Spis treści artykułu:
Na zewnątrz jest coraz cieplej, więc lada chwila będziemy witać z radością czerwiec – co za tym idzie? W tym miesiącu sklepy internetowe wszystkich rozmiarów muszą rozpocząć planowanie strategii na nadchodzący sezon: LATO. Niezależnie od tego, czy myślisz o rozpoczęciu sprzedaży, hostowaniu gratisów, publikowaniu cennych treści na blogu czy po prostu dzieleniu się zabawnym letnim wideo – cokolwiek wybierzesz, będziesz musiał zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem.
Kiedy powinieneś zacząć planować letnią wyprzedaż? Minimum dwa miesiące naprzód. W tym czasie będziesz mógł właściwie planować rzeczy, takie jak kreatywny projekt, szablony e-maili, merchandising i wiele więcej. Pamiętaj, że jeśli zastanawiasz się nad stworzeniem letniego filmu lub odłożyłeś duży budżet na digital marketing dla tej kampanii, będziesz potrzebować więcej czasu niż zawiera minimalny okres rozpoczęcia planów. Znajdź to, co działa najlepiej i zacznij wcześnie. W tym artykule zebraliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci zaplanować kampanie e-mail marketingowe na lato.
Gdzie należy ogłosić swoją letnią wyprzedaż?
Przede wszystkim należy utworzyć specjalną stronę docelową w swoim sklepie internetowym na nadchodzącą wyprzedaż letnią. Podnieś świadomość swojej letniej sprzedaży, ogłaszając ją we wszystkich popularnych kanałach marketingu cyfrowego:
- Email Marketing (ogłoś sprzedaż za pomocą wysyłki e-maila do Twoich klientów)
- Media społecznościowe (ogłoś okazję na Facebooku, Instagramie, Snapchacie z użyciem pięknych kreacji, możesz użyć Canva.com)
- Partnerzy (mogą zwiększyć świadomość wśród swoich odbiorców, dlatego również ten kanał weź pod uwagę przy planowaniu)
- Wyświetlaj reklamy (twórz banery retargetujące klientów i nowych klientów)
- Twórz reklamy na Facebooku i Instagramie
- Uruchom płatne kampanie w sieci wyszukiwania (wyświetlaj reklamy w Google Adwords)
Nie ograniczaj się do tych kanałów. Bądź kreatywny i upewnij się, że sprzedaż jest widoczna we wszystkich witrynach, w których klienci najczęściej przebywają.
Jaki rodzaj letniej wyprzedaży powinieneś zastosować?
Pamiętaj, że nie zawsze musisz udzielać zniżki podczas letniej wyprzedaży. Możesz zaoferować bezpłatną wysyłkę lub prezent z zakupem. Oto kilka pomysłów na temat tego, co możesz zaoferować podczas letniej wyprzedaży:
- Bezpłatna dostawa dla wszystkich zamówień (bez minimalnej kwoty zamówienia)
- Rabat na następne zakupy
- Gratis, który będzie kojarzy się z wakacjami
- Zniżka na drugi lub trzeci produkt
Twórcze nagłówki na letnią wyprzedaż
Zwróć uwagę wszystkich za pomocą tych 3 nagłówków:
- Pakiet Summer Ready
- Wszystko, czego potrzebujesz na lato
- Przywitaj lato w dobrym stylu
Letnie linie tematyczne wiadomości e-mail
Oto 5 linii tematycznych, które idealnie pasują do Twojej letniej wyprzedaży:
- Rozkoszuj się letnią zabawą dla całej rodziny
- Odliczanie do lata jest tutaj! Zgarnij do 80% zniżki
- Letnia wyprzedaż … Do 50% taniej w sieci!
- Letnia wyprzedaż zaczyna się już teraz!
- SPRZEDAŻ! Letnie stylizacje już od 39 zł!
Przykłady projektów e-mailowych w okresie letnim
Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych propozycji popularnych marek na zastosowanie letniej wyprzedaży za pomocą E-mail Marketingu. Przyjrzyjcie się poszczególnym wariantom, który szczególnie przypadł Wam do gustu? Podzielcie się opinią w komentarzu 🙂