Merlin.pl kolejnym sklepem po liftingu

0
130

Rok 2013 w polskim E-commerce jest rokiem zmian. Do grona takich sklepów internetowych, jak Jysk, Mediamarkt czy Empik właśnie dołączył kolejny gigant – Merlin.pl. Jak zmienił się sklep i czy te zmiany można nazwać pozytywnymi? O tym pomyślimy właśnie w tym artykule.

Strona główna serwisu

me

Już po stronie głównej nowej wersji Merlin.pl widać jest, iż autorzy postawili na minimalizm. Dobrali takie kolory, by zarówno kojarzyły się z marką, jak i wyraźnie zaznaczały, co na łamach serwisu jest ważne czy polecany. Wszystko jest uporządkowane, równe – nie ma tu miejsca na większą abstrakcję, co nie robi wielkiego wrażenia, jednak w znacznym stopniu zwiększa intuicyjność całości.

Nawigacja

Jak już zostało wspomniane powyżej, poruszanie się po serwisie jest bardzo intuicyjne. Natychmiastowo można uzyskać dostęp do oferty promocyjnej, najchętnie kupowanych produktów czy nowości. Kategorie są pokazane w formie swoistej mapy – pomysł może nieunikatowy i nieoryginalny, jednak sprawdza się doskonale, dając użytkownikom szybki dostęp do ich ulubionych działów. Wyszukiwarka umieszczona jest w widocznym miejscu, podobnie, jak koszyk z produktami.

Kategorie

Listy produktów wyglądają bardzo czytelnie – liczba filtrów nie zachwyca. Patrząc na konkurencję można śmiało powiedzieć, że podawanie przedziału cenowego, kategorii i rodzaju produktu to zdecydowanie za mało, zwłaszcza w przypadku tak dużego i wszechstronnego sklepu.

Strona produktu

me2

Mocną stroną serwisu zdecydowanie jest strona z produktem. Choć brak w niej jakiegokolwiek polotu, a każdy produkt jest przedstawiony dokładnie w taki sam sposób, całość jest ładna i intuicyjna. Cieszy wyraźne zaznaczenie ceny produktu, jak i dość dokładne jego zdjęcie. Nieco irytująca jest jednak pozycja dokładnego opisu, który znajduje się pod mniej ważnymi elementami – a więc innymi polecanymi i podobnymi produktami. Merlin zdecydował się na klasyczne przedstawienie recenzji produktów, oferując „gwiazdkowe” oceny i zwykłe komentarze. Są one jednak wystarczająco czytelne i zdecydowanie pozwalają na podjęcie decyzji o ewentualnym zakupie produktu.

Inne dodatki

Już wielokrotnie na łamach naszego bloga zaznaczaliśmy, jak ważna jest wersja mobilna sklepu internetowego. W czasach, w których coraz więcej osób przegląda Internet (również i sklepy internetowe) przy pomocy tabletów i telefonów komórkowych wydaje się istotne, by strony były przygotowywane również z myślą o nich. Nowy Merlin niestety nie posiada swojej wersji mobilnej. Mimo zatem, że jest przygotowany w duchu minimalizmu, nie jest jeszcze dostosowany do mniejszych wyświetlaczy.

Podsumowanie

Zmiany na łamach sklepu Merlin.pl zdecydowanie na plus – minimalizm choć nie zachwyca, cieszy oko i sprawia, że po sklepie porusza się swobodnie i szybko. Brak dynamicznych fajerwerków to w dzisiejszych czasach rzadkość, aczkolwiek tutaj wcale się o nie odczuwa.

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here