Użyteczność polskich sklepów internetowych – raport z 2013 roku

Użyteczność polskich sklepów internetowych – raport z 2013 roku

E-commerce Brak komentarzy do Użyteczność polskich sklepów internetowych – raport z 2013 roku

Znane polskie portale internetowe Usability LAB oraz eKomercyjnie.pl przygotowały specjalny raport na temat użyteczności najpopularniejszych polskich sklepów internetowych. Ocenie poddanych zostało dwadzieścia e-sklepów, a ze względu na ich różnorodną tematykę konieczne było zastosowanie specjalnej metody, przez autorów nazwanej Indeksem Użyteczności Sklepu Internetowego.

Autorzy wzięli pod uwagę aż 200 różnych kryteriów, na bazie których udowodnili, iż polskie sklepy internetowe wymagają wiele zmian właśnie jeżeli chodzi o ich użyteczność, a więc dostępność, ergonomię, przejrzystość i intuicyjność. Średnia ocen sklepów, które zostały poddane badaniu wyniosła zaledwie 64%, co daje pole do analiz i rozważań na ich temat.

media
Zdecydowanym zwycięzcą testu został sklep internetowy popularnej sieci handlowej Mediamarkt, w tyle zostawiając między innymi konkurencyjny sklep Euro, Empik czy Komputronik. Udało mu się osiągnąć średnią ocenę 82%. Tuż za nim, na drugim i trzecim miejscu uplasowały się sklepy Cyfrowe.pl i Answear.com z ocenami równymi kolejno 78 i 75%.

Badanie wzięło pod uwagę wiele mniej i bardziej ważnych kryteriów, w związku z czym jest nie tylko cennym źródłem informacji dla właścicieli przebadanych sklepów, ale także dla osób, które prowadzą swój własny biznes online lub dopiero zamierzają go otworzyć. Dowiedzą się z niego, w jaki sposób zminimalizować porzucanie koszyków przez klientów (którego duża częstotliwość przyczyniła się do powstania raportu) i jak po prostu zwiększyć użyteczność sklepu internetowego.

Pełny raport można znaleźć tutaj.

No votes yet.
Please wait...

Leave a comment

Back to Top