Jak sprzedawać bieliznę w Internecie za pośrednictwem sklepu internetowego?

0
326
jak sprzedawać bieliznę online

Bielizna to jedna z tych kategorii produktów, które cieszą się w sieci największym zainteresowaniem. Z powodzeniem możesz ją więc wykorzystać, aby zarabiać w e-commerce.

W tym celu musisz jednak wiedzieć, jak i gdzie prowadzić swoje działania sprzedażowe. Odpowiedzi na te pytania udzielimy Ci w niniejszym artykule.

Gdzie prowadzić sprzedaż bielizny przez Internet?


Do dyspozycji masz wiele różnych kanałów, za pośrednictwem których możesz prowadzić skuteczną sprzedaż bielizny w sieci. Do najczęściej wykorzystywanych należą:

1. Własny sklep internetowy

Dla wielu sprzedawców własna witryna sklepowa jest najcenniejszym kanałem sprzedaży. Daje im ona bowiem nieograniczone możliwości w zakresie kreowania marki i rozwijania biznesu. Decydując się na takie rozwiązanie, z łatwością spersonalizujesz też sposób prezentacji swojej oferty, dostosowując zarówno wygląd strony, jak i jej najważniejsze funkcje e-commerce do potrzeb wybranej grupy docelowej. Jeśli zależy Ci na przykład na wizerunku bieliźniarskiej marki premium, własny sklep internetowy okaże się w Twoim przypadku obowiązkowym kanałem sprzedaży.

Zauważ, że uruchomienie witryny e-commerce nie jest dziś niczym trudnym. Wystarczy wybrać dobre oprogramowanie sklepowe, które zagwarantuje Ci dostęp do takich funkcji jak:

  • intuicyjny kreator strony,
  • gotowe integracje z hurtowniami,
  • integracje z zewnętrznymi narzędziami i serwisami,
  • wygodna aplikacja mobilna,
  • darmowe wsparcie techniczne.

👉 Sprawdź, jak założyć własny sklep internetowy.

2. Allegro

Wielu konsumentów w Polsce szuka bielizny na Allegro, czyli największym polskim portalu zakupowym. Jeśli chcesz więc zapewnić sobie dostęp do ogromnej bazy potencjalnych klientów, a zarazem do profesjonalnych narzędzi marketingowych, nie możesz zbagatelizować znaczenia tego kanału.

Mimo wszystkich zalet Allegro, w przypadku sprzedaży bielizny nie warto ograniczać się wyłącznie do tego serwisu. Zdecydowanie lepiej zintegrować go ze sklepem i traktować jako dodatkowy kanał sprzedaży. Dzięki temu zwiększysz swoje zasięgi, ale nie stracisz wpływu na rozwój swojej marki. Pamiętaj też, że jeśli do integracji sklepu z Allegro wykorzystasz dobre oprogramowanie, zyskasz możliwość daleko idącej automatyzacji procesu sprzedaży.

3. Inne marketplace’y

Na rynku funkcjonuje całe mnóstwo serwisów sprzedażowych, stanowiących ciekawą alternatywę dla Allegro. Mowa między innymi o polskim EmpikPlace lub Morele, ale też o międzynarodowym eBay’u i Amazonie. Wśród rodzimych portali warto też zwrócić uwagę na takie narzędzia jak OLX czy Ceneo. Uzupełniając swoją strategię sprzedażową o takie kanały, poszerzysz grono swoich potencjalnych klientów i zwiększysz rozpoznawalność marki.

Skąd brać produkty do internetowego sklepu z bielizną?


Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak sprzedawać bieliznę w Internecie, musisz odpowiedzieć sobie też na pytanie, jak zatowarować swój sklep. Do dyspozycji masz przede wszystkim następujące 3 rozwiązania:

1. Zakupy w hurtowni

Większość sprzedawców bielizny wybiera właśnie tę metodę. Zaopatrując się w hurtowni, możesz zazwyczaj liczyć na atrakcyjne ceny (często tym atrakcyjniejsze, im większe osiągasz obroty) i szeroki asortyment towarów. Aby ułatwić sobie wprowadzanie danych produktowych do swojego sklepu, skorzystaj z oprogramowania, które pozwoli Ci na integrację strony z bazą dostawcy. Zaoszczędzi Ci to mnóstwo czasu i pracy.

