5 porad jak stworzyć atrakcyjne opisy produktów w sklepie internetowym

5 porad jak stworzyć atrakcyjne opisy produktów w sklepie internetowym

E-commerce Brak komentarzy do 5 porad jak stworzyć atrakcyjne opisy produktów w sklepie internetowym

Tworzenie unikalnych i wartościowych treści na sklepy internetowe niejednego ich właściciela zdążyło już przyprawić o ból głowy. Setki produktów, z których każdy wymaga opisu nie tylko unikalnego dla wyszukiwarek, ale także atrakcyjnego z punktu widzenia użytkowników – ich opisanie w sposób przykuwający oko nie jest wcale tak proste. My jednak pokażemy Wam kilka sposobów na to, by uczynić tekst atrakcyjniejszym i lepiej zauważalnym dla użytkowników – na stronie oraz w wynikach wyszukiwania.

Twórz szczegółowe, unikalne opisy

Absolutną podstawą związaną z pracą nad przyciągnięciem uwagi użytkowników jest zadbanie o treści widniejące na stronach poszczególnych produktów. Tutaj często spotyka się z dwoma największymi „grzechami”: pisaniem krótkich opisów (na jedno zdanie lub nawet kilka wyrazów) oraz kopiowaniem tych dostarczanych przez producenta. Czemu te działania zostały nazwane przeze mnie „grzechami”? Powód jest prosty: zbyt krótki opis jest nieatrakcyjny oraz wyjątkowo niezachęcający do czytania, a ten od producenta za sztywny i często widziany w sieci. Kluczowe działania tutaj powinny zawierać:

– przygotowanie przynajmniej jednego paragrafu tekstu opisującego produkt
– nie korzystanie z opisów producenta – te są kopiowane wielokrotnie i widnieją już na setkach innych sklepów
– używanie stylu zachęcającego do czytania – przymiotniki „najlepszy”, „najwspanialszy” tutaj nie zadziałają

Zachęć do umieszczania recenzji

Wspaniałym sposobem na generowanie unikalnych treści na podstronach produktów jest… zachęcanie użytkowników do przygotowywania ich. Warto zamieścić na stronie moduł postowania recenzji lub komentarzy do danych produktów – bonusem z tego nie będzie jedynie wzrost poziomu unikalnych treści, ale także skok wiarygodności danego sklepu. Ludzie chętniej kupują produkty pozytywnie opisywane przez innych.

Samo wprowadzenie modułu nie wystarczy – warto go uatrakcyjnić. Dodajmy zatem ocenianie „gwiazdkami” – ludzie są wzrokowcami i widząc maksymalną ilość gwiazdek chętniej zapoznają się z produktem. Należy zadbać o to, by użytkownicy chętniej pisali o produktach – można na przykład wprowadzić specjalny program lojalnościowy. Za pisanie recenzji produktów użytkownicy w jego ramach mogą otrzymywać darmową dostawę, rabaty czy małe upominki.

Wprowadzając system recezji nie musisz za bardzo dbać o to, czy Ty sam masz coś sensownego do powiedzenia na temat produktu. Zrobią to za ciebie klienci. Potrzebują jednak zachęty – oprócz wspomnianego programu warto wysyłać maila (po zakupie produktu) zachęcającego do podzielenia się opinią na temat danej rzeczy. Najlepszym momentem wysłania jest tydzień po wysłaniu przesyłki – jeżeli jesteśmy w stanie tak to wszystko zorganizować, z pewnością wielu z nich powróci, by podzielić się swoją opinią. W skrócie:

– zawsze dajmy użytkownikom szansę skomentowania / zrecenzowania produktów
– sprawmy, by proces ten był jak najprostszy
– zadbajmy o elementy zachęcające do publikowania opinii

Unikaj duplikowania treści przez rel=”canonical”

Często pomimo najlepszych starań i setek godzin spędzonych na pisaniu unikalnych opisów ciągle skończyć można z masą zduplikowanych treści. Widoczne jest to na przykład na ekranie kategorii danego sklepu – każda kategoria zazwyczaj występuje w kilku wersjach zawierających tę samą treść (przefiltrowaną lub inaczej ułożoną – posortowaną). Podczas gdy chcemy, by w indeksie znalazła się kategoria główna „Zabawki” z najtańszymi produktami na początku, często wyszukiwarki zwracają uwagę na inny sposób sortowania czy cokolwiek innego.

Wtedy właśnie warto zaznaczyć, która z danych stron jest „nadrzędna”. Jeżeli wspomnianą kategorię „Zabawek” możemy posortować na różne sposoby, na każdej posortowanej podstronie ustawmy parametr rel=”canonical” kierujący wyszukiwarki do głównej kategorii – tej, którą chcemy zaindeksować. Pozwoli to nie tylko uniknąć podwójnych treści, ale też skierować użytkowników z wyszukiwarek na podstronę, którą chcemy. Zadbajmy zatem o:

– unikanie podwójnych treści poprzez odpowiednią organizację nawigacji
– użycie rel=”canonical” do wskazywania, która strona powinna być zaindeksowana

Używaj danych strukturowych do zwiększenia widoczności w wyszukiwarkach

Przeglądając Google z pewnością wielokrotnie spotkałeś się ze stosunkowo nowym systemem „gwiazdek”, „ocen”, „recenzji” itd, które pojawiają się przy wyszukiwaniach. Musisz przyznać, że wyniki wyszukiwania zawierające owe elementy odróżniają się od reszty i znacznie bardziej przyciągają wzrok – Ty również możesz z nich skorzystać.

Dzięki tak zwanej opcji „Rich snippets” jesteś w stanie pokazać nie tylko gwiazdki i recenzje w wynikach wyszukiwania, ale także uproszczoną nawigację czy zdjęcia. Wymaga to trochę grzebania w kodzie i wysiłku, jednak rezultaty są bardzo zauważalne. Pomyśl zatem o:

– użyciu rich snippetsów tam, gdzie to tylko możliwe

Obrazki? A dlaczego nie filmiki?

Obrazki to tradycyjna forma przedstawiania wyglądu produktów – jeszcze lepszą jest jednak stosowanie filmików na stronach z produktami. Ich atrakcyjność okazała się zbawienna między innymi dla zagranicznego Ice.com, który zwiększył sprzedaż o ponad 400%. Warto zatem obok zdjęć publikować także filmiki – najlepiej takie prezentujące produkt w akcji, nie te od producenta (choć i takie mogą się sprawdzić).

Choć obecnie nie zawsze to działa, czasem można umieścić filmiki w wynikach wyszukiwania korzystając z wspomnianych w poprzednim punkcie danych strukturowych. To jeszcze bardziej uatrakcyjni wygląd strony w wyszukiwarce, a zatem przeniesie się i na jej popularność.

– używaj video do opisywania produktów
– korzystaj z nich, by zachęcić swoich użytkowników do komentowania i innych aktywności.

No votes yet.
Please wait...

Leave a comment

Back to Top