Czym jest dla sklepu internetowego informacja prasowa i kiedy ją stosować

    1
    1696

    Jeżeli uważasz, że twojemu sklepowi do promocji wystarczy odpowiednie SEO, płatne wyszukania czy media społecznościowe to bardzo się mylisz. W obecnych czasach liczy się różnorodność, a w niej z pewnością znajdzie się miejsce dla jednej z najbardziej tradycyjnych form PR-u – informacji prasowych.

    Informacja prasowa to taki typ informacji, który jest skierowany przede wszystkim do mediów celem ogłoszenia czegoś ważnego i godnego uwagi. Jeżeli rzeczywiście tak jest, a podawana przez nasz serwis informacja naprawdę jest ciekawa, w mgnieniu oka jest ona w stanie obiec całą Polskę, dając nam niesamowitą popularność.

    O czym możemy zawiadomić w informacji prasowej?

    1. O starcie naszego sklepu internetowego
    2. O wprowadzeniu do oferty nowych produktów lub usług
    3. O darmowych próbkach rozdawanych do każdych zakupów
    4. O partnerstwie z większymi serwisami / sklepami
    5. O otrzymaniu jakiejś nagrody
    6. O zmianach w dostawie produktów
    7. O różnego rodzaju konkursach i zabawach

    Co powinna zawierać informacja prasowa?

    1. Nagłówek

    – tytuł informacji prasowej powinien zawierać najważniejszą rzecz, która w tej informacji się znajdzie, a jednocześnie zachęcać odbiorców do otwarcia pełnej wiadomości.
    2. Pierwszy opisowy paragraf – streszcza całą informację w skrócie (1 – 2 zdania) mówiąc, co można w niej wyczytać, kogo to może dotyczyć i kiedy dane wydarzenie (jeżeli o takowym piszemy) miało miejsce.
    3. Paragrafy – rozwinięcie – w dalszej kolejności powinniśmy rozwinąć naszą informację prasową, to jest podać wszelkie detale dotyczące ogólników, o których wspomnieliśmy na początku
    4. Podsumowanie – tutaj podkreślamy i podsumowujemy, co opisała informacja prasowa i podajemy, gdzie możemy znaleźć więcej informacji na poruszony temat.
    5. Stopka – koniecznie zawieramy w niej opis naszej firmy / sklepu internetowego.

    Do informacji prasowej warto zawsze dołączać różnorakie zdjęcia. W jej stopce lub nagłówku może znaleźć się logo naszego sklepu, co również zwiększy atrakcyjność tejże informacji.

    Należy pamiętać, że z informacjami prasowymi można łatwo przesadzić. Informujemy poprzez nie jedynie o kluczowych wydarzeniach, a nie o pomniejszych zmianach na łamach naszego sklepu.

    No votes yet.
    Please wait...

    1 KOMENTARZ

    1. W ramach załączników warto obok grafik wrzucić sformatowany tekst w najpopularniejszych formatach, w końcu wiadomości z maila są łamane i są kodowane w różnych formatach i nie zawsze można zrobić ctrl+c i ctrl+v

      No votes yet.
      Please wait...

    Pozostaw odpowiedź Marcin Anuluj odpowiedź

    Please enter your comment!
    Please enter your name here