Wady i zalety dropshippingu

Wady i zalety dropshippingu

E-commerce Brak komentarzy do Wady i zalety dropshippingu

Dropshipping jest modelem logistycznym umożliwiającym sprzedaż przez internet bez posiadania powierzchni magazynowej i inwestowania w zakup oferowanych towarów. Jak każde z rozwiązań na rynku e-commerce, dropshipping ma zarówno wady, jak i zalety. Ich świadomość pozwala na rozsądne planowanie sprzedaży i maksymalizację osiąganych zysków.

Co to jest dropshipping?

Model logistyczny, jakim jest dropshipping można w skrócie opisać jako bezpośrednią dostawę towarów z hurtowni wprost do klienta detalicznego, który dokonał zakupu w sklepie internetowym. W rezultacie przesyłka pomija przekazanie do sklepu internetowego, dzięki czemu jego właściciel nie musi martwić się o zapewnienie wystarczająco dużej powierzchni magazynowej, a także uzupełnianiem braków w asortymencie powstających wskutek sprzedaży.

Zalety dropshippingu

Największą zaletą dropshippingu jest możliwość łatwego i szybkiego wejścia na rynek e-commerce, do którego nie jest wymagana specjalistyczna wiedza, doświadczenie, ani inwestycje finansowe. Z tego względu na sprzedaż bez magazynu decyduje się szereg osób rozpoczynających przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego. Korzystaj z plusów dropshippingu i stwórz wymarzony bizens!

  • Nie musisz kupować oferowanych towarów
    W tradycyjnym modelu sprzedażowym konieczne jest zakupione wszystkich towarów, które znajdą się w Twojej ofercie. W dropshippingu unikasz zatowarowania i inwestowania w sprzedawane produkty. Płacisz jedynie za te egzemplarze, które zostały zamówione przez klientów i zarabiasz na narzuconej przez siebie marży.

 

  • Oszczędzasz na wynajmie magazynu
    Jedną z największych zalet dropshippingu jest brak konieczności wynajmowania obszernych powierzchni magazynowych oraz instalacji systemów operacyjnych pozwalających na zarządzanie bieżącymi wysyłkami i aktualnymi stanami magazynowymi.

 

  • Nie musisz zatrudniać pracowników obsługujących wysyłkę
    Z uwagi na fakt, że to hurtownia odpowiada za proces pakowania i wysyłki zamówień do Twoich klientów, nie musisz zatrudniać dodatkowych osób i zapewniać miejsca oraz materiałów umożliwiających zabezpieczenie przesyłek.

 

  • Dropshipping to pomysł na biznes z małym wkładem własnym i niskim ryzykiem inwestycyjnym
    Dzięki wspomnianej oszczędności na zatowarowaniu i najmie magazynu, do prowadzenia dropshippingu nie są konieczne większe inwestycje. Niski próg wejścia w biznes minimalizuje ryzyko finansowe podejmowane w momencie zakładania działalności gospodarczej. Wybierając dropshipping masz pewność, że w razie niepowodzenia nie będziesz musiał borykać się z zadłużeniem spowodowanym wydatkami na start firmy.

 

  • W dropshippingu możesz zaoferować szeroki asortyment
    Korzystanie z oferty wielu hurtowni dropshippingowych pozwala na posiadanie ogromnej ilości produktów, których przechowywanie w tradycyjnym magazynie byłoby niemalże niemożliwe. Ściągając poszczególne towary z różnych miejsc możesz działać w kilku branżach, a także umożliwiać swoim klientom zakup wszystkich możliwych akcesoriów do sprzętu, jakim są zainteresowani i zyskać przewagę nad konkurencją.

 

  • Możliwość handlu towarami o niskim popycie
    Z dużą ilością produktów w sklepie internetowym wiąże się możliwość handlu towarami, które kupowane są rzadko. Zaletą dropshippingu jest fakt, że możesz zaoferować produkty, które nie pojawiają się u konkurencji z uwagi na niewielki zbyt. Poszukujący danego elementu klienci zostaną właśnie u Ciebie, a może nawet kupią kilka powiązanych ze sobą towarów.

 

  • Brak konieczności nawiązywania współpracy z licznymi firmami zewnętrznymi
    Kolejnym z plusów dropshippingu jest brak konieczności nawiązywania dodatkowej współpracy z firmami zewnętrznymi oferującymi akcesoria do pakowania, a także usługi kurierskie. Skoro za pakowanie i wysyłkę produktów odpowiada hurtownia – Ty nie musisz martwić się o nic!

