Polacy wykorzystują możliwości e-commerce – badanie PayPal i GfK

    0
    2956

    Zgodnie z najnowszymi danymi PayPal i GfK, prawie 77 % polskich Internautów kupuje na zagranicznych rynkach. Natomiast 35 % e-konsumentów sprzedało w sieci produkty, których już nie użytkuje. Polacy tym samym biorcą czynny udział w rozwoju rynku e-commerce.

    Podbijamy zagraniczne sklepy internetowe

    Polscy Internauci najczęściej kupują towary w:

    • Chinach (36 %),
    • Wielkiej Brytanii (31 %),
    • Stanach Zjednoczonych (24 %),
    • Niemczech (23 %).

    Jednak tylko w przypadku pierwszego kraju, to cena odgrywa najważniejszą rolę w wyborze produktu. Polacy w gotowych sklepach internetowych z pozostałych państw kierują się dostępem do asortymentu nieuchwytnego u nas.

    E-konsumenci zwracają także uwagę na lepszą jakość produktów, korzystny kurs walutowy czy większą różnorodność towarów i usług.

    Wzrost liczby polskich klientów w zagranicznych sklepach internetowych świadczy o zmniejszeniu się obaw w umysłach konsumentów na temat transgranicznych e-zakupów. Stwierdzenie to potwierdzają badania, ponieważ aż 66 % respondentów nie obawia się kupować na zagranicznych rynkach.

    Co sprawi, że jeszcze chętniej będziemy składać zamówienia w międzynarodowych sklepach internetowych? Aż 83 % badanych przyznaje, że najistotniejsza jest dla nich darmowa przesyłka.

    Jakie produkty najczęściej kupujemy za granicą przez Internet? Oczywiście są to ubrania (38 %), elektronika (20 %) oraz biżuteria i zegarki (17 %). Może się to wiązać z nieobecnością niektórych popularnych marek premium na polskim rynku.

    Handlujemy przedmiotami i umiejętnościami

    Polacy coraz chętniej wykorzystują e-commerce do zarobienia dodatkowych pieniędzy. 35 % z przebadanych Internautów sprzedało rzeczy, których już nie potrzebuje. Natomiast 11 % e-konsumentów otrzymało płatność online za produkty hand made.

    Czym zazwyczaj handlujemy? Używanymi ubraniami, używanym sprzętem elektronicznym, ręcznie robioną biżuterią i akcesoriami oraz meblami i wyposażeniem wnętrz.

    Co dalej?

    Fakt, że Polacy zaczynają wykorzystywać możliwości e-commerce cieszy. Być może wpłynie to na wyższe standardy w rodzimych sklepach internetowych oraz ekspansję polskich e-biznesów na zagraniczne rynki. Niestety w chwili obecnej Europejskie Centrum Konsumenckie źle ocenia polskie gotowe sklepy internetowe.

    Więcej na temat badania PayPal i GfK przeczytasz TUTAJ.

    No votes yet.
    Please wait...

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here