Jak zapakować paczkę dla kuriera?

0
1720
jak zapakować paczkę

Jeśli chcesz prowadzić własny sklep internetowy, nadawanie przesyłek stanie się dla Ciebie codziennością. Jako sprzedawca musisz dołożyć wszelkich starań, aby odpowiednio zabezpieczyć wysyłany towar.

Jego uszkodzenie przysporzyłoby Ci sporo problemów i prawdopodobnie pozbawiłoby Cię klienta. Pół biedy, jeżeli do takiej sytuacji dojdzie raz – nie możesz sobie jednak pozwolić, aby się to powtarzało.

Zapoznaj się więc z najważniejszymi zasadami pakowania paczek i ich nadawania!

Spis treści:

Pakowanie paczek krok po kroku
Jak zapakować paczkę, aby Twoi klienci Cię zapamiętali
Jak nadać paczkę?
Najczęstsze błędy przy pakowaniu przesyłek

Pakowanie paczek krok po kroku


Pakowanie przesyłek jest proste tylko z pozoru. W rzeczywistości istnieje kilka bardzo istotnych czynników, o których musisz pamiętać, aby zagwarantować swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie.

Przyjrzyjmy się więc wszystkim etapom pakowania paczki po kolei:

1.Wybierz odpowiednie pudełko

Brzmi banalnie? Nic bardziej mylnego! Od wyboru właściwego kartonu zależy bardzo wiele, a przede wszystkim bezpieczeństwo przesyłki. Najpierw zastanów się więc, jakiego rozmiaru pudła potrzebujesz.

Zbyt małe narazi transportowany w nim towar na uszkodzenia. Zbyt duże z kolei zwiększy prawdopodobieństwo przemieszczania się produktu w paczce, co również może mu zagrozić. Ponadwymiarowe opakowanie to zresztą wizerunkowy strzał w stopę – nie jest przecież ani eleganckie, ani ekologiczne.

Drugim ważnym aspektem jest rodzaj kartonu. Na rynku spotkasz się przede wszystkim z wariantami klapowymi i fasonowymi. Te pierwsze to najpowszechniejszy wybór, wymagający większych ilości taśmy klejącej. Te drugie z kolei są nieco droższe, ale łatwiej się je składa. Przemyśl sobie, które lepiej sprawdzą się w przypadku Twoich produktów, i weź pod uwagę aspekt ekonomiczny.

Kwestię opakowań warto przemyśleć już na etapie zakładania sklepu internetowego. Zaopatrz się w odpowiednie pudła, zanim zaczniesz wysyłać towar do klientów. Pamiętaj też, że wiele produktów można transportować bez kartonów – często wystarczą Ci specjalne plastikowe torby lub koperty z folią bąbelkową.

2. Zabezpiecz paczkę

Same kartony oczywiście nie wystarczą, aby Twoje towary bezpiecznie dotarły do klientów. Żeby nie dopuścić do przemieszczania się produktów w pudełkach, użyj folii bąbelkowej bądź wypełniaczy z pianki czy papieru.

Postaraj się nie pozostawić żadnej wolnej przestrzeni. Całość natomiast dokładnie zaklej taśmą, zwracając uwagę przede wszystkim na miejsce zamknięcia.

3. Naklej etykiety

Na każdej paczce należy umieścić etykietę przewozową. Musi się ona znaleźć w widocznym miejscu, aby dane adresata i nadawcy były dobrze czytelne, więc nie naklejaj jej na zagięciach pudła.

Poza nią możesz opatrzyć przesyłkę naklejkami informującymi o charakterze transportowanego towaru. Przydają się one przede wszystkim wtedy, gdy nadajesz delikatne produkty, wykonane na przykład ze szkła.

4. Ubezpiecz przesyłkę

Kiedy Twoja paczka jest już spakowana i przygotowana do wysyłki, zajmij się jej ubezpieczeniem. Zawsze warto chronić swój biznes w ten sposób, ale w przypadku towarów o dużej wartości jest to kwestia wręcz obowiązkowa.

Ubezpieczyciel pokryje bowiem wszelkie straty powstałe wskutek ewentualnego uszkodzenia lub zaginięcia przesyłki.

Jak zapakować paczkę, aby Twoi klienci Cię zapamiętali?


Zauważ, że pakowanie paczek do wysyłki może okazać się czymś znacznie więcej niż przykrym obowiązkiem sprzedawcy internetowego. Czym? Zabiegiem marketingowym!

Sposób pakowania i dostarczania przesyłek może pozwolić Ci się wybić na tle konkurencji. Wystarczy zrezygnować z nudnych, szarych kartonów i wykazać się odrobiną kreatywności.

Nie zapominaj przy tym jednak, że nawet tak przyziemna kwestia musi być spójna z wizerunkiem Twojej marki. Jeśli zrobisz to dobrze, zyskasz dodatkowy rozgłos – może nawet w postaci wiralowych filmików przedstawiających unboxing, czyli proces otwierania paczek.

