Spis treści artykułu:
Dropshipping to model logistyczny pozwalający na prowadzenie sprzedaży internetowej z pominięciem magazynowania towaru u właściciela sklepu. Rozwiązanie tego typu wiąże się z licznymi korzyściami dla przedsiębiorcy i znacząco ułatwia mu wejście na rynek.
Zastanawiasz się nad rozpoczęciem działalności e-commerce? Zapoznaj się z naszym poradnikiem dotyczącym dropshippingu!
Co to jest dropshipping?
Model dropshippingu polega na współpracy sprzedawcy z hurtowniami, które zaopatrują go w towar. Właściciel sklepu internetowego nie musi kupować produktów, zanim zacznie oferować je swoim klientom. Wystarczy, że zapłaci za nie w momencie, gdy otrzyma zamówienie. Takie rozwiązanie pozwala rozpocząć działalność e-commerce nawet z bardzo ograniczonym kapitałem początkowym.
Co więcej, hurtownie zajmują się zarówno magazynowaniem towaru, jak i jego wysyłką. Dzięki temu rola sprzedawcy ogranicza się do pośredniczenia między dostawcą a klientami końcowymi. Właściciel sklepu internetowego może się więc skupić wyłącznie na działaniach marketingowych oraz utrzymywaniu kontaktu z zamawiającymi.
Jak łatwo zauważyć, prowadzenie sprzedaży w modelu dropshipping znacząco redukuje koszty, jakie musi ponieść przedsiębiorca. Po pierwsze znika konieczność wynajmowania magazynu i opłacania jego pracowników. Po drugie hurtownie wyręczają sprzedawcę w realizacji wysyłek.
To wszystko sprawia jednocześnie, że właściciel e-commerce’u ma zdecydowanie więcej czasu na inne obowiązki. Może albo zająć się rozwijaniem własnej marki, albo łączyć prowadzenie sprzedaży internetowej z pracą na etacie czy studiami dziennymi.
Ile można zarobić na dropshippingu?
Skoro wiesz już, czym jest dropshipping, pora zastanowić się nad tym, ile można zarobić na działalności tego typu. Na samym wstępie zaznaczmy jednak, że nie da się udzielić precyzyjnej odpowiedzi na to pytanie. Dlaczego?
Przede wszystkim każdy przypadek jest inny. Tylko od konkretnego sprzedawcy zależy to, jakie warunki współpracy wynegocjuje z konkretnymi hurtowniami. Poza tym to właściciel sklepu decyduje o wysokości marży, którą nakłada na oferowane produkty. Z jednej strony powinna ona gwarantować duże zyski, a z drugiej nie może zanadto wykraczać poza zakres cen konkurencji.
Zarobki w modelu dropshipping będą zależały od wielu czynników, takich jak popyt na dany towar, działania konkurencji, ponoszone koszty czy skuteczność marketingu. Za punkt odniesienia można jednak przyjąć wartość standardowej marży, wynoszącą 20 – 35 %. Warto też zauważyć, że nieduże początkowo zyski będą stopniowo rosły, w miarę rozwijania współpracy z dostawcami.
Przeczytaj także: Zarobki w dropshippingu – najważniejsze informacje
Jak sprzedawać w dropshippingu?
Jeśli wydaje Ci się, że dropshipping to jakiś skomplikowany system wymagający od Ciebie spotkań z dostawcami i przygotowywania ofert handlowych, jesteś w błędzie. To szalenie prosty model sprowadzający się do zintegrowania Twojej oferty z asortymentami wybranych przez Ciebie hurtowni. Wszystko to możesz zrobić sprzed ekranu komputera!
Sprzedaż w dropshippingu można prowadzić na wiele różnych sposobów. Tylko od Ciebie zależy wybór preferowanych kanałów. Oczywiście znakomicie sprawdzi się w tym przypadku własny sklep internetowy, który możesz w łatwy sposób założyć na oprogramowaniu działającym w modelu abonamentowym Sky-Shop.
Kupujący u Ciebie klienci nie będą nawet wiedzieć, że towar pochodzi od innego dostawcy. Zapamiętają jedynie Twoją markę, a to wielka szansa na jej rozwój.
Wśród alternatywnych sposobów prowadzenia sprzedaży w dropshippingu można wymienić działalność na Allegro lub innych platformach zakupowych. Ciekawym rozwiązaniem okaże się również sklep na Facebooku. W Polsce opcja ta nie pozwala na prowadzenie bezpośredniej sprzedaży w serwisie, ale mimo wszystko stanowi atrakcyjny katalog produktów kierujący klientów do transakcji.
Jak zacząć sprzedaż w dropshippingu?
Jeśli zalety dropshippingu przypadły Ci do gustu, możesz bardzo szybko i wygodnie zacząć prowadzenie sprzedaży w tym modelu. Początkowo nie musisz nawet zakładać firmy.
Później warto jednak to zrobić, a to ze względu na dwie kwestie. Po pierwsze zdecydowanie łatwiej nawiążesz współprace z hurtowniami, jeśli nie będziesz jedynie osobą prywatną. Po drugie zaś działalność nieewidencjonowana ogranicza Twoje możliwości zarobku do połowy minimalnej pensji krajowej, a więc zaledwie 1400 zł brutto miesięcznie.
Aby zacząć sprzedawać w dropshippingu, wystarczy założyć konto na jednej z platform SaaS służących do prowadzenia działalności e-commerce. To zaawansowane narzędzia pozwalające na integrację Twojego sklepu z hurtowniami. Oprogramowanie tego typu umożliwi Ci zarówno nawiązanie współpracy z dostawcami, jak i zsynchronizowanie własnej oferty z ich asortymentami.
Przykładem takiego narzędzia jest platforma Sky-Shop oferująca integrację z ponad 200 hurtowniami dropshippingowymi. Dzięki niej możesz prowadzić sprzedaż w wielu różnych miejscach w sieci i wygodnie obsługiwać zamówienia ze wszystkich kanałów w jednym panelu administracyjnym. To także dostęp do intuicyjnego kreatora sklepu oraz skutecznych narzędzi marketingowych, które pozwolą Ci błyskawicznie rozwinąć Twoją markę.
Poznaj zalety sklepów internetowych prowadzonych na Sky-Shop!
Nie czekaj dłużej i już dziś zrób dobry użytek z oprogramowania Sky-Shop, aby sprawnie i wygodnie zarabiać na dropshippingu!