Jak zwiększyć sprzedaż internetową? Najważniejsze aspekty

0
4571
Jak zwiększyć sprzedaż internetową

Celem każdego sprzedawcy internetowego jest przyciąganie nowych klientów i regularne zwiększanie przychodów. Aby tak się działo, konieczna jest nie tylko przemyślana promocja, ale także dostosowanie sklepu do potrzeb odbiorców.

Okazuje się więc, że przede wszystkim należy zoptymalizować istniejące już rozwiązania, zanim zaczniesz w ogóle myśleć o marketingu. Oto najważniejsze aspekty, o które warto zadbać!

Estetyka sklepu


Klient zawsze kupuje oczami. Warstwa wizualna sklepu to pierwsze, co zauważy. Grafiki na Twojej stronie internetowej powinny więc spełniać najwyższe standardy i zachęcać odbiorców do zakupów. Na szczęście aby zadbać o estetykę serwisu, nie trzeba wiele. Pracując na platformach SaaS, wystarczy skorzystać z gotowych szablonów lub zamówić indywidualny projekt graficzny.

Szybkie ładowanie strony


Badania mówią, że nawet 40 procent internautów zrezygnuje z zakupów, jeśli strona sklepu będzie wczytywała się zbyt wolno. Jeżeli więc marzysz o zwiększeniu sprzedaży, zadbaj przede wszystkim o tych klientów, którzy już trafili do Twojego serwisu.

Prędkość ładowania witryny można przyspieszyć poprzez zmniejszenie rozmiaru grafik czy eliminację niepotrzebnych wtyczek. Nie powinno to być dla Ciebie żadnym problemem, jeśli korzystasz z platformy działającej na szybkiej infrastrukturze serwerowej.

Responsywność strony


Z roku na rok przybywa transakcji dokonywanych z urządzeń mobilnych. Niektóre badania mówią, że jest to już 50 procent wszystkich zakupów internetowych. Zadbaj więc o to, aby Twój sklep działał prawidłowo nie tylko w wersji desktopowej, ale także tej przeznaczonej na smartfon czy tablet.

Pozytywne user experience


Mówi się o tym, że do złożenia zamówienia powinny prowadzić maksymalnie 3 kliknięcia. Intuicyjny interfejs to jeden z najważniejszych aspektów doświadczenia klienta. Dostosuj swoją stronę internetową do jego potrzeb i zadbaj o to, aby poruszanie się po niej było jak najłatwiejsze.

Odpowiadaj na pytania klientów


Zapewnienie klientom wygodnego i szybkiego kontaktu ze sklepem to absolutna podstawa w dzisiejszych czasach. Oczywiście nie możesz osobiście odpowiadać na każde pytanie, ale wcale nie musisz tego robić. W większości sytuacji wyręczy Cię intuicyjny chatbot. Mimo wszystko należy zapewnić klientom możliwość kontaktowania się z działem obsługi za pośrednictwem różnych kanałów.

Darmowa dostawa i przyjazna polityka zwrotów


Chcąc zyskać przewagę nad konkurencją, musisz zapewnić swoim klientom darmową dostawę oraz zwroty na Twój koszt. Zadbaj przy tym o swój własny interes – ustal konkretne zasady, takie jak określona kwota zakupów wymagana do darmowej dostawy i limit czasu na dokonanie zwrotu.

Pozycjonowanie sklepu


Widoczność swojego sklepu internetowego w Google zapewnisz sobie dzięki SEO. 68 procent wszystkich doświadczeń online zaczyna się właśnie od wyszukiwarki. Jeśli zależy Ci na pozyskaniu ruchu z tego źródła, Twoja witryna musi pojawiać się na pierwszej stronie wyników.

Możesz to osiągnąć dzięki optymalizacji strony, tworzeniu odpowiednich treści i pozyskiwaniu zewnętrznych linków. Co najważniejsze, pozycjonowanie daje długofalowe efekty, więc podejmowane działania będą profitować przez lata.

Reklama w Google


Zdecydowanie bardziej doraźnym charakterem cechuje się reklama w systemie Google Ads. Tego typu działania marketingowe pozwolą Ci na umieszczanie linków do sklepu w różnych miejscach w sieci. Mogą one przyjmować różną postać – na przykład linków sponsorowanych, banerów, a nawet filmów w serwisie YouTube – i pojawiać się wszędzie: od szczytu listy wyników wyszukiwania, po witryny zrzeszone w sieci partnerskiej Google.

Media społecznościowe


Social media – a zwłaszcza Facebook – zapewniają Twojemu sklepowi podwójną korzyść. Po pierwsze stanowią jeden z podstawowych kanałów komunikacji klienta z marką, a po drugie oferują bezkonkurencyjną przestrzeń reklamową.

Masz tutaj szansę tworzyć natywne komunikaty, które będą pojawiały się na głównej stronie portalu. Podobnie jak w Google Ads, Twoje reklamy wyświetlą się tym użytkownikom, którzy mogą być nimi najbardziej zainteresowani.

Firmowy blog


Podstawowe narzędzie content marketingu to także jeden z filarów SEO. Dzięki tworzeniu treści odpowiadających na najczęstsze pytania internautów, Google zaindeksuje Twoje strony wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jakościowe artykuły blogowe pozwolą Ci ponadto zbudować wokół Twojej marki grono lojalnych odbiorców i wyrobić sobie wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Choć należy skupiać się przede wszystkim na treściach evergreen, które będą generowały dla Ciebie coraz większy ruch, warto informować także o aktualnych promocjach i tworzyć rankingi najpopularniejszych produktów.

Influencer marketing


Influencerzy wciąż zyskują na znaczeniu w świecie digital marketingu. Ich polecenia mogą zdecydowanie przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Jeśli influencer marketing kojarzy Ci się tylko z pozyskiwaniem do współpracy celebrytów, nie znasz jeszcze wszystkich korzyści płynących z tego kanału komunikacji. Szukaj raczej osób, które cieszą się uznaniem w Twojej grupie docelowej, i zaproś ich do obiektywnego oceniania Twoich produktów.

Cross i upselling


Zastanawiając się nad tym, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, pomyśl o takich technikach jak cross-selling i upselling. Ta pierwsza polega na proponowaniu klientom produktów podobnych do przeglądanych lub do tych, które znajdują się już w ich koszyku. W tej drugiej natomiast chodzi o nakłanianie użytkowników do kupna artykułów cechujących się wyższą jakością lub ceną niż te, które ich interesują.

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?


Sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest co nie miara. Pamiętaj, aby zacząć od dostosowania swojej strony do potrzeb użytkowników, a następnie wzbogacaj strategię o kolejne kanały marketingowe. Dzięki takim zabiegom z łatwością będziesz pozyskiwać nowych klientów i osiągać coraz większe przychody.

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.