Spis treści artykułu:
Od 2011 roku Snapchat nie przestaje się rozwijać. Przy planowanym IPO wartym 25 miliardów dolarów, firmy e-commerce nie mogą już dłużej go ignorować. Wiele marek detalicznych przyjęło tę sieć społecznościową i szybko nauczyło się wykorzystywać ją do prowadzenia biznesu online. Niezależnie od tego, czy już go używasz, czy nie, musisz planować bardziej efektywne korzystanie z niego.
Oto 6 sposobów korzystania z Snapchata w celu promowania sklepu internetowego:
Zorganizuj konkurs z użyciem Snapchata
Konkursy i prezenty stanowią świetne narzędzie w interakcji między marką, a konsumentem. Użytkownicy Snapchata uwielbiają kiedy mają możliwość wygrania czegoś, zwłaszcza w przypadku kiedy nie wymaga to od nich większego wysiłku. Na przykład możesz mieć zwolenników aplikacji, którzy biorą udział w konkursie, w którym należy zrobić sobie zdjęcie i przesłać je do Ciebie lub reagując na Twoje posty z tekstem lub wideo – w zamian nagrodzeni zostaną gratisami.
Możesz zorganizować konkurs, w którym zachęcasz do przesyłania propozycji na nazwę swojej następnej kolekcji ubrań lub po prostu poprosić społeczność, aby wysłali zabawne pyski swojego psa, za co obdarowani zostaną artykułami dla zwierząt. W każdym przypadku upominki i konkursy w serwisie Snapchat mogą pomóc w promowaniu produktów i nawiązywaniu kontaktów z klientami.
Zaprezentuj produkt na Snapchacie nim trafi do oferty
Każdy chce wiedzieć, co będzie wkrótce w Apple i to samo dotyczy wielu innych marek. Nowe style i trendy nieustannie ewoluują i zmieniają się, a Twoi klienci oczekują, że Twoja firma zrobi to samo.
Sklepy internetowe mogą używać Snapchata do powiadamiania klientów o tym, co będzie wkrótce. Niezależnie od tego, czy chodzi o nową kolekcję biżuterii czy o nowy krem do pielęgnacji urody, zawsze dołączaj klientów do tego, co sprzedajesz, aby pomóc w budowaniu napięcia i zainteresowania przed wydaniem produktu bądź kolekcji.
Zaproponuj specjalne zniżki dla obserwatorów
Kto nie lubi rabatów ten niech pierwszy rzuci kamieniem! Tak, to właśnie kupony mogą być kluczem do przekonwertowania potencjalnych klientów na nowych klientów i zachęcić obecnych klientów do kontynuowania zakupów z linii produktów. Rozważ zaoferowanie swoim zwolennikom Snapchata ekskluzywnych kuponów do swojego sklepu internetowego. Mogą w końcu kupić więcej niż to, co pierwotnie zamierzali kupić, ponieważ otrzymują zniżkę.
Pamiętaj, aby wspomnieć, że te kupony są przeznaczone wyłącznie dla obserwujących Snapchat i wygasają w ciągu kilku godzin lub o północy. Pomoże to wzbudzić pośpiech w podjęciu działania. Możesz również oferować produkty o ograniczonej ilości ze zniżką dla użytkowników Snapchata.
Pokaż kulisy sklepu internetowego
W przypadku zakupów online czasami trudno jest uzyskać relacje klient-firma, które istnieją w przypadku lokalizacji fizycznych. W tej kwestii z pomocą przychodzi Snapchat i możliwość zaprezentowania Twojego e-sklepu za kulisami. Pozwól klientom rzucić okiem na codzienną działalność sklepu internetowego. Pokaż im, co dzieje się za kulisami, przygotowując sesje zdjęciowe produktów, co się dzieje podczas pakowania zamówień klientów lub w jaki sposób Twoi pracownicy współpracują przy projektach.
Zaprezentuj swoje produkty na Snapchacie
Tworzenie treści wizualnych staje się coraz bardziej popularne w branży e-commerce. Jest to nie tylko świetny sposób na sprzedaż Twoich produktów, ale także zapewnia klientom lepszą widoczność produktów. Zaprezentuj elementy z użyciem video, aby klienci mogli lepiej poznać wygląd produktu i sposób jego wykorzystania.
Zdobądź osobistą uwagę dzięki swojej widowni
Każda firma ma swoją historię. Dlaczego nie podzielić się nią ze swoimi zwolennikami Snapchata? Nabywcy lubią wiedzieć więcej o osobach stojących za marką. Wpływa to korzystanie w przypadku małych sklepów internetowych, w których właściciel może udostępniać najważniejsze informacje o swoim stylu życia, takie jak cele podróży, jedzenie w restauracji czy czas rodzinny.
Mam nadzieję, że wyżej wymienione zastosowania Snapchata pomogą Ci rozpocząć działania w tej popularnej sieci społecznościowej. Owocnej sprzedaży! 🙂