Jak i gdzie sprzedawać w Internecie?

    0
    109
    jak i gdzie sprzedawać w internecie

    Sprzedaż w Internecie z roku na rok zyskuje na popularności. Trudno się temu dziwić. Konsumenci chwalą ją sobie za wyjątkowy komfort, a przedsiębiorcy za możliwości rozwoju. W branży wciąż pojawiają się ciekawe, innowacyjne rozwiązania, które całkowicie odmieniają oblicze rynku. 

    Chcesz dowiedzieć się, jak i gdzie sprzedawać w Internecie? Zapoznaj się z naszym kompleksowym poradnikiem!

    Spis treści:

    Gdzie rozpocząć sprzedaż internetową
    Sprzedaż w oparciu o własny sklep internetowy
    Dropshipping
    Sprzedaż na polskich portalach aukcyjnych
    Sprzedaż na zagraniczych platformach zakupowych
    Wykorzystanie porównywarek cen
    Pośrednia sprzedaż przez sklep na Facebooku
    Sprzedaż wielokanałowa kluczem do sukcesu

    Gdzie rozpocząć sprzedaż internetową?


    Aktualnie sprzedaż w Internecie można prowadzić na wiele różnych sposobów. Każdy z nich wiąże się z innymi korzyściami, ale też z określonymi wyzwaniami.

    Z tego względu początkujący przedsiębiorcy powinni zacząć od jednego kanału i stopniowo uzupełniać go kolejnymi. Co mają do dyspozycji?

    • Własny sklep internetowy.
    • Polskie platformy zakupowe.
    • Zagraniczne marketplace’y.
    • Porównywarki cen.
    • Media społecznościowe (kanał pośredni).

    kanały sprzedaży w internecie

    Przyjrzyjmy się bliżej każdemu z wymienionych wyżej kanałów i zastanówmy się, który z nich najlepiej sprawdzi się w przypadku początkującego sprzedawcy.

    1. Sprzedaż w oparciu o własny sklep internetowy


    Zacznijmy od stwierdzenia, że sklep internetowy to podstawowy kanał sprzedaży dla każdego przedsiębiorcy. Gwarantuje największe możliwości i trudno wyobrazić sobie bez niego funkcjonowanie w branży e-commerce.

    Sklep internetowy zapewni Ci możliwość kreowania własnej marki. Tylko od Ciebie będzie zależała Twoja strategia sprzedaży, polityka cenowa, a także kierunek rozwoju firmy. Osobiście określisz wysokość marży i wybierzesz interesujące Cię działania marketingowe.

    Nie musisz też przejmować się żadnymi prowizjami ani restrykcyjnymi regulaminami. Masz szansę zbudować wokół swojej marki grono lojalnych klientów, którzy będą regularnie wracać po kolejne zakupy.

    Niektórzy początkujący sprzedawcy niechętnie podchodzą do tematu zakładania sklepu internetowego, ponieważ kojarzy im się ono z trudnym programowaniem i projektowaniem grafik.

    Na szczęście obecnie istnieją zdecydowanie łatwiejsze i szybsze sposoby na stworzenie własnej strony. Wystarczy zarejestrować się na specjalnej platformie e-commerce działającej w modelu abonamentowym – jak Sky-Shop.

     Intuicyjny kreator przeprowadzi Cię przez cały proces, dzięki czemu założysz sklep kilkoma kliknięciami. Nie potrzebujesz do tego żadnych specjalistycznych umiejętności.

    Warto dodać, że oprogramowanie Sky-Shop oferuje również cały szereg udogodnień, które przydadzą Ci się podczas obsługi sklepu. Mowa o integracjach z zewnętrznymi usługami i o zaawansowanych narzędziach marketingowych. Cały czas możesz także korzystać z bezpłatnej pomocy technicznej.

    👉 Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy. 

    Dropshipping


    Dropshipping to wyjątkowy model, w którym możesz prowadzić swój sklep internetowy. Wykorzystując to innowacyjne rozwiązanie, nie musisz inwestować w zaplecze magazynowo-wysyłkowe ani nawet we własny asortyment.

    Wystarczą Ci umowy z hurtowniami, które w Twoim imieniu będą dostarczały zamówienia kupującym. Za towar zapłacisz dostawcy dopiero wtedy, gdy otrzymasz pieniądze od klienta. Eliminujesz w ten sposób ryzyko inwestycyjne i oszczędzasz sobie mnóstwo pracy.

    Wybierając platformę SaaS, taką jak Sky-Shop, zyskasz dostęp do setek integracji z hurtowniami dropshippingowymi. Ustal z nimi warunki współpracy i automatycznie pobierz na swoją stronę ich asortymenty. Takie rozwiązanie pozwoli Ci w kilka minut rozpocząć sprzedaż w Internecie!

    2. Sprzedaż na polskich portalach aukcyjnych


    Serwisu Allegro nikomu w Polsce przedstawiać nie trzeba. Każdego miesiąca korzysta z niego około 18 milionów użytkowników.

