28 listopada Allegro opublikowało swój najnowszy spot promocyjny z serii „Czego szukasz?”. Tym razem marka w niebanalny sposób wprowadziła nas w świąteczny nastrój, dając dowód na to, że reklamy na Boże Narodzenie nie muszą być tandetne. Filmik „Czego szukasz w Święta? English for beginners” wzruszył nie tylko Polaków, ale i cały świat! To kolejny udany przykład na wykorzystywanie marketingu narracyjny do promocji marki na rynku e-commerce.
Na temat kampanii promocyjnej Allegro pisaliśmy ostatnio przy okazji projektu „Legendy Polskie”. Tym razem zachwycił nas nowy spot marki „Czego szukasz w Święta? English for beginners”. Twórcy opowiadają historię starszego pana, który uczy się angielskiego, aby poznać kogoś bliskiego w Boże Narodzenie w Wielkiej Brytanii. Nie będziemy zdradzać więcej szczegółów dotyczących fabuły, ponieważ może ktoś z Was nie oglądał jeszcze tego spotu 😉
Na uwagę zasługuję to, w jaki sposób Allegro kreuje swoje reklamy. Marka nie jest nachalna, a w subtelny sposób przekazuje swoją ideę i daje konsumentowi wartość dodaną. Portal aukcyjny w najnowszej reklamie, podobnie jak w innych filmikach, wykorzystuje storytelling – opowiada, piękne, wzruszające historie, których bohaterem może być każdy z nas. Ponadto rozbija stereotypy i bazuje na idei wielokulturowości.
Czy taka kampania przynosi efekty? Oczywiście, że tak! Najlepszym dowodem na to jest ilość wyświetleń spotu. „Czego szukasz w Święta? English for beginners” obejrzała do tej pory na You Tube 12 771 024 użytkowników. Pod filmikiem jest 4 624 komentarzy zarówno od Polaków, jak i obcokrajowców. Większość recenzji jest maksymalnie pozytywna! Ponadto reklamą zachwycają się polskie i zagraniczne media. Spot odniósł prawdziwy sukces.
„Czego szukasz w Święta? English for beginners” możesz zobaczyć w sieci TUTAJ. Natomiast w telewizji pokazywana jest skrócona wersja materiału.
Allegro wytacza nowe trendy w promocji na rynku e-commerce związane z wykorzystywaniem emocjonującego marketingu narracyjnego.
Jednak jak mówi Adam Szałamacha, Brand Manager Allegro, w wywiadzie dla Nowego Marketingu: „[…] storytelling to nie koniec. Już zaczęliśmy sobie zadawać pytania co po nim będzie.”
Idąc za słowami pioniera, warto tworzyć kampanie reklamowe z wykorzystaniem marketingu narracyjnego, póki formuła się nie wyczerpie. To wskazówka dla wszystkich sklepów internetowych. Konsumenci czekają na marki, które wciągną je w swój świat. Takie brandy zapisują się w głowach odbiorców i wyróżniają się czymś na rynku. Dzięki temu użytkownicy stają się lojalnymi klientami i zapewniają regularne dochody. Dlatego skończ z nieinteresującymi banerami, zainspiruj się i zacznij kreować swoją markę!
Cały wywiad na temat najnowszego spotu Allegro możesz przeczytać TUTAJ.
A teraz ogłoszenie parafialne! Ostatnio nie pisaliśmy zbyt często, jednak przygotowujemy nowe artykuły o m.in. prowadzeniu fanpage’a na Facebooku, content marketingu czy sklepie internetowym. Już wkrótce będziecie mogli przeczytać je na naszym blogu!
Tymczasem, Redakcja eCommercowy.pl życzy Wam wesołych Świąt i powodzenia w branży!