 

  • Niskie koszty dropshippingu
    Koszty dropshippingu zamykają się zazwyczaj w opłacaniu podatku dochodowego oraz kosztach prowadzenia sklepu internetowego. W pełni funkcjonalne oprogramowanie sklepu internetowego działające w systemie abonamentowym możesz mieć już za 12 zł miesięcznie!

plusy i minusy dropshippingu

Wady dropshippingu

Niekwestionowane zalety dropshippingu nie powinny uśpić naszej czujności, bowiem nie jest to rozwiązanie idealne i jak każde inne rozwiązanie logistyczne, dropshipping ma wady. Głównymi negatywami dropshippingu jest brak bezpośredniej kontroli nad dostawą produktów, a także wysoka konkurencyjność na rynku. Do wad dropshippingu zaliczamy:

  • Możliwość posiadania nieaktualnych stanów magazynowych i opóźnienia wysyłki z winy hurtowni
    Choć profesjonalne oprogramowanie sklepu internetowego pozwala na aktualizowanie stanów magazynowych hurtowni nawet 8 razy na dobę, może zdarzyć się, że produkt, który chce zakupić Twój klient został wyprzedany. Dobrą praktyką chroniącą przed zakupem towarów, których potencjalnie może już nie być jest ustalenie ilości na 2/3 sztuki, przy których uniemożliwiane będzie dokonanie zakupu w Twoim sklepie. Drugie z większych zagrożeń stanowi fakt, że w okresach świątecznych ruch w hurtowniach jest wzmożonych i mogą nie być w stanie tak szybko spakować przesyłek, jak deklarujesz w swoim sklepie internetowym, co negatywnie wpływa na wizerunek firmy.

 

  • Konieczność przechowywania zwróconych towarów przez sklep internetowy
    Choć hurtownia zajmuje się wysyłką towaru dla Twoich klientów, to nie ona jest odpowiedzialna za jego sprzedaż. To Ty kupujesz od hurtowni, a klient od Ciebie. W związku z tym to właściciel e-sklepu będzie przyjmował zwroty i odpowiadał za magazynowanie zwróconych towarów. Jeśli zdecydowałeś się na prowadzenie dropshippingu produktów o dużych gabarytach, musisz zapewnić sobie choćby niewielkie miejsce magazynowe, w którym będą mogły zostać przechowane do czasu pojawienia się kolejnego zamówienia na wybrany produkt.

 

  • Ogromną konkurencję na rynku
    Szereg zalet dropshippingu i możliwość jego łatwego rozpoczęcia, sprawia że konkurencja na rynku jest ogromna. Duża ilość takich samych towarów w zbliżonych cenach sprawia, że narzucane marże muszą być niskie, by zapewnić hurtowni dużą ilość zamówień, a sobie zwiększenie rabatów na produkty i możliwość większego zarobku w przyszłości. Prowadząc dropshipping musisz stawiać na reklamę i rozwój swojej firmy.

 

  • Uzależnienie od hurtowni
    Wiele hurtowni w swojej polityce sprzedaży posiada zapisy dotyczące minimalnych cen produktów oraz innych aspektów sprzedaży. Decydując się na współpracę, musisz ich przestrzegać.

 

  • Problem z identyfikacją przesyłki przez klienta
    Duża ilość przesyłek wychodzących z hurtowni sprawia, że firma korzystająca z dropshippingu nie może liczyć na używanie ich firmowych kartonów bądź taśm. W rezultacie klient otrzymujący paczkę może nie powiązać jej ze sklepem, w którym dokonał zakupów.

Dla kogo jest dropshipping?

Bilans wad i zalet dropshippingu jednoznacznie wskazuje, że jest to model dający szerokie możliwości zarówno początkującym, jak i zaawansowanym przedsiębiorcom. 
W fazie otwierania sklepu internetowego pozwala na jego uruchomienie niskim nakładem finansowym, zaś w późniejszych okresach umożliwia jego rozwój. E-sklepy prowadzone od lat, dzięki dropshippingowi mają szanse poszerzać oferowany asortyment o liczne akcesoria oraz prowadzić badania rynku. Na podstawie chętnie kupowanych artykułów możliwe będzie wyłonienie grupy produktów, którą warto sprowadzić do swojego magazynu na stałe.

A więcej wątpliwości związanych z dropshippingiem rozwiejesz zapoznając się z 30 najczęściej zadawanymi pytaniami o dropshipping!

Rating: 5.0/5. From 3 votes.
Please wait...

Leave a comment

Back to Top