Jakie oprogramowanie sklepu internetowego wybrać?

Jakie oprogramowanie sklepu internetowego wybrać?

Platformy sklepów 2 komentarze do Jakie oprogramowanie sklepu internetowego wybrać?

W sieci można trafić na cała masę wątków i tematów zadających to pytanie. Jakie można znaleźć odpowiedzi? Polecam X alby Y. Zwykły bełkot nie rozwiązujący problemu.

 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze sklepu internetowego?

Wybór oprogramowania sklepu internetowego to nie jest decyzja którą należy podjąć w 5 minut. Jest to decyzja porównywalna z zakupem samochodu albo mieszkania – wybór jest na długi czas oraz wpływa on na jakość naszej pracy a czasem nawet życia.

Dlatego należy zastanowić się czego oczekujemy od swojego oprogramowania sklepu i jak będzie wyglądał rozwój sklepu nie tylko jutro czy za miesiąc ale za kilka lat.

Dobre oprogramowanie sklepu internetowego to takie które daje nam możliwość rozwoju naszego e-biznesu poprzez funkcjonalności sklepu, odpowiednią infrastrukturę serwerową zdolną utrzymać duży ruch w sklepie czy też szaty graficzne sklepu które są użyteczne i
sprzyjają wysokiej konwersji i niskim porzuceniom koszyka. To jest tylko wierzchołek góry lodowej. Takie potrzeby pojawiają się w raz z rozwojem swojego e-sklepu ale także z biegiem czasu. Jaki Sklep Internetowy ? – Czytaj więcej

Warto zatem myśleć długofalowo i podczas dokonywania wyboru oprogramowania patrzeć nie tylko na wybujany marketing marki ale na to co w rzeczywistości oferuje to oprogramowanie z rzeczy namacalnych jak i tych niewymiernych. Takimi czynnikami może być profesjonalna obsługa klienta i pomoc techniczna. Trzeba być świadomym że będąc nawet wymiataczem e-commercowym każde oprogramowanie różni się od siebie i nawet super intuicyjny interfejs może być w pewnych momentach niezrozumiały albo po prostu nie będziemy potrafili czegoś zrobić. W dobrej platformie sklepów internetowych wystarczy zadzwonić do obsługi sklepu która zawsze służy pomocą i rozwiąże proste jak i skomplikowane problemy tak szybko jak się da – a teraz proszę sobie pomyśleć że napotykamy na jakiś problem w takiej Preście – pozostaje nam czytać fora, google i inne źródła z których i tak możemy się niczego nie dowiedzieć – w platformie sklepów nie ma takich problemów :).

 

Obsługa zamówień jednym z kluczowych czynników

Dodatkowo niezmiernie istotnym czynnikiem jest dokładne zwrócenie uwagi na proces obsługi zamówień w sklepie internetowym. Jak wiadomo, obsługiwanie zamówień to codzienna czynność w sklepie internetowym, czym więcej jest zamówień tym bardziej ten proces powinien być udoskonalany o takie rzeczy jak: masowa obsługa zamówień, automatyzacja, uproszczenie i skrócenie procesów do minimum.

Sky-Shop.pl oferuje innowacyjne rozwiązanie w obsłudze zamówień niedostępne nigdzie indziej. W przeciętnym oprogramowaniu sklepu obsługa zamówienia wygląda tak że mamy jedną kolumnę z listingiem zamówień które możemy co najwyżej filtrować po statusach – jest to rozwiązanie proste i nieskuteczne – sprawdza się tylko przy bardzo małej ilości zamówień dziennie.

A co gdy tych zamówień jest dużo? W takim systemie po prostu się zakopujemy, czas i proces obsługi zamówień jest długi i nielogiczny.

Dlatego też w systemie Sky-Shop obsługa zamówień oparta jest o metodykę Kanban i tablicy Kanbanowej gdzie agreguje się zamówienia w odpowiednio zorganizowanych statusach które prezentowane są w formie zakładek ułożonych zgodnie z etapami realizacji zamówień i procesów pobocznych. Takie rozwiązanie zwiększa efektywność obsługi zamówień o kilkadziesiąt procent oraz skraca czas obsługi zamówień o kilkanaście procent. Dodatkowo użytkownik obsługujący zamówienia w ciągu kilku sekund „wie na czym stoi” gdyż w zakładkach przy statusach prezentowana jest także ilość zagregowanych zamówień w danej zakładce.

 

Funkcjonalność i skalowalność oprogramowania sklepu internetowego

Innym ważnym czynnikiem platformy sklepów internetowych jest jego funkcjonalność i skalowalność. Każde oprogramowanie na początku może wydawać się przyjemne i użyteczne. Ale co w przypadku jak będziemy obsługiwać kilkaset zamówień dziennie i posiadać kilka-kilkanaście, a czasem kilkadziesiąt tysięcy produktów w sklepie?  W większości rozwiązań rozkłada się ręce gdyż rzadko kiedy twórcy pomyśleli o automatyce i obsłudze masowych operacji.

