Spis treści artykułu:
Chcesz uniknąć zjawiska porzuconych koszyków w swoim sklepie internetowym i podnieść sprzedaż? Zadbaj o różnorodne metody płatności oraz bezpieczeństwo transakcji! Tak wynika z tegorocznego badania Związku Banków Polskich.
1. Jak Twój klient chce płacić za zamówienie?
Większość ankietowanych wybiera płatność gotówką przy odbiorze za produkt. Sprzedawco, to bez wątpienia sygnał dla Ciebie! W Twoim gotowym sklepie internetowym powinna być możliwość zapłacenia za zamówienie kurierowi.
Kolejną popularną metodą płatności jest zrobienie przelewu w momencie zakupu przez bankowość elektroniczną. Klienci lubią znaleźć w e-sklepie logo swojego banku i z jego pomocą wysłać pieniądze. Tego rozwiązania również nie może zabraknąć w Twoim gotowym sklepie internetowym.
Wielu respondentów woli mieć natomiast duży wybór systemów płatności. Znaczy to, że niektórych konsumentów jest trudno zadowolić i w zależności od różnych czynników będą podejmować decyzje o metodzie płatności bezpośrednio w czasie procesu składania zamówienia. Dlatego zintegruj swój gotowy sklep internetowy chociażby z popularnym systemem Dotpay, który realizuje karty, przelewy internetowe czy płatności gotówką i telefonem.
Pamiętaj, że wiele metod płatności w Twoim sklepie internetowym wpłynie pozytywnie na jego wiarygodność oraz poczucie bezpieczeństwa klientów. Przełoży się to również na większe zyski.
2. Co jest istotne dla Internauty w czasie zakupów online?
Oczywiście, bezpieczeństwo! Klienci chcą wiedzieć, że ich pieniądze nie trafią w niepowołane ręce, a poufne informacje nie wypłyną na zewnątrz. Dlatego weryfikują dane do przelewu oraz zwracają uwagę, czy sklep internetowy posiada odpowiednie certyfikaty.
Wyniki badań ZBP pokrywają się z danymi Gemius Polska z kwietnia 2016 r. 29 % osób nie kupuje przez Internet, ponieważ obawia się o bezpieczeństwo płatności.
Źródło: https://www.gemius.pl/
Jest to spora grupa konsumentów, dlatego warto o niej pomyśleć i wpłynąć na jej przekonania. Aby zbudować wiarygodność Twojego gotowego sklepu internetowego w oczach takich odbiorców, powinieneś zatroszczyć się o szyfrowanie danych. Bezpieczeństwo transakcji w Twoim e-sklepie zapewni Certyfikat SSL. Konsumenci na pewno docenią odpowiadanie na ich potrzeby, co wpłynie pozytywnie na wyniki sprzedaży.
Na co jeszcze zwracają uwagę e-konsumenci? Ważna jest dla nich również szybkość realizacji płatności. To dla Ciebie dobra wiadomość. Twój klient chce, aby pieniądze błyskawicznie do Ciebie trafiły 🙂
Więcej na temat wyników badań ZBP przeczytasz TUTAJ.
3. Czy dbając bezpieczeństwo e-sklepu unikniesz porzuconych koszyków?
Niekoniecznie, ale będziesz bliżej celu! Niezrealizowane zamówienia mogą mieć różne przyczyny. Ponadto zjawisko porzuconych koszyków jest naturalne w każdym sklepie internetowym. Jednak powinieneś się starać, aby jego współczynnik był jak najmniejszy. Zadbanie o różnorodne metody płatności oraz bezpieczeństwo transakcji to ważne składowe sprzedającego sklepu internetowego.
Więcej na temat porzuconych koszyków przeczytasz TUTAJ.