V Targi eHandlu ju za nami – podsumowanie i zwycięzcy konkursu Ekomersy

0
1907

24 września bieżącego roku zakończyła się trwająca dwa dni V edycja Targów eHandlu – największej imprezy branżowej, będącej nie lada gratką zarówno dla osób na co dzień związanych z branżą handlu internetowego, jak i dla tych, którzy dopiero planowału zaznajomienie się z nim.

Podsumowanie imprezy

Same targi, jak już zostało wspomniane wcześniej, rozpoczęły się 23 września i potrwały dwa dni (po raz pierwszy w historii). Był to ich debiut w Warszawie, gdzie usytuowane były na Stadionie Narodowym. Z opublikowanych oficjalnie informacji wynika, iż impreza zgromadziła aż 2000 zwiedzających, którzy przyszli podziwiać pokazy aż 105 różnych wystawców.

Pierwszy dzień targów przyniósł odwiedzającym wiele atrakcji. Przede wszystkim byli oni w stanie spotkać się z osobami uczestniczącymi w odbywającej się równolegle konferencji Ecommerce Trends 2013, jak również wysłuchać ciekawej prezentacji przedstawiciela firmy K2 S.A., Romana Łozińskiego. Tuż po niej nastąpiło wręczenie nagród Ekomersy, które dokładnie opiszemy w dalszej części artykułu.

1267342_10151678395623870_10815122_o

Za główny dzień targów uznany został jednak ten drugi – to właśnie wtedy Stadion Narodowy odwiedziło przeszło dwa tysiące osób. Wszystkie przyszły obejrzeć różnorodnych wystawców, wśród których zadebiutowały tak znane i szanowane firmy, jak Poczta-Polska, Alior Bank czy Master Card. Była to wspaniała okazja, by porozmawiać z przedstawicielami tych znanych marek – szczęśliwi mogli spotkać również wiele innych gości, w tym przedstawicieli rozpoznawalnej firmy Microsoft. Naturalnie każde spotkanie było okazją nie tylko do uściskania dłoni sukcesywnym biznesmenom, ale także zdobycia nowych cennych kontaktów czy wymiany wizytówkami.

Same Targi były również miejscem wielu interesujących z punktu widzenia biznesmena prezentacji. Te wygłosiły takie firmy, jak Shopgate, click apps czy Lubasz & Wspólnicy, poruszając tematy między innymi z zakresu prawa, mediów społecznościowych czy mobile marketingu.

Rozdanie nagród Ekomersy 2013

Galę wręczenia prestiżowych nagród Ekomersy 2013 poprowadził Grzegorz Mogilewski. W sumie kandydaci zostali nagrodzeni w aż dziewięciu różnych kategoriach, a zwycięzców wybrało prawie trzydziestoosobowe jury, w skład którego weszły osoby powiązane z branżą, prowadzące swoje własne sukcesywne sklepy czy witryny poświęcone e-commerce i spokrewnionym tematom. Poniżej znajdziecie listę kategorii, ich opis, nominowanych oraz naturalnie rzecz biorąc zwycięzców.

Produkt / usługa wspierająca ekspansję międzynarodową e-sklepów

W kategorii tej zostały nominowane wszystkie produkty i usługi, które pozwalają biznesmenom internetowym rozszerzać działalność ich sklepów na rynki zagraniczne. O nagrodę ubiegały się firmy Eurohermes.eu, PayLane, Manubia, zPolska.cz oraz Trusted Shops, z których to ta ostatnia została uznana za najlepszą. Trusted Shops przeprowadza audyty (bazujące na 70 kryteriach) witryn i nagradza je specjalnym oznakowaniem jakości. To ma udowodnić klientom zagranicznym (ale też polskim), że sklep jest wart zainteresowania.

Najlepszy produkt / usługa wspierająca sprzedaż w internecie

1275301_10151678401858870_1085955988_o

Tutaj nominacji doczekały się produkty i usługi, które przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym korzystających z nich biznesmenów. Zdecydowanym zwycięzcą okazało się SALESmanago Marketing Automation umożliwiające automatyzację procesów marketingowo-sprzedażowych, ułatwiające monitorowanie kontaktów na stronie i Facebooku i prowadzenie marketingu przez www, sms czy e-mail. Tuż za nim uplasowało się click apps ze swoimi aplikacjami na Facebooka znacznie zwiększającymi odbiór firmy ze strony fanów. Innymi nominowanymi były firmy PricePanorama oraz KodyRabatowe.pl.

