Spis treści artykułu:
Z Instagrama aktywnie korzysta ponad 500 milionów osób na całym świecie. W Polsce liczba użytkowników tej aplikacji stale rośnie. Dlatego powinieneś wykorzystać potencjał nowoczesnej fotografii i promować przez nią swój e-biznes. Dzisiaj opowiem Ci jak to zrobić!
1. Pierwsze kroki
Pewnie teraz zastanawiasz się, czy w ogóle powinieneś zakładać firmowe konto na Instagramie. Dobrze wiesz, że w tym medium udostępnia się zdjęcia i filmy wideo.
Dlatego sądzisz, że z tej aplikacji powinny korzystać głównie sklepy internetowe z branży fashion. Niekoniecznie! Instagram sprawdza się również w przypadku innych rynków, ponieważ można w nim pokazać artystyczną i ludzką stronę e-biznesu.
Ponad 70 % użytkowników tego medium śledzi marki, co daje Ci szansę na zgromadzenie fanów Twojego sklepu internetowego.
Najważniejsze jest to, czy na Instagramie spotkasz swoją grupę docelową. Z tej aplikacji korzystają głównie osoby w wieku 15 – 36 lat. Odpowiada Ci? To zaczynamy!
2. Przedstaw się
Stwórz konto na Instagramie z nazwą, która jest tożsama lub związana z Twoim sklepem internetowym. Dzięki temu użytkownicy łatwiej Cię znajdą i rozpoznają.
Następnie w opisie dodaj link do Twojego kanału: strony internetowej, Facebooka czy Snapchata. Ważne jest, aby przekazy w medium, do którego odsyłasz, były aktualne. Poprzez połączenie różnych kanałów uzyskasz większy ruch w witrynie sklepu internetowego.
Natomiast przy wrzucaniu postów dodawaj lokalizację czyli stronę internetową Twojego e-sklepu.
3. Bądź kreatywny
A teraz czas na inspirację! Rób niebanalne, unikatowe zdjęcia. Możesz fotografować produkty, proces tworzenia czy Twój zespół w czasie burzy mózgów.
A może właśnie robisz sobie przerwę na kawę? Podziel się tym i pokaż, że jesteś taki jak Twoi Klienci. Po zrobieniu zdjęcia, nie zapomnij dodać atrakcyjnego filtru.
Pamiętaj również o zamieszczeniu ciekawych hashtagów czyli wyrazów poprzedzonych #. Właśnie po tych słowach kluczowych użytkownicy Instagrama wyszukują podobne posty. Możesz także stworzyć tag Twojego e-sklepu, co da możliwość Klientom oznaczania Twoich produktów na swoich zdjęciach.
4. Stwórz społeczność
Media społecznościowe służą przede wszystkim do interakcji. Wykorzystaj tę zasadę na Instagramie. Buduj społeczność wokół swojej marki i spraw, żeby odbiorcy się z nią utożsamiali.
Przełoży się to na większe zaufanie wobec Twojego e-sklepu i sprzedaż.
Możesz gromadzić fanów Twojego sklepu internetowego nie tylko poprzez wrzucanie atrakcyjnych postów, ale i organizowanie konkursów czy informowanie o promocjach.
Pamiętaj również, aby dodawać posty systematycznie i dbać o ich spójność. Tylko konsekwencja może sprawić, że Twoja marka stanie się trendy.
Nie zapomnij, że dobra promocja sklepu internetowego w mediach społecznościowych generuje zyski!