7 ciekawych pomysłów na mały biznes

0
797
pomysły na mały biznes

Marzy Ci się zawodowa niezależność i niczym nieograniczone przychody? Załóż własną firmę! Nie musisz od razu zdobywać dominacji na rynku, na początku wystarczy Ci mały biznes z dużym potencjałem.

Taka działalność może szybko się rozwinąć, lecz jej przyszłość będzie zależała wyłącznie od Ciebie. Jaką firmę warto otworzyć? Zapoznaj się z naszymi propozycjami!

1. Sprzedaż w dropshippingu

Dropshipping to model logistyczny, który maksymalnie ułatwia prowadzenie działalności e-commerce. Polega na przeniesieniu odpowiedzialności za magazynowanie i wysyłkę towarów na hurtownie, w których się zaopatrujesz. W asortyment nie musisz zresztą inwestować z góry – zakup opłacisz dopiero w momencie otrzymania zamówienia od swojego klienta.

Jak działa dropshipping? To proste:

  1. Klient zapoznaje się z Twoim asortymentem i składa zamówienie na wybrane produkty.
  2. Zamówienie trafia do hurtowni, która pakuje i wysyła towar bezpośrednio do Twojego klienta.
  3. Rozliczasz się z hurtownią przed lub po realizacji zamówienia.
  4. Dostarczasz klientowi dowód zakupu.

Jak więc widzisz, dropshipping pozwala Ci oszczędzić mnóstwo cennego czasu, ograniczając Twoje obowiązki do niezbędnego minimum. Jest to zatem doskonały pomysł na mały biznes, zwłaszcza dla młodych osób.

👉 Dowiedz się, od czego zacząć dropshipping. 

2. Własny sklep internetowy

Znakomitym pomysłem na mały biznes może być także prowadzenie sklepu internetowego z własnym asortymentem. Zakupisz go odgórnie w tradycyjnej hurtowni albo u producenta. Choć takie rozwiązanie wymaga nieco większego kapitału na start niż dropshipping, wcale nie oznacza ogromnych kosztów, wysokiego ryzyka i poważnej odpowiedzialności.

Sklep internetowy może być małym biznesem, prowadzonym nawet w ramach działalności nierejestrowanej. Dzięki tej formie unikniesz biurokracji oraz obowiązku opłacania składek ZUS. Pamiętaj tylko, że obowiązuje Cię wówczas limit przychodów wynoszący 50% minimalnego wynagrodzenia krajowego brutto (1505 zł miesięcznie w 2022 roku).

Założenie sklepu nie powinno być dla Ciebie żadnym problemem. Wystarczy zdecydować się na jeden z abonamentów funkcjonalnej platformy SaaS, takiej jak Sky-Shop. Umożliwi Ci ona stworzenie strony e-commerce w intuicyjnym kreatorze i zintegrowanie jej ze wszystkimi niezbędnymi udogodnieniami.

👉 Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy krok po kroku. 

3. Handel rękodziełem

Jeśli chcesz skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji, zaoferuj swoim klientom produkty wykonywane własnoręcznie. To świetny pomysł na mały biznes dla każdego, kto może pochwalić się manualnym talentem.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na produkcję biżuterii, ubrań, dodatków, dekoracji czy mebli, swoje towary możesz wystawić na sprzedaż w dowolnym miejscu w sieci:

  • we własnym sklepie internetowym,
  • na Allegro lub innej platformie sprzedażowej,
  • w serwisach ogłoszeniowych,
  • na platformach zrzeszających producentów rękodzieła.

Plusem takiego biznesu jest absolutnie unikalna oferta, która eliminuje problem bezpośredniej konkurencji. Warto też zwrócić uwagę na wyjątkowo niskie koszty inwestycyjne, maksymalizujące Twoje zyski.

👉 Sprawdź, jak sprzedawać rękodzieło bez działalności gospodarczej. 

4. Projektowanie stron internetowych

Nie bez powodu polecamy Ci tyle różnych typów działalności e-commerce. Branża ta dynamicznie się rozwija, a sprzedawców w sieci wciąż przybywa. Zauważ, że każdy z nich potrzebuje funkcjonalnej strony internetowej!

Na tym też można zrobić niezły biznes. Wystarczy zapoznać się z podstawami programowania i poszukać zleceń w sieci. Jeśli nie chcesz od razu brać na siebie dużej odpowiedzialności, zacznij od jednego lub dwóch klientów. Z czasem zorientujesz się w swoich mocach przerobowych, co pozwoli Ci zoptymalizować zarówno czas pracy, jak i przychody.

5. Copywriting

Pisanie tekstów na zlecenie to znakomity pomysł na mały biznes dla osób o „lekkim piórze”. Możesz założyć własną firmę lub świadczyć swoje usługi w ramach działalności nierejestrowanej. Copywriting świetnie bowiem sprawdzi się zarówno jako jedyne źródło utrzymania, jak i w ramach zajęcia dodatkowego.

Twoją kartą przetargową przy pozyskiwaniu zleceń powinno być bogate portfolio tekstów o różnych profilach. Poza tym od copywriterów wymaga się przede wszystkim:

  • znajomości poprawnej polszczyzny,
  • posługiwania się językiem korzyści,
  • umiejętności szybkiego wyszukiwania informacji,
  • pisania pod presją czasu.

Brzmi jak branża dla Ciebie? Rozejrzyj się w sieci za zleceniami! Im więcej ich zrealizujesz, tym wyższe stawki wynegocjujesz z przyszłymi klientami.

6. Prowadzenie profili w social media

Nieco podobnym do copywritingu pomysłem na biznes jest social media marketing. Opiera się on przede wszystkim na prowadzeniu firmowych profili w takich kanałach jak Facebook, Instagram czy LinkedIn.

W przypadku takiej działalności będziesz zajmować się głównie planowaniem i publikowaniem postów, ale też moderowaniem wiadomości i utrzymywaniem kontaktu z odbiorcami. Wadą social media marketingu jest z pewnością praca „na żywym organizmie”, wymagająca uwagi 24/7. Do zalet takiego biznesu należy jednak jego opłacalność oraz duża dostępność zleceń.

7. Afiliacja i influencer marketing

Doskonałym pomysłem na mały biznes jest również zarabianie na blogu osobistym lub profilu w mediach społecznościowych. Wystarczy zgromadzić w jednym z tych kanałów wystarczająco dużą grupę odbiorców, aby działy marketingowe różnych marek same zaczęły zwracać się do Ciebie z propozycjami współpracy. Zarabiać możesz na zamieszczeniu linków partnerskich, publikowaniu artykułów sponsorowanych, pisaniu recenzji czy polecaniu konkretnych produktów.

Stąd niedaleka droga do tego, by zostać influencerem. Takim statusem może pochwalić się coraz więcej osób, które w treściach skierowanych do swoich fanów lokują różne produkty lub usługi. Budując swoją rozpoznawalność, pamiętaj, że dla większości marek ważniejsza niż ruch w Twoim kanale jest jego jakość.

Pomysł na mały biznes – podsumowanie

Wykorzystując możliwości, jakie daje Internet, z łatwością znajdziesz sobie pomysł na mały biznes. Z jednej strony bardzo szybko rozwija się rynek e-commerce, a z drugiej w sieci wciąż przybywa usług, które świadczyć można sprzed ekranu komputera.

Wybierz więc działalność dopasowaną do swoich zainteresowań i jak najszybciej zacznij budować własną markę!

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here