Polski klient ? jak zachowuje się w sieci?

0
2133

Firma Gemius przeprowadziła analizę porównawczą polskiego rynku e-commerce, na bazie której ustaliła, że Polacy bardzo często porzucają swój wirtualny koszyk (w aż 67 procentach), a dopiero co trzeci Internauta kupuje wybrany przez siebie towar. Na przykładzie sklepów z odzieżą, akcesoriami i obuwiem udowodniono, że  mieszkańcy Polski wydają prawie 250 zł w czasie jednej transakcji. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu bieżącego roku i daje wgląd na to, jak zachowują się klienci polskich sklepów internetowych.

Jak widać na zaprezentowanej poniżej Infografice, odwiedzając sklepy Internetowe Polacy przeglądają średnio 7 ich podstron, spędzając na ich łamach mniej więcej tyle samo minut. Dodatkowo ciekawym jest fakt, iż gdy już kupuje się przez Internet, zazwyczaj zaopatruje się w przynajmniej dwa produkty ? taka jest przynajmniej średnia. Mimo wszystko jest to dość niska wartość w porównaniu do sklepów stacjonarnych ? sugeruje to, iż system rekomendacji dodatków do poszczególnych elementów (mowa przede wszystkim o branży odzieżowej) nie działa najefektywniej.

Równie interesujące wydaje się być to, iż większość z klientów e-sklepów to osoby powracające ? rzadko zdarza się, żeby dany sklep został porzucony po pierwszym zakupie czy odwiedzinach. Niski wskaźnik odrzuceń sugeruje nie tylko jakość sklepu, ale także ich działania retargetingowe, czyli takie zachęcające do ponownych zakupów lub też namawiające porzucających koszyk do sfinalizowania transakcji.

W badaniu wzięło udział 300 sklepów internetowych obracających się w branży modowej.

Schowek010

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.