Pomysł na biznes na wsi – 7 propozycji dla każdego

0
900
pomysły na biznes na wsi

Choć może Ci się wydawać, że mieszkając poza miastem, tracisz wiele szans zawodowych, taka sytuacja ma też swoje dobre strony. Wiejskie otoczenie sprzyja bowiem rozmaitym aktywnościom biznesowym.

Wykorzystaj więc potencjał swojej okolicy i załóż własną działalność gospodarczą. Przed Tobą 7 sprawdzonych pomysłów na biznes na obszarach wiejskich!

1. Sprzedaż produktów ekologicznych

Świadomość konsumentów cały czas rośnie, toteż na znaczeniu zyskują produkty ekologiczne i wytwarzane zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Mieszkając na wsi, możesz uprawiać rozmaite rośliny i hodować zwierzęta, które pozwolą Ci dostarczać na rynek zdrową żywność. Obejmie ona na przykład:

  • jaja od kur z „wolnego wybiegu”,
  • ekologiczne warzywa i owoce bez pestycydów,
  • miody,
  • świeże mięsa,
  • aromatyczne zioła.

Do ich sprzedaży wykorzystać możesz oczywiście swój własny sklep internetowy. Jego założenie nie sprawi Ci najmniejszych problemów. Wystarczy kompleksowe oprogramowanie e-commerce, z pomocą którego uruchomisz witrynę kilkoma kliknięciami. Plusem platformy będzie także możliwość zintegrowania strony z dodatkowymi kanałami sprzedaży, takimi jak Allegro.

👉 Dowiedz się, jak najłatwiej otworzyć sklep internetowy!

2. Szkółka roślin

Wiejskie otoczenie może zapewnić Ci również okoliczności sprzyjające uprawie kwiatów, krzewów i drzewek. Rozważ założenie szkółki, aby wejść na rynek z takimi produktami jak nasiona, sadzonki, ale też gotowe bukiety itp. Pamiętaj zarazem, że taka działalność nie musi ograniczać się do handlu roślinami. Swój biznes możesz rozszerzyć o organizację wycieczek po szkółce czy szkolenia dotyczące uprawy określonych gatunków.

Sama sprzedaż – poza wspomnianymi już artykułami – może objąć również handel akcesoriami niezbędnymi do uprawy i pielęgnacji roślin czy poradnikami na ten temat. Aby skompletować asortyment łączący wszystkie te produkty, sięgnij po oprogramowanie pozwalające na sprzedaż nie tylko dóbr materialnych, ale też cyfrowych (np. e-booków czy nagrań edukacyjnych).

3. Handel wyrobami regionalnymi

Tradycyjne wyroby cieszą się dziś ogromną popularnością. Konsumenci coraz chętniej próbują regionalnych produktów, doceniając ich unikalny smak i oryginalny charakter. Zastanów się więc nad kulturą i obyczajami swojego regionu, a następnie stwórz własną markę. Może to być nawet biznes o potencjale międzynarodowym!

Zauważ, że odwołując się do wartości regionalnych, możesz ułatwić sobie pozyskanie środków publicznych z dotacji. Wiele programów wspiera bowiem firmy tego typu. Handel wyrobami tradycyjnymi niesie więc ze sobą wiele szans biznesowych.

4. Agroturystyka

Coraz szybszy rytm życia i rozwój turystyki masowej sprawiają, że wiele osób szuka dziś możliwości wypoczynku na łonie natury, z dala od zgiełku i tłumów. Posiadasz ustronną działkę na wsi? Wykorzystaj ją do budowy domku, organizacji campingu czy stworzenia ośrodka rekreacji sportowej. W swojej ofercie możesz też uwzględnić gastronomię czy atrakcje dla najmłodszych. Wszystko zależy tak naprawdę od tego, kto będzie Twoją grupą docelową. Do wyboru masz między innymi rodziny z dziećmi, grupy szkolne, emerytów czy firmy.

