Czy Twój sklep internetowy jest gotowy na Black Friday i Cyber Monday? Sprawdź!

0
4688

Przed nami wielkie wyprzedaże, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w witrynach internetowych. Klienci nie mogą doczekać się na kupienie wymarzonych produktów po okazyjnych cenach. W Black Friday i Cyber Monday konsumenci będą buszować w poszukiwaniu najlepszych ofert. Tylko czy Twój sklep internetowy jest na gotowy? Sprawdź, bo na ostatnie przygotowania zostało Ci tylko kilka dni!

Dlaczego Black Friday i Cyber Monday są ważne dla każdego e-przedsiębiorcy?


Bo to genialne okazje na zwiększenie zysków! Czarny Piątek to święto wyprzedaży zapoczątkowane w USA, jednak z powodzeniem zostało przeniosione się na polski grunt. Początkowo ten dzień obowiązywał głównie w sklepach stacjonarnych, ale gdy biznesmeni dostrzegli jego potencjał, wprowadzili go także na realia internetowe.

Cyber Monday następuje w pierwszy poniedziałek po Black Friday. Realia tego święta są te same, jednak wyprzedaże odbywają się głównie w Internecie, jak sama nazwa wskazuje.

Drogi Sprzedawco, te dwa dni, które w tym roku przypadają na 25 i 28 listopada, mogą zatrząsnąć wynikami Twojego sklepu internetowe! Oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu 😉

Święta wyprzedaży sprawdzą także Twoje przygotowanie do okresu przedświątecznego. Nie podłużajmy – niezbędne składowe Twojego sklepu internetowego w okresie promocji przeczytasz poniżej.

1.Wykreowałeś atrakcyjne oferty specjalne


W czasie dni wyprzedaży, konsumenci oczekują wielkich obniżek cen! Dlatego musisz wykreować zachęcającą promocję, która najlepiej powinna być lepsza niż konkurencji. Ponadto mamy nadzieję, że zaplanowałeś czas obowiązywania oferty specjalnej. Wyprzedaż oczywiście powinna ruszyć w Czarny Piątek, ale to jak połączysz ją z Cyber Monday, zależy od Ciebie.

2. Twoja grafika woła – to miejsce, gdzie kupisz swoje wymarzone produkty po okazyjnych cenach!


Na czas wielkich wyprzedaży powinieneś nieco zmienić grafikę Twojego sklepu internetowego, to znaczy dodać okazjonalne banery i slajdery związane z Black Friday i Cyber Monday. Dzięki temu potencjalny odbiorca będzie czuł, że trafił do odpowiedniego miejsca.

3. Poinformowałeś klientów o promocji


Nie każdy klient jest na bieżąco z trendami w e-commerce, dlatego powinieneś poinformować swoich odbiorców o świątecznej wyprzedaży. Newsletter z opisem oferty specjalnej powinien już dawno pojawić się w skrzynkach e-mail Twoich klientów. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to już ostatni dzwonek.

Ponadto w odpowiednim momencie powinieneś ruszyć z kampanią promocyjną w Twoich kanałach, tak by więcej użytkowników mediów dowiedziało się o wyprzedaży.

4. Twój sklep internetowy gotowy jest na oblężenie


W tym punkcie chodzi zarówno o zadbanie o wysoką wydajność serwerów, tak by wielu odbiorców w tym samym czasie bez przeszkód mogło kupować Twoje produkty, jak i zatroszczenie się o logistykę sprzedaży. Może warto zatrudnić dodatkowe ręce do pracy, by pakowanie dużej ilości paczek szło sprawnie?

Ponadto zadbaj o szybką dostawę towaru do klienta i przyjazną politykę zwrotów i reklamacji.

5. Zainwestowałeś w kampanie AdWords i remarketing


W czasie Black Friday i Cyber Monday, te dwie metody promocji są prawdziwym wybawieniem. AdWords pomoże Ci głównie, gdy użytkownik będziesz szukał określonych produktów. Natomiast remarketing zmniejszy współczynnik porzuconych koszyków w Twoim sklepie internetowym.

Mamy nadzieję, że jesteś gotowy na wielkie wyprzedaże! Jeśli nie, to możesz spróbować szybko wprowadzić do swojego e-sklepu powyższe rozwiązania. Życzymy powodzenia! Owocnych wyprzedaży!

 

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.