Jak wypromować sklep internetowy?

0
4100
Jak skutecznie wypromować sklep internetowy

Zakładając nowy sklep internetowy, musisz zwrócić szczególną uwagę na dostosowanie go do potrzeb użytkowników. Kiedy trafią oni na Twoją stronę, będą mogli wygodnie się po niej poruszać i dokonywać upragnionych przez Ciebie transakcji.

Aby jednak w ogóle mieli taką możliwość, muszą wiedzieć o istnieniu Twojej marki i chcieć skorzystać z jej oferty. Konieczne więc będzie promowanie sklepu internetowego. Poznaj najważniejsze – darmowe i płatne – kanały, które pomogą Ci zwiększyć ruch na stronie!

Spis treści artykułu:

    1. Co to jest promowanie sklepu internetowego?
    2. Darmowe kanały promowania sklepu internetowego
    3. Pozycjonowanie sklepu
    4. Content marketing
    5. Media społecznościowe
    6. E-mail marketing
    7. Płatne kanały promowania sklepu internetowego
    8. Kampanie Google Ads
    9. Kampanie Facebook Ads
    10. Influencer marketing
    11. Artykuły sponsorowane
    12. Podsumowanie

Co to jest promowanie sklepu internetowego?


Zanim dowiesz się więcej o poszczególnych kanałach marketingowych, warto zastanowić się na czym polega reklamowanie sklepu internetowego. Jest to proces wykorzystujący rozmaite narzędzia, mający na celu zwiększenie ruchu na stronie.

Dzięki odpowiedniej reklamie Twoja witryna będzie lepiej widoczna w sieci, zwłaszcza dla precyzyjnie określonej grupy docelowej. Odbiorcy, na których szczególnie Ci zależy, będą ściągani do sklepu z różnych miejsc w Internecie.

Darmowe kanały promowania sklepu internetowego


Bezpłatne kanały marketingowe dają ogromne możliwości. Wbrew pozorom, zazwyczaj wiążą się jednak z pewnymi kosztami. Musisz opłacić na przykład abonament za korzystanie z danego narzędzia bądź specjalistę, który zajmie się obsługą konkretnego kanału. Nie potrzebujesz jednak dodatkowego budżetu na emisję reklam.

Pozycjonowanie sklepu


Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce to absolutna podstawa jego promowania w Internecie. Skutkiem działań SEO (Search Engine Optimization) będzie wyświetlanie Twojej strony wyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Celem jest znalezienie się w TOP10, a najlepiej TOP3 linków odpowiadających na wszystkie zapytania ściśle związane z Twoją branżą. Im więcej popularnych słów kluczowych będzie prowadziło do Twojego sklepu z wysokich pozycji w Google, tym więcej użytkowników go odwiedzi.

Pozycjonowanie sklepu to niekończący się proces. Należy śledzić zmiany w algorytmach Google oraz nowe trendy pojawiające się w branży SEO, a także błyskawicznie reagować na działania konkurencji. Strategiczną rolę odgrywają w tym przypadku trzy kwestie: optymalizacja techniczna strony, treści będące głównymi nośnikami słów kluczowych oraz linki prowadzące do Twojej witryny.

Content marketing


Content marketing to wszystkie działania reklamowe, które polegają na tworzeniu i dystrybucji wysokiej jakości treści w Internecie. Mają one wiele wspólnego z SEO i stanowią jeden ze sposobów na skuteczne pozycjonowanie. Efektów content marketingu jest jednak znacznie więcej. Przydaje się on zawsze wtedy, gdy chcesz zbudować sobie wizerunek eksperta i zgromadzić wokół swojej marki lojalną grupę odbiorców.

Content marketing to sposób na to, by potencjalni klienci sami z własnej woli nawiązywali relację z Twoją marką. Dzięki temu, że dostarczane przez Ciebie treści rozwiązują ich problemy i pomagają im dokonywać wyborów, nabierają oni zaufania i chętnie kupują w Twoim sklepie. Do najczęściej wykorzystywanych narzędzi content marketingowych należą:

  • blogi firmowe,
  • recenzje i rankingi produktów,
  • infografiki,
  • materiały wideo,
  • treści tworzone przez użytkowników (user generated content).

Media społecznościowe


Obecność w mediach społecznościowych to obowiązek każdego sprzedawcy internetowego. Bez względu na branżę, którą się zajmujesz, większość Twoich odbiorców z pewnością tam przebywa.

Planem minimum na promowanie sklepu w social media jest firmowy profil na Facebooku. Nie dość, że możesz dzięki niemu wygodnie i skutecznie nawiązywać relacje z Twoją grupą docelową, ocieplając tym samym swój wizerunek, to jeszcze masz szansę prezentowania swoich produktów poprzez specjalną zakładkę sklepu, zintegrowaną z oprogramowaniem Sky-Shop.