W Sky-Shop.pl występują proste narzędzia dzięki którym można masowo zarządzać zamówieniami oraz produktami praktycznie każdym parametrem, statusem etc.

 

Zarządzanie produktami i automatyka

No właśnie automatyka. A co z produktami? Proszę policzyć ile zajmuje dodanie produktów do swojego sklepu szczególnie jeżeli mamy kilku dostawców i cały czas rośniemy. Prosta matematyka – dodając jeden produkt w 15 min (jest to bardzo szybko: zdjęcia, tytuł, sformatowanie opisu, dodanie do kategorii etc) właściwie jest to tempo jakiegoś robota ale dodając w takim tempie dodamy tych produktów dziennie 32szt. W miesiącu roboczym dodamy ich 640 co i tak jest liczbą nierealną. A co jeżeli nasz dostawca ma tych produktów kilka-kilkanaście tysięcy? Miesiące żmudnego dodawania produktów ręcznie – wysokie koszty gdyż trzeba opłacić pracownika który będzie to robił albo samemu to robić ale jako właściciel sklepu nie znajdziemy na to czasu. Co zatem z tym fantem?

 

Integracje z hurtowniami

Sky-Shop posiada taką usługę jak integracje z hurtowniami. Jest ich ponad 120 na dzień dzisiejszy. Mechanizm integracji pozwala w ciągu kilku minut na zaimportowanie całej bazy produktów. Dodatkowo te produkty będą aktualizowane nawet 8 razy dziennie o stany magazynowe, opisy tytuły etc oraz będą pobierane także nowości z hurtowni.

Mechanizm jest bardzo rozbudowany i pozwala także ustalać reguły marż na produkty, hurtownię, markę itp. Reguł można także ustawiać na spedytorów oraz całą masę innych czynników. Raz skonfigurowany mechanizm wyręczy nas z wielu problemów jak sprzedaż produktu którego nie ma albo sprzedaż produktu w niższej cenie niż powinna być bo np: hurtownia podniosła cenę. Taki problem się nie pojawi gdyż wszystko jest na bieżąco aktualizowane. Nie będziemy musieli się o to martwić ani tłumaczyć klientom. Dzięki temu rozwiązaniu sklep może zaoszczędzić masę czasu, a tak naprawdę wyręczyć z pracy osoby na całym etacie.

 

Możliwość edycji grafiki sklepu oraz wersja mobilna szablonu sklepu

Jeszcze jednym istotnym czynnikiem o którym każdy wie jest grafika sklepu. Temat wałkowany i wiadomy. Ale nie do końca. Przeważnie wygląda ten temat tak że po założeniu sklepu możemy dodać logo, zmienić kolory sklepu, dodać slajder/baner i ewentualnie zdecydować lewej kolumnie w sklepie. Na tym się kończy przeciętna możliwość personalizacji sklepu. Jeżeli chcemy zrobić ze sklepem coś więcej, musimy zlecać wdrożenie indywidualnej grafiki sklepu – na początku e-biznesu nie każdy ma na to budżet przez co sklep wygląda jak wygląda.

W Sky-Shop ten problem nie istnieje gdyż dostarcza użytkownikowi wbudowany edytor wizualny sklepu który działa w czasie rzeczywistym. Można dzięki niemu decydować o takim parametrach jak szerokość sklepu, ilość kolumn, cała kolorystyka sklepu, fonty w sklepie, tło, zasady działania nawigacji itp td – Umożliwia bardzo szeroką personalizację sklepu, niejednokrotnie można nim osiągnąć efekt taki jak prostej indywidualnej szaty graficznej.
Takie rozwiązanie pozwala początkującym sklepom internetowym zindywidualizować szatę graficzną w sposób prosty i jednocześnie zaawansowany – za darmo. Jest to atut na który warto zwracać uwagę podczas wyboru oprogramowania.

To wszystko można przetestować za darmo przez 14 dni – Ten okres wystarczy aby zrozumieć co to znaczy dobre oprogramowanie sklepu internetowego.

No i rzeczą niezmiernie istotną jest także możliwość płatności za abonament sklepu w cyklu miesięcznym.

Polecamy sprawdzić – Sky-Shop.pl

2 Comments

  1. Insoft 9 maja 2017 at 13:01

    Na wielu blogach pojawił się już tego typu wpis, ale tutaj kilka nowych, wartych uwagi wniosków się wysnuło. Dzięki. :)

    • Redakcja 24 maja 2017 at 18:09

      Cieszymy się, że mogliśmy pomóc :)

Leave a comment

Back to Top