Spis treści artykułu:
Według najnowszego badania e-commerce przeprowadzonego przez firmę badawczą Gemius wynika bardzo wiele ciekawych informacji. Badanie przedstawia 5 najważniejszych czynników kluczowych dla klientów sklepów internetowych. Pokazuje ono na co w szczególności zwraca uwagę klient podczas dokonywania wyboru zakupu.
KOSZT DOSTAWY MA ZNACZENIE
Badanie utwierdza nas w przekonaniu że jednym z najważniejszych elementów decyzyjnych podczas dokonywania zakupu w e-sklepie jest koszt dostawy i logistyka sklepu. Nic w tym dziwnego. Konsumentowi zależy na tym aby koszt dostawy był jak najniższy ze względu na to że tego kosztu mogłoby w ogóle nie być – i tutaj jest szerokie pole do popisu dla sklepów w oferowaniu darmowej dostawy.
Co ciekawe na powód kosztów dostawy jako czynnik wpływający na zakup wskazało aż: 69% użytkowników laptopów, 71% użytkowników komputerów PC, 62% użytkowników tabletów i aż 66% użytkowników telefonów.
CZAS DOSTAWY TO KLUCZ DO SUKCESU
Jednym z innych kluczowych czynników jest czas dostawy oferowany przez sklepy internetowe oraz ich przewoźników. Każdemu konsumentowi zależy na tym aby oszczędzić czas i jednocześnie czym prędzej otrzymać paczkę. Pokazuje to że oferowanie wysyłek z czasem dostarczenia następnego dnia jest kluczowe i tylko dzięki takim rozwiązaniom e-sklep ma szanse przetrwać na rynku e-commerce.
Według badania ten czynnik wskazuje średnio 43% badanych respondentów.
JAKOŚĆ USŁUGI I OFERTY
Na piedestał wyłonił się także czynnik nie trudny do przewidzenia. Jakość zdjęć znalazła się w czołowej piątce najczęściej wskazywanych czynników na które najczęściej konsumenci zwracają uwagę. Nic w tym dziwnego w końcu klient chce mieć pewność co kupuje oraz chce mieć możliwość dokładnego obejrzenia produktu w wysokiej jakości co gwarantuje bardzo dokładne zapoznanie się z oferowanym produktem.
Warto tutaj zaznaczyć że zdjęcia 3D dodatkowo zwiększają szansę zwiększenia konwersji oraz zainteresowania klientów gdyż jest to świetna forma prezentacji sprzedawanego produktu.
Po niżej przedstawiamy infografikę przedstawiającą badanie: