Jak napisać opis produktu, który go sprzeda?

7
5912

Jednym z najbardziej powszechnych błędów, popełnianych nawet przez copywriterów piszących dla sklepów, jest pisanie opisów produktów, które opisują te produkty. Dlaczego jest to błąd? Głównie z tego powodu, iż opisy powinny sprzedawać dane produkty, a nie sztywno je opisywać. Przyjrzyjmy się kilku strategiom, które pozwolą nam zwiększyć sprzedaże właśnie poprzez odpowiednie opisywanie produktów.

1. Nie pisz dla mas, lecz dla wybranych

Pisząc opis produktu zwracaj się do odbiorcy per „Ty”. Nie staraj się pisać tego typu tekstów dla mas, używając przystępnego dla każdego słownictwa. Zamiast tego pomyśl o tych, którzy interesują się dziedziną, w której znajduje się produkt i korzystaj ze słownictwa z nią związanego. Pomyśl, jakie żarty mógłby lubić potencjalny idealny odbiorca (obracający się w temacie) i nie bój się ich wykorzystać. Zadawaj pytania specjalistyczne, używaj słownictwa specjalistycznego, a przede wszystkim traktuj opis jako swoistą konwersację z klientem.

2. Nie owijaj w bawełnę

Zbyt duża liczba mocnych epitetów („idealny produkt”, „wspaniałe narzędzie”, „wyśmienita rzecz”) wywołuje u odbiorców reakcję przeciwną do tej, którą chciałbyś osiągnąć. Czytając taki tekst potencjalni klienci myślą / mówią sobie „tak, jasne” – w końcu każdy sprzedawca chwali swój produkt, żaden nie napisze o jego wadach. Pisząc opis skup się zatem na konkretach – możesz na przykład wypisać w formie listy cechy produktu (nie zalety, lecz cechy), a następnie napisać, jakie mogą być z nich korzyści.

3. Mocne przymiotniki tylko z głową

Pomimo, iż wcześniej wspomniałem o mocnych przymiotnikach i tym, że nie powinno ich się używać, istnieją sytuacje, w których ich użycie może być wskazane. „Najlepszy”, „najbardziej zaawansowany” – tego typu wyrazów używajmy, gdy będziemy w stanie je poprzeć. Od razu zatem piszmy, dlaczego dany produkt jest bardziej zaawansowany od innych. Liczy się dowód – samo słowo „najlepszy” w oczach przeciętnego klienta po prostu nic nie znaczy.

4. Zachęcaj do zakupu pisząc o opiniach innych

Wielu kupujących wielokrotnie waha się nad zakupem danego produktu – zazwyczaj w takich sytuacjach sięgają oni po poradę do swoich znajomych. A co, jeżeli byś to im ułatwił? Po prostu zawieraj tam, gdzie to możliwe, cytaty osób, które wcześniej zakupiły dany produkt i są z niego zadowolone. Wiarygodność to tutaj podstawa – jeśli będzie to więc możliwe, zawrzyj zdjęcie, a nie samą pozytywną recenzję. Zrób wszystko, by wkraść do strony produktu jak najwięcej wiarygodnych recenzji użytkowników.

5. Zadbaj o szatę wizualną tekstu

Nie tylko sam tekst ma znaczenia, ale także sposób, w który został przedstawiony. Dobrze jest, gdy użytkownik jest w stanie połapać się w opisie i od razu – bez czytania – wiedzieć, gdzie znajdzie dane informacje. Stosuj więc nagłówki, najładniejsze i odpowiednie rozmiarowo. Postaraj się też wyróżniać wszelkiego rodzaju listy (na przykład odpowiednimi „bulletpointsami – czyli nie typowymi kreskami po lewej, ale obrazkami). Niech każdy produkt ma podobną formę, by użytkownicy wiedzieli, gdzie znaleźć poszczególny element jego opisu.

W sumie rzecz biorąc pisanie opisu produktu to wcale nie taka prosta rzecz. Należy się przy niej wykazać mądrością nie tylko na arenie tematyki danego produktu, ale także marketingu. Rzecz można sprzedać już poprzez opis – zastanów się zatem, jak uczynić go lepszym, bardziej przekonującym i zachęcającym do zakupów.

No votes yet.
Please wait...

7 KOMENTARZE

  1. A moim zdaniem nie przesadzajmy ze śmiesznością. Niektórzy szukają rzeczowych opisów – forma listy jest dla mnie najodpowiedniejsza.

    No votes yet.
    Please wait...
  2. Czytając niektóre opisy produktów można się pośmiać – i takie opisy się lubi. Moim zdaniem śmieszne opisiki fajnie wpływają na sprzedaż produktów 😉

    No votes yet.
    Please wait...
  3. Chyba największym błędem sprzedawców internetowych jest wrzucanie opisów otrzymanych od producentów. Nie dość że są one zwykle nudne to powielają się na wielu sklepach. Z tymi żartami to niekoniecznie jest to przesada. W pewnych branżach dajmy na to sklep z odzieżą młodzieżową miałoby to sens. Ważne by pisać językiem naszych odbiorców.

    No votes yet.
    Please wait...
  4. Swego czasu sprzedawałem, tworząc „suche” opisy. Działało. Dzisiaj koloryzuje, ale nie przesadzam – zbyt wiele jest bajkowych opisów, które nie działają. Po pierwsze konkrety, po drugie wzbudzenie chęci zakupu. Reszta zależy od konkretnej grupy klientów. Inaczej tworzy się opisy dla inżynierów, inaczej dla pań domu.

    No votes yet.
    Please wait...
  5. Ja pisząc opisy skupiam się na konkretach, ale może to dlatego, że piszę głównie o przedmiotach codziennego użytku: nie napisze przecież, że ktoś „musi mieć” krzesła w jadalni i jakie korzyści się z tym wiążą :). Oczywiście nie poprzestaję na suchych faktach, dodaję słowa wartościujące jak „wygodny fotel” itp.

    No votes yet.
    Please wait...
  6. Moim zdaniem opisy powinny być pisane pod konkretną niszę. Wszyscy wiedzą, że innych opisów będziemy potrzebowali sprzedając w sklepie z narzędziami np. stolarskimi, a innych zabawki. Opis powinien być kierowany do konkretnych osób i tyle. świetnie błędy jakie popełniamy pisząc opisy przedstawił Dariusz Puzyrkiewicz http://www.ekomercyjnie.pl/3-malo-znane-szczegoly-opisow-produktow-w-sklepach-internetowych/ . Mi ten artykuł pozwolił z całkiem innej strony spojrzeć na opisy produktów.

    No votes yet.
    Please wait...
    • Zostawiamy link, bo może się komuś przyda 😉

      No votes yet.
      Please wait...

Pozostaw odpowiedź Wojtek Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here