Allegro – wady i zalety. Wszystko, co warto wiedzieć!

0
3514
allegro wady i zalety

Myślisz o rozpoczęciu sprzedaży przez Internet i rozważasz handel na Allegro? Wady i zalety tego rozwiązania poznasz dzięki lekturze tego artykułu.

Dowiedz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o plusach i minusach sprzedaży na najpopularniejszym portalu aukcyjnym w Polsce!

Spis treści:

    1. Allegro – zalety sprzedaży w serwisie
    2. Wady Allegro i handlu na portalu

Allegro – zalety sprzedaży w serwisie

Popularność portalu

Allegro to najpopularniejszy serwis zakupowy w Polsce. Portal odwiedza ogromna liczba Internautów. Z serwisu korzysta siedemnaście milionów unikalnych użytkowników miesięcznie. Co bardzo ważne, są to głównie osoby zorientowane na dokonywanie zakupów, nie zaś np. pozyskiwanie informacji.

Rozpoznawalność serwisu

Allegro jest też marką o ogólnopolskim zasięgu, która cieszy się dobrą rozpoznawalnością spontaniczną. Oznacza to, że osoby poproszone o podanie miejsca, w którym można kupić coś przez Internet, wspominają właśnie o Allegro – jak wynika z danych z raportu E-commerce Polska 2021 przygotowanego przez Gemius i E-izbę, o Allegro mówi aż 70% badanych.

Widoczność Allegro

Allegro to portal, który zajął pierwsze miejsce w rankingu serwisów zakupowych i sklepów internetowych z najlepszym SEO, opracowanym przez zespół znanego wśród specjalistów ds. online marketingu narzędzia Senuto. Dzięki odpowiedniej optymalizacji, Allegro jest dobrze widoczne w wyszukiwarkach. Handlując za pośrednictwem serwisu nie trzeba inwestować w pozycjonowanie.

Brak opłat stałych

Sprzedający na Allegro nie muszą dokonywać obowiązkowych opłat stałych – płacą za korzystanie z portalu jedynie wtedy, kiedy faktycznie coś na jego łamach sprzedają. W serwisie obowiązuje system prowizyjny. Płaci się głównie za utrzymanie ofert (niskie kwoty), sfinalizowane transakcje i promowanie aukcji.

Możliwości promocji

Allegro jest serwisem, który oferuje sprzedawcom różne możliwości promocji – zarówno samych ofert, jak i własnych marek. Sprzedawcy na Allegro mogą nie tylko płatnie promować oferty, poprawiając ich widoczność, ale także dołączać do różnych programów wewnętrznych, które napędzają sprzedaż. Są to między innymi:

  • Allegro Smart – usługa darmowych dostaw dla zamówień o wartości powyżej 40zł (dostępna dla użytkowników, którzy ją wcześniej wykupili);
  • Strefa Marek – podstrona dedykowana markom, które chcą promować swoje produkty na Allegro;
  • Monety Allegro – program lojalnościowy z korzyściami dla kupujących i sprzedawców.

Ochrona kupujących i sprzedawców

Dzięki profesjonalnej ochronie kupujących, użytkownicy Allegro chętnie dokonują zakupów nawet u sprzedawców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z handlem przez Internet i nie mogą się pochwalić np. dobrymi opiniami. Osoby, które zajmują się sprzedażą na Allegro, doceniają też wsparcie Allegro w rozwiązywaniu różnego typu sporów transakcyjnych.

Intuicyjna obsługa

Allegro jest też serwisem prostym w obsłudze. Jego interfejs łatwo opanować, nawet jeśli nie ma się doświadczenia w e-commerce. Intuicyjna obsługa portalu sprawia, że może z niego korzystać każdy, kto potrafi używać komputera. Wszystkiego można się nauczyć wraz z doświadczeniem lub z darmowych materiałów edukacyjnych i pomocy Allegro.

👉 Sprawdź także: Jak sprzedawać na Allegro – najważniejsze informacje na start

Wady Allegro i handlu na portalu

Duża konkurencja

Na Allegro działa aż 117 tysięcy aktywnych sprzedawców. Każdy, kto handluje za pośrednictwem portalu, musi więc zmierzyć się z ogromną konkurencją. Może ją pokonać w zasadzie tylko obniżając ceny, gdyż dzięki produktyzacji Allegro, użytkownicy widzą wszystkie oferty tego samego produktu jednocześnie i przeważnie wybierają tą najtańszą. Niskie ceny zmniejszają z kolei zarobki i mogą uczynić sprzedaż w serwisie nieopłacalną.

Wysokie prowizje

Opłacalność sprzedaży na Allegro jest też wątpliwa z uwagi na prowizje, jakie obowiązują w serwisie. W wielu kategoriach są one naprawdę wysokie i oscylują w granicach od kilkunastu do kilkudziesięciu procent! Co więcej, cennik Allegro jest często aktualizowany na niekorzyść sprzedających.

Odgórne wytyczne

Każdy sprzedawca Allegro musi też dostosować się do reguł i wytycznych obowiązujących w serwisie, pod rygorem czasowej lub stałej blokady konta sprzedażowego. Niestety, niektóre zasady, jakie obowiązują na Allegro, ograniczają możliwości promocji produktów czy ofert – kreatywne i być może genialne pomysły w tym zakresie, niestety nie zawsze mogą być na Allegro zrealizowane.

Zakaz promocji e-commerce

Allegro to serwis, w ramach którego można jedynie sprzedawać. Portalu nie da się wykorzystać np. do promocji własnego sklepu internetowego, ponieważ regulamin Allegro zabrania oficjalnego przekierowywania użytkowników do innych witryn umożliwiających zakupy online. W serwisie nie wolno więc pozyskiwać klientów do własnego e-sklepu, jednak można za jego pośrednictwem zwiększyć sprzedaż.

Czasochłonność

Po jakimś czasie, obsługa systemu Allegro staje się czasochłonna. Doświadczeni sprzedawcy zatrudniają przeważnie do obsługi serwisu dodatkowych pracowników lub decydują się na wsparcie z zewnątrz. Alternatywnym rozwiązaniem jest inwestycja w kompatybilne z Allegro oprogramowanie, które może zautomatyzować wiele procesów.

Dobrym przykładem takiego oprogramowania jest platforma e-commerce Sky-Shop, która umożliwia prowadzenie własnego sklepu internetowego i sprzedaży w innych kanałach (również w oparciu o dropshipping). Sky-Shop posiada wszystkie niezbędne w e-handlu funkcje oraz dwukierunkową integrację z Allegro, która znacząco ułatwia sprzedaż za pośrednictwem serwisu.

Podsumowanie

Poznałeś już wszystkie wady i zalety Allegro, jakie warto mieć na uwadze rozważając rozpoczęcie działań handlowych na tym portalu. Teraz pora podjąć decyzję – wchodzić w Allegro czy nie? Dokonaj właściwego wyboru!

Rating: 3.5/5. From 6 votes.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here