Wszystko.pl wystartowało. Czy warto tam sprzedawać?

0
1174
wszystko.pl

29 czerwca 2023 roku platforma wszystko.pl została otworzona dla wszystkich kupujących oraz sprzedawców. Nowy marketplace na polskim rynku ma być konkurencją dla największych graczy, w tym Allegro. Jak wygląda sprzedaż na wszystko.pl i czy warto dołączyć do serwisu? Przeczytaj więcej w naszym artykule!

Czym jest wszystko.pl?

Wszystko.pl to platforma zakupowa typu marketplace. Należy do Grupy Comarch, czyli jednej z największych firm informatycznych w Polsce. Prace nad platformą trwały już od kilku lat, a od marca 2023 sprzedawcy mogli korzystać z wersji beta. 

29 czerwca serwis został otwarty dla wszystkich kupujących. Klienci mogą na platformie nabywać produkty od różnych sprzedawców w ramach kilkunastu kategorii, takich jak: 

  • dom i ogród,
  • artykuły dziecięce,
  • elektronika,
  • kultura i rozrywka,
  • moda,
  • motoryzacja,
  • sport i turystyka,
  • zdrowie,
  • uroda. 

Platforma powstała jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie zakupami online oraz rozwój e-commerce w ostatnich latach (szczególnie w okresie pandemicznym). Ma stanowić alternatywę dla takich portali jak Allegro, OLX czy Amazon. 

Kto może sprzedawać na wszystko.pl?

Początkowo platforma e-commerce była dostępna jedynie dla sklepów korzystających z oprogramowania ERP od Comarch. Teraz wszystko.pl zostało otwarte dla innych firm. Aby zarejestrować się na portalu jako sprzedawca, konieczne jest jednak posiadanie polskiego NIP-u. Przy rejestracji należy podać dane firmy oraz zweryfikować konto w serwisie Przelewy24.

Jakie benefity dla sprzedających oferuje wszystko.pl?

Platforma wszystko.pl prowadzi szeroko zakrojone działania, aby przyciągnąć do siebie sprzedawców. Przygotowała dla nich pakiet benefitów, które mają zachęcić ich do wystawiania ofert właśnie na tej platformie. 

Wszystko.pl oferuje sprzedawcom takie korzyści jak:

  • 0% prowizji od sprzedaży w każdej kategorii,
  • brak opłat za wystawianie ofert i utrzymanie konta,
  • darmowa możliwość wstawienia loga sklepu na liście ofert,
  • integracje (np. BaseLinker, Comarch ERP),
  • indywidualny opiekun sprzedawcy,
  • brak konkurencyjności ze strony platformy.

Należy jednak pamiętać, że są to warunki obowiązujące w tym momencie i nie jest pewne, że zostaną utrzymane na stałe. Jak na razie serwis deklaruje, że ma zarabiać, sprzedając reklamy oraz rozwijając dostępne funkcje. 

Jakie korzyści oferuje klientom wszystko.pl?

Platforma zakupowa nie może istnieć bez klientów, dlatego wszystko.pl chce zachęcić do korzystania z platformy także kupujących w Internecie. W jaki sposób serwis stara się ich przyciągnąć?

  • Przejrzysty wygląd strony i prosty proces zakupowy – intuicyjny interfejs pozwala łatwo znaleźć interesujące produkty oraz szybko dokonać zakupu. 
  • Bezpieczeństwo zakupów – na platformie mogą sprzedawać jedynie zweryfikowani sprzedawcy. 
  • Obsługa klienta – szybki kontakt z konsultantami. 
  • Duży wybór produktów – klienci mają do dyspozycji asortyment w kilkunastu kategoriach. 
  • Obecność znanych marek – do wszystko.pl dołączyły duże sklepy, takie jak NEO24, Homla czy Krosno. 

👉Przeczytaj także: Marketplace czy sklep internetowy – co wybrać?

Czy wszystko.pl ma szansę na polskim rynku?

W ubiegłych latach wielokrotnie obserwowaliśmy próby wejścia na rynek nowych platform zakupowych, które kończyły się z różnym skutkiem. Niektórym z nich udało się uszczknąć kawałek e-commercowego tortu, jednak żadna nie powtórzyła sukcesu Allegro. Jakie szanse ma zatem wszystko.pl?

Korzyści dla sprzedawców 

Wszystko.pl chce konkurować z największymi graczami na rynku, oferując korzystne warunki dla sprzedawców. Dla sklepów kuszącą opcją do rozpoczęcia działalności na portalu może być prowizja 0% oraz brak opłat za wystawianie ofert. Nie wiadomo, jednak jak długo platforma utrzyma takie warunki. Warto także zaznaczyć, że największy konkurent portalu, Allegro, również oferuje brak prowizji dla nowych klientów na start.

Wszystko.pl oferuje wygodny system integracji z oprogramowaniem ERP Comarchu czy Baselinkerem, które mają pomóc zarządzać sprzedażą na portalu. Oferta narzędzi na platformie nie wyróżnia się jednak wśród innych marketplace’ów, które udostępniają zaawansowane integracje z narzędziami marketingowymi, logistycznymi czy analitycznymi.

Kolejnym atutem wszystko.pl jest brak konkurencyjności ze strony platformy. To odróżnia serwis od Allegro, które prowadzi sklep na własnym portalu. Ma to zapewnić równe szanse sprzedawcom. 

Kupujący na platformie

Wszystko.pl na razie nie prowadzi szeroko zakrojonych działań reklamowych, które mogłyby przyciągnąć klientów. A ich obecność na platformie ma kluczowe znaczenie dla sprzedawców. 

Na razie serwis w komunikacji do kupujących podkreśla kwestię łatwości dokonywania zakupów oraz bezpieczeństwo. Z pewnością są to cechy istotne dla klientów, jednak obecnie w ofercie wszystko.pl nie ma programów takich jak np. Allegro Smart, które wpływają na atrakcyjność oferty oraz lojalizację. 

Na ten moment wszystko.pl nie oferuje również aplikacji mobilnej, która w obliczu popularności zakupów na urządzeniach mobilnych, staje się nierozłącznym elementem e-commerce. Platforma planuje jednak wdrożenie takiej funkcjonalności. 

Więcej na temat szans platformy wszystko.pl na polskim rynku e-commerce znajdziesz w materiale na kanale Dodaj do Koszyka 👇

Podsumowanie

Rynek polskich marketplace’ów od wielu lat jest zdominowany przez Allegro, które stało się niekwestionowanym hegemonem. W jego cieniu rozwijają się jednak inne platformy, takie jak OLX, Morele czy EmpikPlace stanowiące alternatywę zarówno dla sprzedawców, jak i dla klientów. Czy wszystko.pl ma szansę dołączyć do tego grona?

Na korzyść wszystko.pl może działać przede wszystkim zerowa prowizja, która z pewnością stanowi atrakcyjny warunek dla sprzedawców. Aby jednak chcieli oni pozostać na platformie, muszą tam trafić również kupujący. Brak rozbudowanych działań reklamowych skierowanych do tej grupy oraz wyróżniających bonusów czy programów lojalnościowych sprawiają, że na razie trudno będzie przyciągnąć tam klientów. 

Przed platformą jeszcze długa droga do uzyskania świadomości wśród kupujących. A to właśnie od ich obecności na portalu zależy powodzenie serwisu.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here