Jak otworzyć sklep na Facebooku?

1
77
jak otworzyc sklep na facebooku

Social media już od dłuższego czasu należą do popularnych narzędzi wykorzystywanych w branży e-commerce. Budowanie relacji z klientami, zbieranie danych służących personalizacji ofert, a także prezentacja poszczególnych artykułów nikogo już nie dziwią. Tymczasem nowy trend, jakim jest social commerce, wzbudza coraz większe zainteresowanie. Zobacz, jak otworzyć sklep na Facebooku i zacznij sprzedawać z pomocą mediów społecznościowych!

Sklep na Facebooku – sprzedaż przez social media

Podczas przeglądania tablicy na Facebooku nieustannie trafiasz na rzeczy, które przykuwają Twoją uwagę. Prezentowane aranżacje, stylizacje bądź formy użytkowania poszczególnych artykułów wzbudzają potrzeby zakupowe, które niejednokrotnie znikają równie szybko, jak się pojawiły. Ogromna ilość informacji oraz bodźców atakujących użytkowników Facebooka z każdej strony sprawiają, że dodatkowe czynności w postaci poszukiwania prezentowanego produktu skutecznie zniechęcają do zakupu.


A gdyby tak móc zaoferować klientom szybki zakup wprost z Facebooka? Teraz, gdy Facebook udostępnił długo zapowiadaną możliwość, jest to możliwe!


 

Jak otworzyć Sklep na Facebooku?

Otwarcie Sklepu na Facebooku jest bezpośrednio związane z posiadaniem fanpage’a. To on będzie stanowił podstawę Twoich dalszych działań. Jak nietrudno się domyślić, produkty prezentowane na portalu społecznościowym będą przypominały te widniejące w sklepie. Zdjęcia, ceny, tytuły stanowią dane rzucające się w oczy już na początku. Integracja sklepu internetowego ze Sklepem na Facebooku to nic innego jak szansa na automatyczne przeniesienie oferty sklepowej do kolejnego kanału sprzedaży. Rozwiązanie stanowi nie tylko oszczędność czasu, ale przede wszystkim bezproblemowe powiązanie Twojej dotychczasowej oferty z Facebookiem.

Jak działa Sklep na Facebooku?

Funkcja Sklepu na Facebooku działa nieco inaczej niż początkowo zapowiadano. W Polsce możemy liczyć na przeniesienie do kasy tuż po kliknięciu w produkt. W rzeczywistości proces zakupowy zostanie znacznie skrócony, bowiem oprze się na:

  • wyborze produktu na Facebooku,
  • finalizacji transakcji na stronie sklepu internetowego.

Dzięki znaczącym uproszczeniom klienci będą mieli szansę na szybkie i sprawne dokonanie zakupów, bez konieczności wielokrotnego klikania. Jest to szczególnie istotne z uwagi na fakt, że Facebooka przeglądamy zazwyczaj korzystając z urządzeń mobilnych, na których wolimy unikać wielokrotnych zmian strony.

Uruchomienie Sklepu na Facebooku wiąże się z pojawieniem dodatkowych możliwości w tworzeniu postów. Od teraz możesz korzystać z oznaczania konkretnych produktów bezpośrednio w postach!

Czy Sklep na Facebooku jest Ci potrzebny?

Duża popularność portalu społecznościowego sprawia, że daje on dostęp do szerokiej grupy odbiorców. Co więcej, nie są to przypadkowi internauci, a osoby zainteresowane Twoim kontem firmowym. Kierujesz więc ofertę do osób, które potencjalnie będą mogły z niej skorzystać. Z tego względu Facebook z roku na rok staje się coraz bardziej wartościowym kanałem sprzedażowym, bowiem

I choć wielu powie, że sprzedawać można umieszczając w postach linki do konkretnych produktów, ich klikalność bywa różna. Natychmiastowe przeniesienie do płatności sprawdza się zdecydowanie lepiej, bowiem maksymalnie upraszcza proces zakupowy, czyniąc go przyjaznym dla klienta.

No votes yet.
Please wait...

1 KOMENTARZ

  1. IMO sklep na facebooku to dobra alternatywa dla tego online’owego w przypadku mniejszych biznesów. Wydaje mi się, że wiele firm może na tym skorzstać.

    No votes yet.
    Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here