Wiele małych i średnich sklepów decyduje się na samodzielne prowadzenie kampanii, szukając w ten sposób oszczędności. Nie zdają sobie sprawy, iż stworzone przez nich kampanie mogą być mało efektywne. Dzieje się tak, ponieważ osoby odpowiedzialne kampanie nie posiadają teoretycznych i praktycznych informacji dotyczących tworzenia i prowadzenia kampanii. Google dostarcza masę przydatnych informacji o tym jak samodzielnie prowadzić kampanię ale ogrom treści jakie trzeba przeczytać skutecznie zniechęca zainteresowanych.
Z naszego doświadczenia wyniki, iż prowadzenie kampanii AdWords samodzielnie w większości przypadków jest nieopłacalne. Znaczna większość kampanii jest prowadzona nieefektywnie co powoduje wydawanie pieniędzy na reklamę bez oczekiwanego zwrotu. Poniżej zaprezentujemy case studies naszego klienta i efekty naszej pracy.
Początkiem stycznia nawiązaliśmy współpracę z klientem z branży gastronomicznej. Do tej pory kampania adwords była prowadzona samodzielnie.
Główne dane z okresu prowadzenia kampanii samodzielnie:
CTR: 2,08%
Średni CPC: 1,97zł
Konwersje: Ze względu na profil działalności klienta (głównie sprzedaż telefoniczna) ciężko było dokładnie zbadać czy kampanii realizowała ustalone cele. Zostaliśmy poinformowani, iż kampania i budżet jaki został na nią przeznaczony nie spełniła zakładanych wcześniej oczekiwań.
Lista błędów jakie zostały wyłapane w samodzielnej kampanii:
- brak odpowiedniej struktury konta
- słowa kluczowe nieadekwatne do tekstu reklamy
- niski wskaźnik jakości, dla większości słów kluczowych wskaźnik jakości prezentował wartości od 1 do 4.
- źle dobrana strona docelowa w grupach reklamy
- błędna konstrukcja tekstów reklamowych
- niska ilość konwersji
- brak wykorzystania rozszerzeń
- błędne dobrane słowa kluczowe, brak wykluczeń.
Naszym zadaniem była optymalizacja kampanii AdWords, w tym celu przygotowana została nowa kampania w której zostały wykluczone znalezione błędy. Po około tygodniu pracy uzyskaliśmy zadowalające efekty w nowej kampanii, budżet został odpowiednio zwiększony i kampania ruszyła z pełnym budżetem.
Główne dane po optymalizacji kampanii:
CTR: 3,95%
Średni CPC: 1,45zł
Poprawiając jakość tekstów oraz stronę docelową udało nam się zwiększyć prawie dwukrotnie CTR znacząco zmniejszyć średni CPC oraz poprawić wskaźnik jakości, obecnie parametr ten przedstawia wartość od 5 do 9. Odpowiednio przygotowana i dobrana lista słów kluczowych pozwoliła odrzucić wyświetlania na frazy ogólne, informacyjne a skupić się tylko na frazach sprzedażowych. Teraz mimo mniejszej ilości kliknięć sklep generuje większą ilość konwersji.
Po uruchomieniu nowej kampanii uzyskaliśmy około 37% więcej wejść bez zmiany budżetu! Dodatkowo wejścia z Adwords są bardziej wartościowe dla klienta.
Obecnie nadal testujemy i wdrażamy kolejne rozwiązania mające na celu jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność kampanii AdWords.
Wnioski:
Samodzielne prowadzenie kampanii AdWords nie zawsze będzie tańsze. Przy małym budżecie polecam zaczerpnięcie rady osoby znacznie bardziej doświadczonej bądź zlecenie jednorazowego audytu AdWords. W kampaniach reklamowych, gdzie budżet jest większy zdecydowanie zalecam współprace z specjalistą AdWords. Taka osoba z pewnością przygotuje i poprowadzi kampanie dużo bardziej efektywnie co będzie miało przełożenie w ilości konwersji.