Spis treści artykułu:
Wielu przedsiębiorców decydujących się na otwarcie sklepu internetowego stawia na sprzedaż ubrań. To bardzo atrakcyjny asortyment, wyraźnie dominujący wśród wszystkich branż e-commerce.
Niestety tak duża popularność tej kategorii produktów przekłada się na ogromną konkurencję na rynku. Jak radzić sobie z tym i innymi wyzwaniami? Podpowiadamy, jak założyć sklep internetowy z odzieżą!
Jak zacząć sprzedawać ubrania w Internecie?
Planując sprzedaż odzieży w Internecie, musisz podjąć przede wszystkim decyzję dotyczącą kanału dotarcia do klientów. Do dyspozycji masz zarówno własny sklep online, jak i liczne portale aukcyjne czy porównywarki cen. Firmowa strona internetowa powinna oczywiście stanowić podstawę Twojej strategii biznesowej, ale równie ważne jest uzupełnienie jej dodatkowymi kanałami sprzedaży.
Obecność w takich serwisach jak Allegro, eBay czy Amazon pozwoli Ci zwiększyć zasięgi i znacząco poszerzyć grono potencjalnych klientów. Jeśli samodzielnie wykonujesz swoje produkty, możesz zainteresować się również specjalnymi portalami poświęconymi rękodziełu. Przykładem platformy specjalizującej się w tego typu asortymencie jest choćby Etsy.
Doskonałym pomysłem wydaje się więc założenie sklepu internetowego w oprogramowaniu abonamentowym, które umożliwi Ci zintegrowanie jej z wybranymi kanałami sprzedaży. W taki sposób działa platforma Sky-Shop, stanowiąca komfortowe centrum dowodzenia w e-commerce.
Jak otworzyć sklep internetowy z ubraniami?
Możliwość zsynchronizowania działań we wszystkich kanałach sprzedaży nie jest oczywiście jedyną zaletą oprogramowania abonamentowego. Dochodzi do niej także łatwość założenia własnego sklepu.
Korzystając z tego typu platformy, nie potrzebujesz żadnych specjalistycznych umiejętności ani wiedzy programistycznej. Stronę internetową stworzysz błyskawicznie w intuicyjnym kreatorze. Zyskasz również możliwość natychmiastowego zintegrowania witryny z dodatkowymi funkcjami, takimi jak bramki płatności, usługi kurierskie czy zaawansowane narzędzia marketingowe.
👉 Przekonaj się, jak łatwe jest założenie sklepu internetowego na Sky-Shop:
Jeśli czujesz się jednak na siłach, aby samodzielnie postawić sklep internetowy i zadbać o jego funkcjonalność, zawsze możesz posłużyć się oprogramowaniem open source. W tym przypadku musisz liczyć się z dość czasochłonnym procesem i pełną odpowiedzialnością za projekt. Nie uzyskasz bowiem tak kompleksowej pomocy jak w przypadku platformy abonamentowej.
Skąd brać produkty do internetowego sklepu z odzieżą?
Zanim otworzysz sklep internetowy z odzieżą, musisz podjąć decyzję dotyczącą jego zaopatrzenia. Gdzie kupować towar w takim przypadku? Do wyboru masz 4 podstawowe rozwiązania, spośród których każde ma swoje wady i zalety:
- Własnoręczna produkcja – jak już wiesz, istnieją specjalne serwisy zrzeszające twórców rękodzieła oraz jego amatorów. Taki model sprzedaży ma również tę zaletę, że dzięki niskim kosztom pozyskania towaru i jego niepowtarzalności na rynku możesz pozwolić sobie na nakładanie stosunkowo wysokich marży.
- Zakup w hurtowni – to bez wątpienia najwygodniejszy i najpopularniejszy sposób zaopatrywania sklepu internetowego z odzieżą. Wystarczy, że skorzystasz z gotowych integracji dostępnych w Twoim oprogramowaniu abonamentowym. Sky-Shop ma ich ponad 450, z czego dużą część stanowią integracje z hurtowniami odzieżowymi. Taki model pozwala na automatyczne pobranie danych produktowych, co znacząco przyspiesza rozpoczęcie sprzedaży.
- Zakup u producenta – w takim przypadku możesz zazwyczaj liczyć na najbardziej atrakcyjne ceny hurtowe, lecz jednocześnie musisz przygotować się na złożenie naprawdę dużych zamówień. Bez odpowiedniej przestrzeni magazynowej ani rusz!
- Dropshipping – to wyjątkowy model logistyczny w e-commerce, któremu warto poświęcić nieco więcej miejsca…
Internetowy sklep z odzieżą w dropshippingu
Dropshipping doskonale sprawdza się zwłaszcza w sytuacji początkujących sprzedawców internetowych. Pozwala bowiem handlować produktami bez ich wcześniejszego zakupu. Jak to możliwe? Właściciel sklepu podejmuje współpracę z hurtowniami, których asortymenty oferuje swoim klientom. Za produkty płaci dopiero w chwili, gdy sam znajdzie na nie nabywców. Co więcej, dostawcy wyręczają go w pakowaniu i wysyłce zamówień, co pozwala mu zaoszczędzić mnóstwo czasu.
Otwarcie sklepu internetowego z odzieżą jest dziecinnie proste. Ponownie wystarczy skorzystać z gotowych integracji oprogramowania z hurtowniami. Dane produktowe zostaną pobrane automatycznie, a Ty w mgnieniu oka rozpoczniesz sprzedaż. Nie musisz przejmować się magazynem ani jego ewentualnymi pracownikami.