Pamiętaj, że prowadzenie agroturystyki nie musi polegać wyłącznie na udostępnianiu miejsc noclegowych i atrakcji turystycznych. Działalność możesz połączyć między innymi ze sprzedażą pamiątek, gadżetów i różnego rodzaju akcesoriów. Zwróć też uwagę na wybór odpowiednich kanałów dotarcia do swoich potencjalnych klientów – niewątpliwie istotną rolę odegra wśród nich sfera online.

5. Prowadzenie sklepu

Analizując biznesowy potencjał wsi, nie możesz koncentrować się wyłącznie na ograniczeniach wynikających z małego rynku zbytu. Spójrz na to z drugiej strony – w Twojej okolicy z pewnością nie rozwinęło się jeszcze tyle firm co w dużym mieście. Mniejsza konkurencja może Ci więc dostarczyć niezbędnej przestrzeni do stworzenia i rozwijania atrakcyjnej marki.

Pierwszym dobrym pomysłem na własny biznes na wsi powinien być własny sklep. Jeśli obawiasz się kosztów i problemów związanych z otwarciem stacjonarnego punktu sprzedaży, postaw po prostu na handel online. Jak już wiesz, założenie własnego e-commerce’u jest dziś dziecinnie proste.

W swoim sklepie internetowym (bądź stacjonarnym) możesz sprzedawać na przykład:

  • towary z obszaru Twoich zainteresowań,
  • produkty o dużym popycie,
  • rękodzieło i artykuły DIY,
  • wyroby personalizowane.

Zauważ też, że decydując się na sprzedaż online w dropshippingu, nie musisz nawet gromadzić środków na start biznesu. Za oferowane produkty będziesz bowiem płacić dopiero w momencie otrzymania na nie zamówienia od klientów.

👉 Dowiedz się, jaką platformę dla sklepu internetowego wybrać.

6. Hurtownia B2B

Prowadzenie hurtowni e-commerce i współpraca ze sprzedawcami detalicznymi może nie być pierwszym pomysłem, jaki przyjdzie Ci do głowy na myśl o nowoczesnym biznesie w małej miejscowości. Warto jednak rozważyć taką ewentualność, ponieważ dostępność przestrzeni i stosunkowo niskie koszty sprawiają, że Twoja okolica może idealnie nadawać się na taką działalność.

Zwróć uwagę na to, że planując prowadzenie hurtowni, nie musisz ograniczać się do handlu B2B. Swój biznes możesz łączyć z tradycyjnym sklepem internetowym. Przyda Ci się w tym celu oprogramowanie e-commerce wyposażone w moduł B2B, dzięki któremu Twoja strona będzie funkcjonowała zarówno jako kanał sprzedaży detalicznej, jak i system magazynowo-wysyłkowy.

7. Usługi

Twoja wieś może też zapewnić Ci przestrzeń niezbędną do wprowadzenia na rynek różnego rodzaju usług. Nie musisz obawiać się wysokich kosztów czy problematycznych formalności. Do wyboru masz między innymi działalność z zakresu:

  • księgowości i rachunkowości,
  • coachingu i doradztwa biznesowego,
  • prawa,
  • marketingu,
  • grafiki komputerowej.

Pamiętaj też o usługach, które świadczyć można dzięki usłudze dojazdu do klientów. Obejmują one choćby:

  • fryzjerstwo,
  • zabiegi kosmetyczne,
  • catering,
  • sesje fotograficzne.

To oczywiście nie wszystkie możliwości, jakie masz do dyspozycji. Zastanów się więc nad swoimi kompetencjami i zaoferuj przyszłym klientom usługi na najwyższym poziomie!

Jaki pomysł na biznes na wsi wybrać?

Na rynku działa już wiele biznesów, które powstały poza dużymi miastami. Obejmują całe spektrum różnych działalności – od sklepów internetowych, przez ośrodki agroturystyczne, aż po wielkie centra logistyczne.

Jeśli chcesz, aby Twoja marka poszła w ich ślady, wykorzystaj swoje predyspozycje i zrób dobry użytek z potencjału okolicy, w której mieszkasz!

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here