wśród tych najważniejszych należałoby wymienić:

  • Maksymalizacja efektywności i wartości kampanii reklamowej – Performance Max dają możliwość dostosowywania celów biznesowych, co pozwala na docieranie do szerokiego grona odbiorców, w tym również do zupełnie nowych użytkowników znajdujących się w segmentach, których w normalnej sytuacji nie skojarzyłbyś ze swoją grupą docelową.
  • Podnoszenie skuteczności działańmechanizm optymalizowania stawki pozwala na zwiększanie wartości konwersji, a więc osiąganie maksymalnej skuteczności działania.
  • Mierzalność skuteczności strategii marketingowejw kampaniach Performance Max uzyskujesz dostęp do szczegółowych statystyk, dzięki czemu masz możliwość oceny i optymalizowania przyjętej strategii oraz opracowania strategii długookresowej.

W jaki sposób utworzyć kampanię Performance Max?

  1. Zaloguj się do swojego panelu reklamowego w Google Ads.
  2. Kliknij przycisk: “Utwórz”.
  3. Wybierz cel kampaniijeśli chcesz skorzystać z kampanii Performance Max, to w tym kroku na cel musisz wybrać: sprzedaż, potencjalnych klientów, ruch w witrynie, wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje lub zupełnie zrezygnować z wybierania celu dla kampanii.
  4. Określ typ kampanii jako: “Performance Max”.
  5. Wybierz cele konwersji Performance Maxsystem podpowie Ci zestaw celów kampanii zgodnych z Twoimi domyślnymi ustawieniami w profilu Google Ads oraz zasugeruje szereg dodatkowych celów. Twoim zadaniem będzie sprawdzenie, czy dopasowane cele odpowiadają Twoim oczekiwaniom i ewentualne dobranie dodatkowych celów.
  6. Przypisz swoje konto Google Merchant Center do kampanii Performance Max i nadaj nazwę kampanii.
  7. Ustal budżet dla kampaniitutaj Google daje Ci do wyboru dwie strategie określania stawek: maksymalizację liczby konwersji oraz maksymalizację wartości konwersji. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, powinieneś wybrać pierwszy rodzaj strategii. Drugi rodzaj dedykowany jest usługodawcom. Kolejne elementy związane z budżetem kampanii określ dopiero po kilku tygodniach od jej uruchomienia, na etapie optymalizacji wybranej strategii. Kiedy określisz je już na samym początku, kampania może nie działać prawidłowo.
  8. Określ szczegółowe parametry swojej kampaniiw tym kroku konieczne będzie wskazanie parametrów szczegółowych kampanii: lokalizacji reklamy, języka, którym posługują się odbiorcy kampanii, adresów URL, na jakie będzie skierowana kampania, harmonogramu reklam i dat ramowych dla kampanii.
  9. Określ grupę zasobów dla kampaniigrupa zasobów to połączenie elementów, takich jak: grafiki, logo, teksty reklamowe, zdjęcia, filmy, nazwy, nagłówki, etc. Co ciekawe, możesz stworzyć kilka grup zasobów i testować, która z nich sprawdzi się najlepiej.
  10. Dodaj rozszerzeniamowa tutaj o elementach, które uatrakcyjnią Twoją reklamę, na przykład: lokalizacji, cenach i linkach.

Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jeśli prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś stworzyć reklamę Performance Max?


Kampanie reklamowe Performance Max świetnie się sprawdzają w przypadku reklamowania sklepów internetowych. Ważne jest jednak, żeby taka reklama została odpowiednio skonfigurowana. Na co warto zatem zwrócić szczególną uwagę?

  • Skonfiguruj grupy produktowe (wizytówek) – opcja pozwala na wyszczególnienie poszczególnych produktów, które mają zostać zareklamowane. Dzięki temu Google nie będzie reklamowało wszystkich produktów, które wrzuciłeś do swojego konta reklamowego w ramach jednej kampanii.
  • Zoptymalizuj zasoby reklamoweutwórz dobrze przemyślane i idealnie współgrające ze sobą elementy tekstowe, materiały graficzne i wideo. Dzięki temu Twoja reklama będzie bardziej atrakcyjna dla jej odbiorców.
  • Zaznacz opcję sygnału dotyczącego odbiorcówto opcja dodatkowa, więc kampania będzie mogła wystartować, kiedy pominiesz jej uzupełnianie, ale ustawienie odpowiednich sygnałów sprawi, że kampania będzie szybciej się uczyła, a więc w krótszym czasie przyniesie oczekiwane rezultaty.
  • Skonfiguruj konwersje kampania będzie działała poprawnie jedynie, jeśli poprawnie określisz stawki i strategię działania.
  • Zadbaj o feed produktowyjeśli tworzysz reklamy produktowe, to postaraj się poprawnie skonfigurować plik produktowy w Google Merchant Center. Podaj wszystkie atrybuty.
  • Podziel zasoby reklamowe na grupyw ten sposób w reklamie będą mogły być wyświetlane jedynie najlepiej konwertujące produkty lub te, które akurat znajdują się w promocji.
  • Testuj różne zestawienia odbiorców i różne listy remarketingowe.

Kampanie Ads dla początkujących właścicieli sklepów internetowych


Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sprzedażą online i jeszcze przerastają Cię kwestie związane z samodzielnym tworzeniem kampanii reklamowych Google Ads, możesz skorzystać z pomocy specjalistów. Sky-Shop to platforma, za pośrednictwem której nie tylko szybko i łatwo założysz sklep internetowy, ale również wypromujesz go, tworząc skuteczne kampanie Ads.

Sky-Shop przeprowadzi profesjonalną analizę Twojego sklepu, pomoże Ci obsłużyć kampanie Google Ads oraz przydzieli Ci dedykowanego specjalistę, który pomoże Ci rozwiązać każdy problem związany z prowadzeniem biznesu online. Jeśli nie do końca wiesz, czy platforma abonamentowa będzie Twoim strzałem w dziesiątkę, to w Sky-Shop możesz skorzystać z 14-dniowego okresu próbnego, podczas którego będziesz miał okazję przetestować wszystkie możliwości platformy. To co? Zaczynamy?

Kampanie Performance Max – najważniejsze informacje


Kampanie Performance Max to stosunkowo młody format reklam od Google Ads. Cechują się one umiejętnością uczenia się oraz wysokim poziomem automatyzacji. Ponadto nowy typ kampanii pozwala wyświetlać reklamy w kilku miejscach jednocześnie (sieć wyszukiwań, sieć reklamowa, YouTube, Gmail, Google Maps, Google Discover), co znacznie zwiększa skuteczność kampanii reklamowych – pozwala dotrzeć do większej ilości klientów, a co za tym idzie – osiągać wysokie zyski ze sprzedaży.

Z zasobów reklamowych typu Performance Max dostępnych na koncie Google Ads powinni skorzystać w szczególności właściciele sklepów internetowych i usługodawcy. Poleca się, aby w strategii działalności reklamowej firmy obok reklam oferowanych przez Google, znalazła się również działalność reklamowa w mediach społecznościowych.

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here