O czym pamiętać podczas pakowania przesyłek, aby się wyróżnić?

  • Nadruk na przesyłce – to najprostszy sposób, aby zostać zauważonym już w chwili, gdy przesyłka trafi do rąk Twojego klienta. Umieść na paczce swoje logo, slogan reklamowy lub atrakcyjne grafiki. Ozdoby mogą przyjąć postać nadruków na kartonie, ale także na taśmie klejącej.
  • Wypełniacze w pudle – folia bąbelkowa nie prezentuje się zbyt atrakcyjnie, zwłaszcza jeśli mowa o przesyłkach w branży beauty. Zamiast tego warto wykorzystać na przykład świeże gałązki lub kwiaty. Postaw też na wypełniacze w oryginalnych kolorach lub kształtach.
  • Prezent – jeśli chcesz, by klient zapamiętał Twój sklep, podziękuj mu poprzez dołączenie do paczki kartki. Możesz umieścić w niej także jakiś prezent – choćby w postaci rabatu na kolejne zakupy.
  • Ekologia – coraz więcej osób zwraca uwagę na to, jak ich wybory konsumenckie przekładają się na środowisko naturalne. Jeżeli zależy Ci na pozytywnym wizerunku, pakuj swoje przesyłki ekologicznie. Jak? Na dobry początek zrezygnuj z gąbkowych i foliowych wypełniaczy i zastąp tradycyjną taśmę klejącą wariantem papierowym.

👉 Dowiedz się więcej: Reklama sklepu internetowego – poradnik

Jak nadać paczkę?


Każda nadawana paczka potrzebuje etykiety przewozowej. Najprostszy sposób na jej uzyskanie to integracja sklepu internetowego z zewnętrznymi firmami kurierskimi.

Funkcję taką posiada dobre oprogramowanie do zarządzania sprzedażą w sieci – na przykład Sky-Shop. Dzięki niej możesz zamawiać przesyłki masowo lub pojedynczo, a wszystko to z poziomu panelu administracyjnego swojej strony.

👉 Przeczytaj także: Zalety sklepów internetowych na Sky-Shop

Paczki opatrzone etykietami przewozowymi zostaną odebrane przez kuriera bezpośrednio ze wskazanego miejsca. Możesz też zdecydować się na wykorzystanie coraz popularniejszych ostatnio paczkomatów. W ich przypadku musisz tylko dopilnować, aby przesyłka zmieściła się w jednym z trzech gabarytów wyróżnianych przez InPost:

  • Gabaryt A – maksymalne wymiary przesyłki 80 x 380 x 640 mm i waga do 25 kg.
  • Gabaryt B – maksymalne wymiary przesyłki 190 x 380 x 640 mm i waga do 25 kg.
  • Gabaryt C – maksymalne wymiary przesyłki 410 x 380 x 640 mm i waga do 25 kg.

Aby ułatwić sobie pracę, możesz kupować specjalne pudła przystosowane do wymagań paczkomatów. Oferują je różne firmy obecne na rynku.

Najczęstsze błędy przy pakowaniu przesyłek


Skoro wiesz już, o czym pamiętać podczas pakowania i nadawania paczek, zapoznaj się z listą najczęściej popełnianych przez sprzedawców błędów. Wystrzegając się ich, unikniesz niepotrzebnych problemów i zarzutów ze strony klientów:

  • Wykorzystywanie zużytych pudeł – każda przesyłka wymaga nowego kartonu. Nie wysyłaj towaru w używanych pudłach, ponieważ nie wygląda to dobrze i nie gwarantuje produktom pełnego bezpieczeństwa. Jeśli chcesz postępować ekologicznie, kartony takie możesz wykorzystać w innych celach – na przykład do organizacji magazynu.
  • Przesadne oklejanie opakowań – dobrze zabezpieczona przesyłka nie powinna oznaczać trudności z jej otwieraniem. Nie przesadzaj więc z ilością folii i taśmy klejącej.
  • Deficyt opakowań – zawsze dbaj o zapas kartonów i folii. Nie chcesz przecież pakować produktów do byle czego ani narażać się na opóźnienia w swoim sklepie.
  • Pomijanie zwrotów – zawsze pamiętaj, aby do przesyłek dołączać formularze zwrotu, ponieważ zgodnie z prawem konsument może odesłać zamówienie do 14 dni.
  • Dołączanie pomiętych dokumentów – jeśli chcesz uniknąć wizerunkowej wpadki, wszelkie dokumenty (np. gwarancje) wysyłaj w kopertach lub koszulkach.

Pamiętaj, że niedbale zapakowane przesyłki narażają Cię na straty finansowe oraz negatywne opinie. Kierując się jednak naszymi wskazówkami, na pewno zyskasz uznanie w oczach swoich klientów i unikniesz niepotrzebnych problemów!

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here