Czy warto założyć sklep na FB? Wszystko, co trzeba wiedzieć

    0
    671
    sklep na facebooku

    Era Facebooka trwa w najlepsze. Gigant z Doliny Krzemowej nie tylko utrzymuje swoją pozycję na rynku, ale cały czas intensywnie się rozwija. Funkcją, która parę lat temu znacznie poszerzyła jego możliwości, były sklepy.

    Choć pierwotnie miały one wyglądać zupełnie inaczej, dziś stanowią po prostu dodatkowe zakładki na firmowych fanpage’ach. Oferują jednak szeroki wachlarz korzyści, którymi powinien zainteresować się każdy sprzedawca. Dowiedz się, jak sklep na FB może Ci pomóc w generowaniu przychodów!

    Spis treści:

    Jak działa sklep na FB?
    Jak otworzyć sklep na FB?
    Sklep na FB – koszt prowadzenia sprzedaży
    Wykorzystaj zalety sklepu na Facebooku!

    Jak działa sklep na FB?


    Facebook pozwala markom już nie tylko komunikować się z klientami, ale także prowadzić
    bezpośrednią sprzedaż. Funkcja sklepu umożliwia prezentację produktów w obrębie platformy. W niektórych krajach użytkownicy mogą także składać zamówienia bez opuszczania serwisu.

    W Polsce ta opcja nie jest dostępna, ale osoby zainteresowane kupnem w łatwy sposób przekierowywane są z zakładki sklepu do karty danego produktu na stronie sklepu internetowego. Można także sfinalizować transakcję poprzez Messengera lub WhatsAppa, jednak opcja ta nie jest powiązana z żadną automatyczną metodą płatności.

    Zalety sklepu na Facebooku


    Wiesz już, jak działa sklep na Facebooku. Pora poznać najważniejsze zalety takiego rozwiązania.
    Sprzedawcy internetowi zyskują dzięki takim korzyściom jak:

    • możliwość dodawania zdjęć oraz opisów produktów,
    • opcja czasowych promocji na wybrane produkty,
    • możliwość tworzenia kolekcji, grupujących dostępne w sklepie produkty,
    • bezpośrednie kierowanie użytkowników do karty produktu w sklepie,
    • dostęp do zaawansowanych statystyk,
    • oznaczanie produktów na zdjęciach.

    Sklep na FB wiąże się także z istotnymi korzyściami dla klientów:

    • wygodny dostęp do asortymentu sklepu w obrębie serwisu,
    • możliwość dodawania produktów do listy ulubionych,
    • opcja sortowania produktów według ceny, trafności czy daty dodania,
    • filtrowanie produktów ze względu na zakres cen czy promocję,
    • łatwa finalizacja transakcji dzięki przekierowaniu na stronę sklepu.

    Dowiedz się więcej o sklepie na Facebooku z webinaru:

    Jak otworzyć sklep na FB?


    Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak założyć sklep na FB, musisz spełnić dwa podstawowe warunki. Po pierwsze potrzebujesz profilu firmowego. To dzięki niemu możliwe jest między innymi tworzenie wydarzeń czy kampanii reklamowych na Facebooku. Łatwo założysz go z poziomu konta osobistego. Druga sprawa to konieczność posiadania konta w Menedżerze Firmy. Dzięki niemu można organizować swój biznes na FB i nim zarządzać. Do niego również dostaniesz się z poziomu prywatnego profilu na Facebooku.

    Jeśli masz już dostęp zarówno do profilu firmowego, jak i do Menedżera Firmy, możesz przejść bezpośrednio do tworzenia sklepu na FB. Otwarcie sklepu na FB nie jest niczym skomplikowanym. Wystarczy posłużyć się intuicyjnym kreatorem, który krok po kroku przeprowadzi każdego sprzedawcę przez konfigurację. Obejmuje ona następujące etapy:

    • Wejście na stronę Menedżera Sprzedaży.
    • Wybór metody finalizacji transakcji („finalizacja zakupu w innej witrynie”),
    • Wybór fanpage’a, z którym połączony będzie sklep na Facebooku.
    • Wybór utworzonego wcześniej konta w Menedżerze Firmy,
    • Dodanie produktów do sklepu.

    Zasadniczo najbardziej problematycznym etapem zakładania sklepu na FB jest właśnie dodawanie produktów do asortymentu. Wiąże się to z koniecznością ręcznego wprowadzania nagłówków, opisów, grafik oraz linków. Na szczęście istnieje też łatwy sposób na zaciągnięcie wszystkich tych danych ze strony internetowej sprzedawcy. Wystarczy skorzystać z oprogramowania SaaS, które oferuje gotową integrację sklepu z ofertą.

    Używając platformy tego typu, z panelu administracyjnego sprzedawca może dodawać, usuwać i aktualizować swoje produkty na Facebooku. Zyskuje dostęp do edycji wszystkich danych, łącznie ze zdjęciami oraz cenami towaru. Może także aktywować integrację z systemem Facebook Ads, co daje mu jeszcze lepszą kontrolę nad reklamami.

    Przed uruchomieniem sklepu należy się upewnić, że jest on widoczny dla użytkowników. Zakładkę można włączyć w ustawieniach szablonów i kart na Facebooku.

    Sklep na FB – koszt prowadzenia sprzedaży


    Dobra wiadomość jest taka, że prowadzenie sklepu na Facebooku nic nie kosztuje. Przedsiębiorcy nie muszą przejmować się żadnymi wewnętrznymi opłatami. Zarządzając sprzedażą i integrując dane za pośrednictwem oprogramowania SaaS, ponoszą jedynie koszty comiesięcznego abonamentu. Mogą również przeznaczać określony budżet na kampanie Facebook Ads. Samo stworzenie zakładki ze sklepem i korzystanie z jej dobrodziejstw jest jednak zupełnie darmowe.

    Wykorzystaj zalety sklepu na Facebooku!


    Choć Facebook to przede wszystkim platforma społecznościowa, możesz wykorzystać jej potencjał do wygenerowania dodatkowych przychodów. Założenie sklepu w profilu firmowym daje Ci nowe możliwości, przede wszystkim w postaci oznaczania produktów bezpośrednio na zdjęciach. Zyskać możesz również na recenzjach, którymi będą dzielić się użytkownicy w serwisie, a także na zastosowaniu Messengera do bieżącej obsługi klientów.

    A jeśli już o Facebooku mowa, zachęcamy do dołączenia do grupy na FB, gdzie społeczność e-sprzedawców dzieli się wiedzą na temat e-commerce: Mój sklep internetowy – darmowe porady i wsparcie e-commerce!

    Rating: 3.0/5. From 2 votes.
    Please wait...

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here