Dropshipping bez firmy – sprawdź, jak zacząć!

0
1911
dropshipping bez firmy

Dropshipping to model, który zdecydowanie usprawnia proces obsługi zamówień w e-commerce’ach. I choć chętnie korzysta z niego wielu sprzedawców, wciąż można spotkać się z opiniami, że do prowadzenia działalności tego typu niezbędna jest rejestracja firmy.

Nic bardziej mylnego! Ograniczając swoje przychody do połowy minimalnej pensji krajowej, unikniesz konieczności opłacania ZUS-u i zyskasz możliwość stopniowego rozwijania marki!

Jak działa dropshipping?

Dropshipping polega na współpracy z hurtowniami, które wysyłają swój towar Twoim klientom. Dzięki temu nie musisz przejmować się magazynowaniem ani pakowaniem produktów, oszczędzając zarówno czas, jak i zasoby finansowe. Pozwala Ci to wejść na rynek bez dużego kapitału i ograniczyć swoje obowiązki do pozyskiwania klientów. Jest to zatem znakomity model dla każdego sprzedawcy, a zwłaszcza dla tego, który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce.

👉 Dowiedz się więcej: Dropshipping – co to jest?

Skoro tak łatwo możesz uniknąć ryzyka inwestycyjnego, pewnie nie w smak Ci jest zakładanie firmy, która zobowiązałaby Cię do regularnego opłacania składek ZUS (niezależnie od przychodów lub ich braku!). Na szczęście dropshipping – tak jak każda inna forma sprzedaży internetowej – nie wymaga od Ciebie rejestrowania działalności gospodarczej. Na mocy Konstytucji Biznesu swój e-sklep możesz prowadzić jako osoba fizyczna.

Model zadziała w Twoim przypadku dokładnie tak samo jak w sytuacji zarejestrowanych firm:

  1. Wybierz hurtownie, z którymi chcesz współpracować.
  2. Uzgodnij z nimi warunki współpracy.
  3. Przekazuj spływające do Twojego sklepu zamówienia bezpośrednio do hurtowni.
  4. Opłacaj kupowane produkty na bieżąco, podczas gdy hurtownie będą zajmowały się ich wysyłkami.
  5. Dostarczaj dowody zakupu swoim klientom.
  6. W razie potrzeby obsługuj zwroty i reklamacje.
  7. Oszczędzaj czas, poświęcając się tylko działaniom marketingowym i rozwijaniu marki.

jak-dziala-dropshipping

Dropshipping bez działalności gospodarczej

Jak już wiesz, zasadniczą różnicą pomiędzy działalnością zarejestrowanej firmy a Twoim sklepem internetowym jest limit możliwych do wypracowania przychodów. Jako osoba fizyczna nie możesz zarobić więcej niż 50% wartości stawki minimalnej określonej na dany rok. W 2022 r. Twoje comiesięczne wpływy wyniosłyby więc maksymalnie 1505 zł brutto miesięcznie.

Choć nie jest to kwota, za którą można by się utrzymać, stanowi niezłe kieszonkowe na przykład dla studenta. Co więcej, w takim modelu całkowicie bezpłatnie próbujesz swoich sił w e-commerce. Dropshipping bez firmy wydaje się więc znakomitym pomysłem na pierwsze kroki w sprzedaży internetowej. Kiedy zyskasz już wystarczające doświadczenie i nabierzesz ochoty na większe zarobki, bez najmniejszych problemów zarejestrujesz działalność, a Twoja marka zacznie się błyskawicznie rozwijać na dobrze przygotowanym gruncie.

Kiedy można sprzedawać w dropshippingu bez firmy?

Aby sprzedawać w dropshippingu bez działalności gospodarczej, musisz spełnić tylko następujące warunki:

  • prowadzić sprzedaż samodzielnie, bez wspólników,
  • nie prowadzić żadnej działalności gospodarczej ani spółki w ciągu ostatnich 5 lat,
  • nie przekraczać limitu przychodu miesięcznego w wysokości 50% minimalnej pensji krajowej.

