Spis treści artykułu:
Popyt na artykuły przeznaczone dla zwierząt cały czas rośnie. Ciekawym pomysłem może się więc okazać otwarcie internetowego sklepu zoologicznego. Póki co takie rozwiązanie nie jest szczególnie popularne wśród osób zajmujących się handlem elektronicznym.
Dzięki temu dość łatwo wejść na rynek i zdobyć lojalnych klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak założyć zoologiczny e-commerce, zapoznaj się z naszym poradnikiem!
Kiedy warto założyć internetowy sklep zoologiczny?
Sprzedaż artykułów zoologicznych w sieci powinni prowadzić przede wszystkim właściciele już działających sklepów stacjonarnych. Obecność w Internecie pozwoli im niskim kosztem pozyskać dodatkowych klientów, a także poszerzyć asortyment o produkty, które dotychczas mogły nie mieścić się w punktach.
Otwarcie internetowego sklepu zoologicznego powinni rozważyć także pasjonaci zwierząt, którzy posiadają rozległą wiedzę na ich temat. W ten sposób mogą łatwo przekuć swoje zainteresowanie w biznes. Znajomość branży zdecydowanie ułatwi im prowadzenie działań marketingowych, w tym na przykład tworzenie specjalistycznych artykułów blogowych.
Argumentem przemawiającym za założeniem zoologicznego sklepu internetowego jest też stosunkowo niewielka konkurencja na rynku. O ile z łatwością wymienisz co najmniej kilka dużych marek odzieżowych czy elektronicznych, które prowadzą sprzedaż online, o tyle dość trudno będzie Ci podać nazwy internetowych sklepów z artykułami dla zwierząt. To duża szansa na wybicie się w e-commerce, zwłaszcza jeśli możesz pochwalić się ciekawym pomysłem na niszę.
Jak założyć sklep zoologiczny w Internecie?
Otwarcie internetowego sklepu zoologicznego nie powinno przysporzyć Ci większych trudności. Cały proces przebiegnie właściwie tak samo jak w przypadku każdego innego e-commerce’u. Niektóre etapy – z uwagi na dość specyficzny charakter takiej działalności – mogą jednak wyglądać nieco inaczej, dlatego w poniższej rozpisce poświęcimy im więcej miejsca.
1. Wybierz formę działalności gospodarczej dla sklepu zoologicznego
Twój sklep zoologiczny może działać w jednej z wielu różnych form. Do wyboru masz rejestrację firmy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz w Krajowym Rejestrze Sądowym.
W CEIDG Twój sklep może przyjąć postać:
- jednoosobowej działalności gospodarczej
- albo spółki cywilnej.
W KRS natomiast możesz zarejestrować:
- spółkę jawną,
- spółkę komandytową,
- spółkę akcyjną,
- spółkę komandytowo-akcyjną,
- spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
Warto zauważyć, że jedyna forma działalności, która nie jest dostępna dla sklepu zoologicznego, to spółka partnerska. Spośród pozostałych możesz wybierać dość swobodnie, uzależniając decyzję od swojej strategii biznesowej. Rejestrując firmę, staniesz też przed koniecznością wyboru kodów PKD. Pamiętaj więc, że w przypadku sklepu zoologicznego, który nie handluje żywymi zwierzętami, zastosowanie znajdzie numer 47.91.Z.
👉 Dowiedz się, jak otworzyć własną firmę.
2. Zaopatrz swój sklep zoologiczny
Jedną z najbardziej skomplikowanych kwestii podczas zakładania internetowego sklepu zoologicznego może okazać się jego zaopatrzenie. Dość łatwo będzie Ci przeprowadzić ten proces, jeśli już posiadasz stacjonarny punkt sprzedaży i korzystasz z usług określonych dostawców. Jeżeli jednak potrzebujesz nowej współpracy, postaw na gotowe integracje z hurtowniami zoologicznymi. Dostęp do nich znajdziesz w dobrym oprogramowaniu e-commerce, takim jak Sky-Shop.
Szczególną uwagę warto zwrócić na dropshipping, czyli model logistyczny pozwalający na prowadzenie sprzedaży bez magazynu. Dzięki takiemu rozwiązaniu nabywasz towar z hurtowni dopiero w momencie otrzymania konkretnego zamówienia, a dostawca zajmuje się jego spakowaniem i wysyłką w Twoim imieniu. Redukujesz w ten sposób ryzyko inwestycyjne i generujesz spore oszczędności.
