Jak pozyskać linki dla sklepu internetowego?

1
1955

Wdrożenie sklepu internetowego to początek przygody z handlem elektronicznym. Aby nasza przygodna z  sklepem była udana należy zadbać o szereg istotnych rzeczy takich jak logistyka, dostawcy, wsparcie techniczne sklepu czy marketing internetowy o którym dzisiaj będzie mowa.

Jednym z elementów marketingu internetowego jest pozycjonowanie naszego sklepu w wyszukiwarce Google na frazy tematycznie powiązane z naszym sklepem internetowym. To właśnie dzięki linkom w głównej mierze algorytm Google ustala ranking stron w swojej wyszukiwarce pod konkretne zapytania. Właściciele sklepów mają do wyboru zlecenie pozycjonowania firmie SEO, która zajmie się tym kompleksowo albo poświęcić swój czas i osobiście zająć się pozycjonowaniem.

Decydując się na samodzielne pozycjonowanie sklepu nasuwa się pytanie skąd w takim razie pozyskać linki tak aby pozycja sklepu poszła w górę. Metod i rodzajów link buildingu jest sporo a wszystko w dużej mierze zależy od naszego sprytu i pomysłowości. Od razu ostrzegam, iż  zerowe doświadczenie w kwestii pozycjonowania może skończyć się filtrem nałożonym przez wyszukiwarkę z którego może być ciężko wyjść.

 

1. Zaplecze SEO

Czyli sieć stron powiązanych tematycznie z sklepem internetowym. Dzięki wartościowemu zapleczu jesteśmy w stanie wypozycjonować trudniejsze frazy, poprzez precyzyjne linkowanie do strony docelowej. Wadą są wysokie koszty utrzymania ponieważ należy zakupić hosting i domeny. Wielkość zaplecza zależy od konkurencyjność fraz jakimi jesteśmy zainteresowani.

2. Link building relacyjny

Muszę przyznać, że jest to jedno z ciekawszych form pozyskiwania linków i na pewno bardzo skuteczne. Polega na nawiązaniu relacji z blogerami, właścicielami serwisów tematycznie powiązanych z naszym sklepem. Warto wysłać darmowy produkt z naszego sklepu i poprosić o recenzje czy też opinie wraz z odpowiednim linkiem do sklepu. Takie działanie nie tylko poprawi pozycje sklepu ale także możemy pozyskać nowych klientów – osoba, która przeczyta pozytywną opinie na temat danego produktu od zaufanej blogerki będzie skłonna dokonać zakupu w naszym sklepie. Przykład: blogi o modzie i sklepy odzieżowe.

3. Własny blog branżowy

Posiadając branżowy blog możemy umieszczać różnego rodzaju treści w których umieszczamy link do strony głównej oraz podstron sklepu.  Poprzez tworzenie specjalistycznych, branżowych treści potencjalny klient będzie nas traktował jako specjalistę w danej dziedzinie co wzbudzi jego zaufania do sklepu.

4. Marketing szeptany, fora internetowe

Wiele osób przed zakupem towaru stara się uzyskać opinie na jego temat. Często zdarza się tak, iż konsument zakłada wątki na forach internetowych w celu uzyskania opinii czy informacji o produkcie. Śledzenie for branżowych daje nam możliwość komunikacji z potencjalnym klient, możemy zaproponować mu produkty z naszego sklepu. Jeżeli autor takiego wątku się nie skusi to być może kolejne osoby czytające ten topic. Przykład W tym sklepie znajdziesz wysokiej jakości  www.wisplast.pl/identyfikator_dwustronny.html

5.  Katalogi sklepów

Jest to darmowy a zarazem najłatwiejszy sposób na pozyskanie szybkich linków, które na celu będą miały poprawę pozycji naszego sklepu w Google. Przed przystąpieniem do umieszczania wpisów warto stworzyć bądź zakupić listę wyselekcjonowanych katalogów. Należy jednak pamiętać, że nie ilość lecz jakość tych katalogów będzie miała wpływ na skuteczność. Warto również pisać unikalne opisy z ofertą naszego sklepu. Skuteczne Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych  http://scyla.pl

No votes yet.
Please wait...

1 KOMENTARZ

  1. Jeśli chodzi o mnie – najlepiej sprawdzają się fora. Są „blisko klientów”. Ciekawe wpisy z linkiem w stopce mogą przynosić ruch i zyski.

    No votes yet.
    Please wait...

Pozostaw odpowiedź Wojtek Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here