Najlepszy produkt / usługa wspierająca relacje z klientami

W kategorii tej umiejscowione zostały firmy, które pozwoliły klientom biznesowym zbudować jeszcze lepsze relacje ze swoimi klientami, a tym samym pozyskać lojalnych i zaangażowanych nabywców. Tutaj również zakrólowała marka SALESmanago Marketing Automation, która – jak wcześniej zostało powiedziane – ułatwiała personalizowany marketing nie tylko przez e-mail, ale też przez stronę www oraz SMS. Wśród nominowanych znalazły się takze firmy GetResponse, SMSAPI, FreshMail, a także brand24.pl.

Najlepsza platforma sklepowa

Kategoria, której blisko powinno być wszystkim właścicielom sklepów internetowych. Znalazły się w niej serwisy umożliwiające proste postawienie własnego sklepu obfitującego w różnego rodzaju funkcjonalności, które – podobnie jak jego szablon – użytkownik jest w stanie sam wybrać. Po raz drugi z rzędu nagrodę główną w tej kategorii zdobyła platforma Shoper. zostawiając daleko w tyle między innymi Platformę iStore oraz IAI-Shop.com, a jeszcze dalej innych nominowanych – Wellcommerce oraz Ebexo.

Najlepsze rozwiązanie płatnicze

1383097_10151678396108870_2034865932_nKażdy biznesmen prowadzący swój internetowy sklep doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne jest zaoferowanie klientom wielu form płatności. Ułatwienie tego oferują firmy znajdujące się w tej kategorii. Tutaj bezprecedensowym liderem zostało PayU, z ilością głosów dwukrotnie przewyższającą tę zdobytą przez PayLane – firmę będącą zdobywczynią drugiego miejsca w kategorii. Na dalszych pozycjach uplasowały się Espago, PayLane oraz Transferuj.pl.

 

Najlepszy produkt / usługa wspierająca logistykę e-sklepu

Nominowane w tej kategorii firmy w znacznym stopniu ułatwiają prowadzenie logistyki w sklepie internetowym, oferując rozwiązania w znacznym stopniu ułatwiające między innymi wysyłkę przedmiotów. Tutaj Paczkomaty InPost zmiażdżyły konkurencję ze zbliżającą się do tysiąca liczbą głosów. Prawie połowę tego miało Sendit, od którego niżej znaleźli się pozostali nominowani – Siódemka, Furgonetka.pl oraz Arvato.

Innowacja roku

Założeń tej kategorii chyba nie trzeba nikomu przybliżać – znalazły się tu firmy, których pomysł okazał się najbardziej innowacyjny. Zwyciężyło Shoplo oferujące kompleksowe usługi związane z zakładaniem oraz zarządzaniem klepem internetowym. Dalej w notowaniu znalazła się znana platforma Shopgate oferująca dostosowanie strony klientów do potrzeb użytkowników platform mobilnych, a na kolejnych pozycjach firmy IKO (aplikacja mobilna PKO Bank Polski), PricePanorama oraz RockPay.

Najlepsza akcja promocyjna dla e-sklepu

Wygrana w tej kategorii firma Answear.com przeprowadziła akcję „Hipsterska Broda”. Na drugie miejsce zasłużyła firma Positive Power tworząc aplikację sprzedażową dla systemów Android oraz iOS dla sklepu 8a.pl. Dalej w notowaniu znalazły się Unhuman Street Fashion Fanpoint z akcją „Wlep się”, Płodni.com z kampanią rekrutacyjną dla Merlin.pl oraz Divante dla firmy Intersport.

Podsumowanie

V edycja Targów eHandlu okazała się wielkim sukcesem, zgromadzając całe mnóstwo odwiedzających, a także przyciągając do siebie wielu wystawców – zarówno tych mniejszych, jak i większych. Organizatorzy już teraz zaprosili na VI Targi eHandlu, które wystartują wiosną przyszłego roku, z nadzieją, iż spotkają się z jeszcze większym zainteresowaniem.

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here