Zamiast tracić czas na pakowanie paczek i ich nadawanie, możesz skupić się na rozwoju własnej marki i pozyskiwaniu nowych klientów. Jeśli zastanawiasz się, jak otworzyć sklep internetowy z odzieżą, dropshipping wydaje się oczywistym rozwiązaniem!
👉 Sprawdź, od czego zacząć dropshipping.
Jak założyć sklep internetowy z odzieżą? 7 podstawowych kroków
Skoro pozyskanie asortymentu masz już za sobą, możesz spokojnie przejść do tworzenia sklepu internetowego z prawdziwego zdarzenia! Przed Tobą lista 7 kroków, które musisz wykonać, aby rozpocząć sprzedaż ubrań w sieci:
1. Dopełnij formalności
W pierwszej kolejności zadbaj o takie kwestie jak wykupienie domeny czy rejestracja firmy. Oczywiście możesz prowadzić swój sklep internetowy z odzieżą w ramach działalności nieewidencjonowanej, lecz musisz się wówczas liczyć z limitem przychodów wynoszącym 1505 zł brutto (połowa minimalnego wynagrodzenia krajowego w 2022 r.).
Dużo trudniej będzie Ci również nawiązywać współprace z dostawcami – zwłaszcza w przypadku hurtowni dropshippingowych.
2. Wybierz oprogramowanie
Jak już wiesz, podstawą prowadzenia sklepu internetowego z ubraniami jest praktyczna i funkcjonalna platforma abonamentowa. To dzięki niej szybko założysz własną stronę, zintegrujesz ją z hurtowniami i zyskasz możliwość wygodnej obsługi zamówień ze wszystkich kanałów sprzedaży jednocześnie.
Rozejrzyj się więc za oprogramowaniem, które będzie spełniało Twoje potrzeby. W przypadku platformy Sky-Shop możesz liczyć na darmowy okres próbny, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby dać jej szansę!
👉 Poznaj zalety platformy Sky-Shop.
3. Dodaj produkty do sklepu
Proces wprowadzania danych produktowych do sklepu będzie różnił się w zależności od tego, gdzie i jak się zaopatrujesz. Najwygodniejsze rozwiązanie to oczywiście integracja z hurtowniami i automatyczne pobranie ich ofert. Takie rozwiązanie dostępne jest na platformie Sky-Shop.
Zdecydowanie więcej czasu zajmie Ci ręczne uzupełnianie tytułów, opisów i zdjęć poszczególnych artykułów. Zauważ jednak, że jest to dla Ciebie także szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji. Jeżeli handlujesz na przykład rękodziełem, Twój asortyment aż prosi się o oryginalne i zwracające na siebie uwagę opisy!
4. Skonfiguruj wygląd strony
Dopracowanie szablonu strony i jej poszczególnych elementów to tak naprawdę czysta przyjemność. Dzięki łatwemu w obsłudze kreatorowi cały proces zajmie Ci tylko kilka krótkich chwil.
Bez problemu dostosujesz wygląd witryny do własnych potrzeb i przyzwyczajeń Twojej grupy docelowej. Pamiętaj, aby zadbać o przejrzystość wszystkich podstron i intuicyjność procesu transakcyjnego.
5. Dopracuj drzewko kategorii
Podobne zasady dotyczą także drzewka kategorii, czyli swego rodzaju struktury Twojego sklepu. Dopilnuj, aby klienci mogli się po niej łatwo poruszać – będzie to miało duży wpływ na ostateczny współczynnik konwersji.
Nie zapominaj również o znaczeniu, jakie drzewko ma dla pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Dzięki przejrzystemu interfejsowi platformy Sky-Shop, z łatwością samodzielnie zoptymalizujesz tego typu podstawowe elementy SEO.
6. Dodaj formy płatności i metody dostawy
Aby umożliwić klientom składanie zamówień, musisz podpisać umowy z wybranymi bramkami płatniczymi i firmami kurierskimi. Następnie zintegruj swoją stronę z wybranymi funkcjami.
Jeśli nie do końca rozumiesz, o co chodzi, niczego się nie bój – dzięki Sky-Shop cały proces sprowadza się do zaledwie paru kliknięć. Pamiętaj, aby udostępnić konsumentom różne możliwości, takie jak płatność kartą, przelewem czy blikiem oraz dostawy kurierskie i do paczkomatów.
7. Reklamuj się i sprzedawaj!
To wszystko – Twój sklep jest gotowy, aby sprzedawać. Teraz musisz już tylko zadbać o jak największy ruch na stronie. Osiągniesz to dzięki przemyślanej strategii marketingowej, w której niezbędne okażą się reklamowe funkcje dostępne na wybranej przez Ciebie platformie.
Zadbaj o takie aspekty jak wspomniane już SEO, ale także o płatne kampanie w Google, content i e-mail marketing czy media społecznościowe.
👉 Dowiedz się, jak skutecznie wypromować sklep internetowy.
Czy opłaca się założyć sklep internetowy z odzieżą?
Dzięki naszemu poradnikowi z łatwością założysz własny sklep internetowy z odzieżą. Mimo dużej konkurencji w tej branży, jest to naprawdę opłacalny pomysł na biznes. Ubrania to bowiem najczęściej kupowane w sieci produkty!
Zanim zaczniesz swoją przygodę z e-commerce, postaraj się jednak znaleźć swoją niszę, aby już na starcie zdobyć przewagę nad konkurencją i zmaksymalizować zyski. Powodzenia!