Kompletując asortyment dla swojego internetowego sklepu zoologicznego, zastanów się nad tym, jakie produkty cieszą się największą popularnością i dla kogo ma być przeznaczona Twoja oferta. Dobór grupy docelowej ma ogromne znaczenie, ponieważ szersze grono odbiorców to większy rynek, ale dobrze sprecyzowana nisza to mniejsza konkurencja. Pamiętaj też, że klienci na pewno będą zwracać uwagę na marki obecne w Twoim asortymencie. Stawiaj więc na sprawdzonych producentów, którzy cieszą się uznaniem na rynku.
👉 Sprawdź, skąd brać towar do sklepu internetowego.
3. Wybierz oprogramowanie dla sklepu zoologicznego
Jak każdy inny e-commerce, tak i sklep zoologiczny wymaga wydajnego i intuicyjnego oprogramowania, które pozwoli na jego szybkie założenie oraz łatwą obsługę. Jeśli chcesz oszczędzić czas i pieniądze, zamiast narzędzia open source wybierz jedną z platform abonamentowych. Pozwoli Ci ona na sprawną obsługę zamówień i elastyczne wprowadzanie zmian na stronie.
Skąd wiedzieć, że decydujesz się na dobre oprogramowanie?
- Technologia RWD – Twój sklep musi poprawnie wyświetlać się zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. W tym celu potrzebna Ci będzie platforma pozwalająca na stworzenie nowoczesnej, responsywnej strony internetowej.
- Funkcje SEO – aby potencjalni klienci dowiedzieli się o Twoim sklepie zoologicznym, musi on być dobrze widoczny w wyszukiwarce. Wysokie pozycje możesz zdobyć, optymalizując techniczne aspekty strony oraz tworząc wysokiej jakości treści.
- Edytowalny szablon – Twój sklep zoologiczny będzie podlegał ciągłym zmianom, więc potrzebujesz oprogramowania dającego dostęp do łatwo edytowalnych szablonów. Dzięki nim żadna modyfikacja strony nie sprawi Ci problemu.
- Dwustronna integracja z Allegro – prowadząc sprzedaż online, nie należy ograniczać się do własnego sklepu. Warto zrobić dobry użytek z dodatkowych kanałów, takich jak Allegro czy inne marketplace’y. Dzięki funkcji dwustronnej integracji zyskasz możliwość zarządzania wszystkimi zamówieniami z poziomu Twojej platformy e-commerce.
- Dodatkowe integracje – jak już wiesz, gotowe integracje z hurtowniami znacząco ułatwiają zaopatrzenie sklepu zoologicznego. Wszystkie dane produktowe zaciągane są wówczas automatycznie, co pozwala Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu. Poza takimi integracjami, Twoje oprogramowanie sklepowe powinno zapewnić Ci również dostęp do bramek płatności, usług kurierskich czy narzędzi marketingowych.
👉 Wszystkie te elementy i znacznie więcej posiada popularne oprogramowanie sklepów internetowych Sky-Shop. Poznaj jego zalety.
4. Reklamuj swój sklep zoologiczny w Internecie
Internetowy sklep zoologiczny wydaje się bardzo wdzięcznym tematem w kwestii marketingu. Jego reklamowanie powinno być dla Ciebie łatwe i przyjemne, zwłaszcza jeśli interesujesz się zwierzętami. Uwolnij więc zasoby kreatywności, aby tworzyć wysokiej jakości materiały, które pozwolą Ci poszerzyć zasięgi i zdobyć lojalnych klientów. Na jakie działania marketingowe warto decydować się w przypadku zoologicznego sklepu internetowego?
- Profil na Instagramie – każdy kocha oglądać zdjęcia zwierzaków! Dlatego poza obowiązkowym fanpage’em na Facebooku przyda Ci się także profil na Instagramie.
- Blog firmowy – właściciele zwierzaków domowych bardzo często szukają w sieci porad na temat wychowywania i pielęgnacji swoich pupilów. Skoro posiadasz bogatą wiedzę w tym zakresie, podziel się nią w artykułach blogowych lub materiałach wideo na YouTube.
- Reklamy w Google Ads – to jeden z filarów marketingu cyfrowego, niezależnie od branży, w której działasz. Dzięki reklamom produktowym PLA oraz kampaniom remarketingowym szybko i łatwo nakłonisz konsumentów do transakcji w Twoim sklepie.
👉 Sprawdź, jak skutecznie wypromować sklep internetowy.
Podsumowanie
Założenie własnego sklepu zoologicznego w sieci to nic trudnego. Pomoże Ci w tym kompleksowa platforma abonamentowa, taka jak na przykład Sky-Shop. Dzięki jej praktycznym funkcjom szybko skompletujesz asortyment, stworzysz atrakcyjną witrynę i zaczniesz reklamować się w Internecie!