Dropshipping bez firmy a podatki

1400 zł miesięcznie bez ponoszenia absolutnie żadnych kosztów? To zbyt piękne, aby było prawdziwe. Sprzedaż w ramach działalności nierejestrowanej nie zwalnia Cię bowiem z obowiązku płacenia podatków. W dropshippingu musisz liczyć się z:

  • podatkiem dochodowym rozliczanym na koniec roku,
  • podatkiem VAT, obowiązkowym tylko w przypadku sprzedaży niektórych produktów (np. kosmetyków).

Jeśli chcesz maksymalnie ułatwić sobie działalność w ramach dropshippingu, zainteresuj się asortymentem, który nie wymaga aktywnego odprowadzania VAT-u.

👉 Sprawdź, co można sprzedawać bez działalności gospodarczej. 

Zalety i wady dropshippingu bez firmy

Dropshipping zawdzięcza rosnącą popularność oszczędnościom płynącym z przerzucenia procesów logistycznych na dostawców towaru. Stanowi rozwiązanie, po które chętnie sięgają początkujący sprzedawcy, pragnący przetestować swoje pomysły na biznes bez konieczności ponoszenia zbędnych kosztów.

Nic więc dziwnego, że ich wybór często pada na sklep w ramach działalności nieewidencjonowanej. Podsumujmy najważniejsze zalety oraz wady takiego rozwiązania:

Zalety dropshippingu bez działalności gospodarczej:

  • Możliwość testowania pomysłu na biznes bez ponoszenia ryzyka.
  • Ograniczenie biurokracji do minimum (tj. złożenia rocznego zeznania podatkowego).
  • Możliwość uzyskania przychodu w wysokości 1505 zł brutto miesięcznie (w 2022 r.) bez zbędnych kosztów.

Wady dropshippingu bez działalności gospodarczej:

  • Limit miesięcznego przychodu na poziomie 50% płacy minimalnej.
  • Niechęć wielu hurtowni do podejmowania współpracy z osobami fizycznymi.
  • Ceny towarów, które dla osób fizycznych są nieraz wyższe niż dla firm.

Hurtownie dropshippingowe bez firmy

Jak już wiesz z powyższego zestawienia, wiele hurtowni nie chce podejmować współpracy z osobami fizycznymi. Już na etapie rejestracji w swoich systemach wymagają od kontrahentów podania firmowych NIP-ów. Może się to zatem okazać największą przeszkodą w Twoich próbach prowadzenia dropshippingu bez działalności gospodarczej.

Podczas nawiązywania współpracy z dostawcami, warto uzbroić się w cierpliwość i deklarować zamiar założenia firmy w niedalekiej przyszłości. Dobrym pomysłem jest także poszukiwanie przede wszystkim małych hurtowni, które mogą być bardziej otwarte na taki układ.

Prowadząc swój sklep za pośrednictwem platformy abonamentowej, zyskujesz dostęp do całej listy dostawców, z którymi możesz podjąć współpracę. W przypadku oprogramowania Sky-Shop znajdziesz wśród nich także hurtownie gotowe podpisać umowę z osobą fizyczną – na przykład:

  • Hurtownia Przemysłowa,
  • VivaB2B,
  • K2distribution,
  • Bagexpress,
  • Rovicky.

Czy dropshipping bez firmy się opłaca?

Sens dropshippingu bez działalności gospodarczej musisz ocenić samodzielnie. W długofalowej perspektywie nie jest to rozwiązanie szczególnie opłacalne. Może się jednak okazać, że będzie to dla Ciebie idealny sposób na bezpieczny i kontrolowany start w e-commerce. Jeśli zatem chcesz wejść na rynek bez kapitału i ryzyka, aby z czasem zacząć rozwijać swoją markę, spróbuj swoich sił w dropshippingu bez firmy!

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here