    Co ważne, zakupy robią tu osoby już zdecydowane na transakcję. Musisz więc przekonać ich tylko do tego, by spośród wszystkich dostępnych ofert wybrali właśnie Twoją. Konkurencja na Allegro jest jednak – delikatnie mówiąc – spora.

    To jeden z największych minusów największego polskiego marketplace’u. Są też inne:

    • Brak możliwości kreowania własnej marki.
    • Względnie wysokie prowizje od sprzedaży.
    • Stosunkowo wysokie koszty promowania ofert.

    Na szczęście liczne zalety Allegro motywują sprzedawców – zwłaszcza tych początkujących – do wystawiania swoich produktów w serwisie. To dla nich szansa na szybkie i łatwe rozpoczęcie sprzedaży.

    Mogą liczyć na pozyskanie bardzo wielu klientów, a to między innymi za sprawą znakomitego pozycjonowania Allegro w wyszukiwarce. Marketplace oferuje także dostęp do zaawansowanych narzędzi marketingowych, które pozwolą Ci zyskać znaczącą przewagę nad konkurencją.

    Dzięki wykorzystaniu oprogramowania SaaS, jak Sky-Shop, możesz też prowadzić na Allegro sprzedaż w dropshippingu. Platforma oferuje integrację z hurtowniami, a także z Twoim sklepem internetowym, więc wszystkie zamówienia z łatwością obsłużysz z poziomu jednego panelu administracyjnego.

    Obok Allegro możesz także rozważyć prowadzenie sprzedaży na innych polskich portalach zakupowych, takich jak choćby Empik Marketplace, Morele Marketplace czy OLX. 

    3. Sprzedaż na zagraniczych platformach zakupowych


    Choć Allegro nie ma sobie równych na polskim rynku, sprzedawcy mogą oferować swoje produkty również na zagranicznych portalach aukcyjnych. W tym miejscu należy wspomnieć przede wszystkim o eBayu, a także o Amazonie, który od niedawna jest obecny w naszym kraju.

    Jak na razie żadna z tych platform nie zrobiła jednak furory. Obie przyciągają pewne grono konsumentów, ale nie mogą się równać z Allegro. Mimo wszystko warto wykorzystać je w ramach pozyskiwania dodatkowych kanałów sprzedaży. 

    4. Wykorzystanie porównywarek cen


    Rozmaite porównywarki cen to miejsce dla sprzedawców, którzy chcą dodatkowo promować swoje produkty. Ogromna zaleta serwisów tego typu polega na bardzo dobrym pozycjonowaniu ofert.

    Możliwe, że link do Twojego towaru w porównywarce będzie wyświetlał się w Google wyżej niż odnośnik do Twojego sklepu. Warto też pamiętać, że z serwisów tego typu korzystają konsumenci zainteresowani konkretnymi produktami, a nie „poszukujący w ciemno”.

    Jeśli zastanawiasz się, z których porównywarek warto korzystać, rozważ przede wszystkim następujące:

    • Ceneo – dzięki funkcji “Kup teraz” istnieje możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio z poziomu portalu.
    • Skąpiec,
    • Nokaut,
    • Domodi,
    • Allani.

    Pamiętaj, aby w procesie decyzyjnym uwzględnić nie tylko ruch w poszczególnych serwisach, ale także rodzaj oferowanego przez siebie asortymentu. Niektóre porównywarki działają bowiem tylko w określonych branżach.

    5. Pośrednia sprzedaż przez sklep na Facebooku


    Social media to przede wszystkim narzędzia marketingowe, ale można je wykorzystać także w celach sprzedażowych. Najlepszy tego przykład stanowi sklep na Facebooku.

    Za granicą służy on do bezpośrednich zakupów, lecz w Polsce pełni raczej funkcję katalogu produktów. Linki odsyłają użytkowników albo do rozmowy w Messengerze, albo do Twojego sklepu internetowego. Sklep na Facebooku umożliwia także oznaczanie produktów w postach oraz ich prezentację z poziomu profilu. Jest to zatem narzędzie, które zawsze warto wykorzystywać.

    👉 Dowiedz się: Czy warto założyć sklep na FB?

    Sprzedaż wielokanałowa kluczem do sukcesu


    Znasz już najważniejsze kanały sprzedaży internetowej. Docelowo warto robić dobry użytek ze wszystkich, łącząc ich zalety. Zacznij jednak od podstawowych – a więc od własnej strony i konta na Allegro – a następnie uzupełniaj je o kolejne narzędzia.

    52% internautów robi dziś zakupy w sklepach internetowych, a 38% na platformach aukcyjnych. Nie ograniczaj się więc i zrób wszystko, aby dotrzeć do obu tych grup. Sprzedaż wielokanałowa zapewni Ci przewagę nad konkurencją i doskonałe wyniki, a oprogramowanie jak Sky-Shop Ci w tym pomoże!

    Rating: 5.0/5. From 1 vote.
    Please wait...

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here