2. Zakupy u producenta

Aby zdobyć towary do swojego sklepu internetowego, możesz też zdecydować się na bezpośrednią współpracę z ich producentem. Zauważ jednak, że będzie to wymagało od Ciebie składania zamówień na bardzo dużą skalę. Oznacza to spore wydatki, niemałe ryzyko inwestycyjne i konieczność magazynowania dużych zapasów we własnym zakresie.

3. Dropshipping

Wszystkich wad bezpośredniej współpracy z producentem bielizny możesz uniknąć dzięki dropshippingowi. Jest to model przewidujący zaopatrywanie się w specjalnych hurtowniach, które nie wymagają od Ciebie inwestowania w towar z góry. Dzięki temu, że za zakupione produkty płacisz dopiero w momencie ich odsprzedaży klientom, unikasz ryzyka inwestycyjnego. Twoi dostawcy zajmują się też magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką towarów, co generuje znaczne oszczędności.

👉 Dowiedz się więcej o pozyskiwaniu produktów w sprzedaży internetowej:

Jak sprzedawać bieliznę za pośrednictwem sklepu internetowego?


Kiedy już wybierzesz odpowiednie źródło zatowarowania swojego sklepu z bielizną i zintegrujesz go z odpowiednimi kanałami sprzedaży, zacznij prowadzić działania zgodnie z przyjętą strategią. Na które jej elementy warto zwrócić szczególną uwagę?

  • Estetyczne zdjęcia – bielizna należy do produktów, w przypadku których estetyka odgrywa bodaj najważniejszą rolę. Pamiętając, że konsumenci kupują oczami, staraj się więc zaprezentować swoje towary w jak najbardziej atrakcyjny sposób. Nawet jeśli zaopatrujesz się w hurtowni (tradycyjnej lub dropshippingowej), nie korzystaj z fabrycznych zdjęć, zastępując je raczej autorskimi fotografiami. Nie zapominaj też, że każdy produkt należy pokazać potencjalnym klientom w użyciu, więc konieczne okaże się skorzystanie z usług modeli i modelek.
  • Unikalne opisy produktów – zasady dotyczące zdjęć znajdują zastosowanie także w przypadku opisów produktów. Unikaj kopiowania gotowych tekstów, prezentując swoim klientom unikalne, oryginalne i kreatywne treści. Dostarczysz im w ten sposób odpowiedzi na ich pytania, kreując jednocześnie wyjątkowy wizerunek swojej marki. Pamiętaj o stosowaniu języka korzyści, dzięki któremu odbiorcy zrozumieją, co mogą zyskać dzięki Twojej bieliźnie (np. atrakcyjny wygląd, komfort, poczucie pewności). Bez wątpienia pomoże Ci to wybić się na tle konkurencji.
  • Profesjonalna obsługa – z rynkowej rywalizacji obronną ręką wyjdziesz także dzięki fachowej obsłudze klienta. Udostępnij mu różne możliwości nawiązania kontaktu ze sklepem (m.in. mail, telefon, czat, media społecznościowe) i postaraj się jak najbszybciej udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania. Te, które pojawiają się najczęściej, możesz zamieścić w zakładce FAQ na swojej stronie internetowej.
  • Baza wiedzy dla klientów – strefa FAQ może z czasem urosnąć do profesjonalnej bazy wiedzy. Zamieścisz w niej wszelkie informacje na temat pielęgnacji materiałów wykorzystywanych w Twoich produktach czy stylizacji z bielizną w roli głównej. Dzięki temu wykreujesz sobie wizerunek eksperta, zdobędziesz zaufanie potencjalnych klientów i zwiększysz swoje szanse na pozyskanie ich już na wczesnych etapach lejka zakupowego.
  • Przemyślane działania marketingowe – sposób reklamowania sklepu z bielizną należy uzależnić od zachowań i przyzwyczajeń wybranej grupy docelowej. Najważniejsze kanały marketingowe obejmują jednak zazwyczaj media społecznościowe, systemy Google Ads i Facebook Ads, e-mail marketing, firmowy blog, a także pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej.

Podsumowanie

Choć sklep internetowy powinien być Twoim podstawowym kanałem sprzedaży bielizny, warto uzupełnić go o działania w zewnętrznych serwisach. Stosując się do naszych wskazówek, w pełni wykorzystasz potencjał strategii omnichannel i zwiększysz swoje przychody. Zdecyduj więc, gdzie zaopatrywać się w towar, pamiętaj o odpowiednim marketingu i zacznij dynamicznie rozwijać swoją markę bielizny!

Interesuje Cię rozpoczęcie sprzedaży za pomocą platformy Sky-Shop? Pytaj nas, o co chcesz!


 

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here