Skąd brać produkty do sklepu internetowego?

0
660
dropshipping na allegro

Każdy początkujący przedsiębiorca, który planuje otwarcie własnego e-commerce’u, musi zastanowić się przede wszystkim nad tym, skąd brać towar do sklepu internetowego. To jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia działalności, mający między innymi wpływ na ponoszone przez firmę koszty. Jakie rozwiązania ma do dyspozycji sprzedawca? Zapoznaj się z naszym kompleksowym poradnikiem!

4 sposoby na zatowarowanie sklepu internetowego

Właściciel e-commerce’u, który zastanawia się nad tym, skąd brać towar do sklepu internetowego, powinien rozważyć 4 różne rozwiązania:

1. Sprzedaż rękodzieła

Pierwszą propozycję stanowi własnoręczne wytwarzanie towaru. Rozwiązanie to ma wiele zalet, spośród których najważniejsza wydaje się redukcja kosztów. Jako sprzedawca nie musisz bowiem płacić za gotowe produkty, a co najwyżej za surowce niezbędne do wykonania mebli, biżuterii, odzieży, dekoracji itp.

Warto również zauważyć, że artykuły hand made cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów. Wielu z nich szuka dziś niepowtarzalnych projektów, aby zamanifestować swoje osobiste podejście do życia. Co więcej, rękodzieło pozwala Ci ograniczyć konkurencję. Żaden inny sprzedawca nie zaoferuje przecież klientom takich samych produktów jak Ty.

Choć handel rękodziełem oznacza dość wąski asortyment, to pozwala również na wykreowanie oryginalnej marki. Projektując swój sklep internetowy i tworząc opisy produktów, dobrze zastanów się więc na językiem komunikacji i wartościami, które chcesz przekazać klientom. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się wybić na rynku.

2. Zakupy w hurtowni

Zakupy w hurtowni to najpopularniejszy sposób na pozyskanie towaru do sklepu internetowego. Wybierając takie rozwiązanie, możesz liczyć na szeroki asortyment i względnie atrakcyjne ceny. Do dyspozycji masz oferty wielu dostawców z różnych branż, toteż bez problemu znajdziesz wśród nich opcję idealnie dostosowaną do swoich potrzeb.

Musisz mieć jednak na uwadze, że zaopatrując się w hurtowniach, będziesz potrzebować własnego magazynu. Duża ilość towaru wymaga dobrze zorganizowanej przestrzeni, a nieraz także personelu do jej obsługi. Pamiętaj też o konieczności wprowadzenia produktów na stronę internetową. Jeśli nie chcesz robić tego ręcznie (co mogłoby Ci zająć mnóstwo czasu), postaw na oprogramowanie sklepowe, zintegrowane z interesującymi Cię hurtowniami.

Pozytywnym aspektem współpracy z dostawcą jest możliwość indywidualnego ustalania cen. Składając duże zamówienia i terminowo regulując płatności, na pewno wypracujesz sobie satysfakcjonujące warunki zakupów w hurtowni.

3. Zamówienia u producenta

Niektórzy sprzedawcy mogą zdecydować się na zakupy bezpośrednio u producentów wybranych artykułów. Takie rozwiązanie wymaga jednak zazwyczaj inwestycji w bardzo dużą liczbę produktów. Skala zamówienia sprawia, że tylko nieliczni przedsiębiorcy mogą sobie pozwolić na jego złożenie. Chodzi nie tylko o ostateczną kwotę zakupu, ale też o konieczność magazynowania tych zapasów i ich odsprzedaży w założonym czasie.

Niewątpliwą zaletą tego modelu są niskie ceny jednostkowe. Składając zamówienia na tak dużą skalę, bezpośrednio u źródła, do minimum redukujesz koszt pozyskania towaru. W tym celu musisz mieć jednak odpowiedni kapitał inwestycyjny i wystarczająco wysokie obroty. W przeciwnym razie zakupione produkty będą zalegały Ci na magazynie, generując straty.

4. Dropshipping

Znakomitą alternatywę dla wszystkich opisanych wyżej rozwiązań stanowi dropshipping. Ten model również polega na współpracy z hurtowniami, ale nie ogranicza się do zwykłych zakupów. Dostawcy przejmują jednocześnie obowiązki związane z obsługą towaru – jego magazynowaniem, pakowaniem i wysyłaniem do klientów detalicznych. Dzięki temu sprzedawca w ogóle nie musi zajmować się logistyką sklepu internetowego.

Dropshipping pozwala na generowanie wymiernych oszczędności. Właściciel e-commerce’u nie musi najmować magazynu ani opłacać jego personelu. Może skoncentrować się na prowadzeniu działań marketingowych, pozyskiwaniu klientów i rozwijaniu biznesu. Nie ponosi przy okazji żadnego ryzyka inwestycyjnego, ponieważ z hurtowniami rozlicza się dopiero wtedy, gdy sam otrzyma zamówienie na dany produkt. Nie musi więc płacić za towar z góry bez pewności, czy uda mu się go sprzedać.

Zakupy w hurtowniach dropshippingowych są bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem także ze względu na łatwość wprowadzenia danych produktowych na stronę. Korzystając z dobrego oprogramowania e-commerce, jak Sky-Shop, skorzystasz bowiem z gotowych integracji, które pozwolą Ci w kilku kliknięciach pobrać asortyment do sklepu i natychmiast rozpocząć sprzedaż.

Dropshipping to trafna odpowiedź na pytanie, skąd brać towar do sklepu internetowego. Choć marże dostawców mogą być nieco wyższe niż w tradycyjnych hurtowniach, to początkujący sprzedawcy na pewno skorzystają na tym rozwiązaniu. Będą mogli bezpiecznie przetestować swój pomysł na biznes i bez dużego kapitału wejść na rynek e-commerce.

👉 Dowiedz się więcej:

Skąd brać towar do sklepu internetowego? Podsumowanie

W zależności od tego, na jakim etapie rozwoju jest aktualnie Twój biznes, do gustu mogą Ci przypaść różne sposoby na zatowarowanie sklepu. Początkujący sprzedawcy najlepiej zrobią, otwierając działalność w dropshippingu. Wszyscy ci, którzy mają już ugruntowaną pozycję na rynku, powinni natomiast zaopatrywać się w tradycyjnych hurtowniach. Największym firmom najbardziej opłacają się z kolei zakupy u producentów. Jeśli zaś samodzielnie wytwarzasz swoje produkty, w ogóle nie musisz podejmować współpracy z dostawcą.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.