Do pozostałych kanałów social media wykorzystywanych w e-commerce należą między innymi Instagram, Pinterest oraz YouTube. Pierwsze dwa portale cechują się czysto wizualnym charakterem – są szczególnie ważne, jeśli Twoje produkty atrakcyjnie prezentują się na zdjęciach. YouTube z kolei jest świetnym miejscem na różnego rodzaju materiały edukacyjne w formie filmów – wideo poradniki, recenzje czy rankingi.

E-mail marketing


Zastanawiając się nad tym, jak wypromować sklep internetowy, zwróć uwagę na e-mail marketing. Pozwoli Ci on skłonić do powrotu na Twoją stronę tych użytkowników, którzy już kiedyś Cię odwiedzili. Pamiętaj, że przekonanie ich do zakupu jest 5 razy tańsze niż pozyskanie nowego klienta!

Poza czysto biznesową funkcją, e-mail marketing posłuży Ci także w innych celach. Poprzez newslettery możesz informować swoich odbiorców o wszelkich aktualnościach, zmianach i promocjach, które mają miejsce w Twoim sklepie. Jest to zatem również narzędzie wizerunkowe.

Podobną rolę odgrywają powiadomienia web push, cechujące się jednak znacznie krótszą i prostszą formą. Wyświetlają się użytkownikom w prawym, dolnym rogu ekranu, jeśli wyrażą oni na to zgodę podczas wizyty w Twoim sklepie.

Płatne kanały promowania sklepu internetowego


Płatne metody promowania sklepu internetowego działają znacznie szybciej niż kanały darmowe. Wymagają jednak wyznaczenia specjalnego budżetu, od którego wysokości zależeć będzie emisja reklam.

Kampanie Google Ads


Reklamy w Google przyjmują postać różnych linków sponsorowanych w wielu miejscach w sieci. Jedną z ich podstawowych form są płatne wyniki wyszukiwania, które wyświetlają się na najwyższych pozycjach po wpisaniu określonego zapytania w Google. System obejmuje również banery graficzne w serwisach partnerskich, docierające do odbiorców na zasadzie remarketingu. Skorzystać możesz także z reklam PLA (product listing ads), czyli kafelków produktowych prezentowanych na samej górze strony z wynikami wyszukiwania.

Ogromną zaletą kampanii Google Ads jest sposób ich rozliczania. W modelu PPC (pay per click) płacisz jedynie wtedy, gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę i przejdzie na stronę sklepu. Stosunek ceny do skuteczności jest więc w tym kanale bardzo korzystny.

Kampanie Facebook Ads


Algorytm Facebooka faworyzuje posty publikowane przez Twoich znajomych oraz użytkowników grup, do których należysz. Każda marka, próbująca dotrzeć do swoich odbiorców poprzez profil firmowy, ma więc utrudnione zadanie. Rozwiązanie tego problemu stanowi system reklamowy Facebook Ads.

Na najpopularniejszym portalu społecznościowym możesz korzystać z różnych formatów reklamowych. Poza grafikami oraz materiałami wideo, do dyspozycji masz na przykład karuzele produktowe. Wykorzystując kampanie Facebook Ads, zawsze wybierasz konkretny cel, któremu służyć będą komunikaty. W przypadku promowania sklepu internetowego najlepiej postawić na ruch, konwersje i sprzedaż z katalogu.

Influencer marketing


Influencer marketing to nie tylko współpraca z celebrytami, którzy za swoje opinie żądają wygórowanego wynagrodzenia. To przede wszystkim działalność micro influencerów, cieszących się uznaniem w węższych grupach użytkowników. Warto zaproponować takim liderom opinii odpłatne recenzowanie Twoich produktów bądź lokowanie ich w treściach, które tworzą.

Artykuły sponsorowane


Odpłatne publikacje w poczytnych serwisach to jedno z narzędzi content marketingowych. Służą celom wizerunkowym, przy okazji wspierając proces pozycjonowania Twojego sklepu poprzez pozyskiwanie wysokiej jakości linków zwrotnych.

Artykuły sponsorowane mogą przyjmować postać szczegółowych raportów, analiz czy rankingów, które trafią między innymi do popularnych mediów. Pamiętaj jednak, aby przed publikacją upewnić się, że w danym miejscu na pewno przebywa Twoja grupa docelowa!

Promowanie sklepu internetowego – podsumowanie


Jak widzisz, istnieje mnóstwo sposobów na promowanie sklepu internetowego. Warto korzystać zarówno z darmowych, jak i z płatnych kanałów marketingowych, ponieważ każdy służy nieco innym celom. Robiąc z nich wszystkich dobry użytek, możesz mieć pewność, że ruch na Twojej stronie będzie systematycznie wzrastał.

Chcesz poznać doświadczenia innych sprzedawców związane z marketingiem sklepu internetowego i nie tylko? Dołącz do grupy na Facebooku – Mój sklep internetowy – darmowe porady i wsparcie e-commerce!

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here