Pinterest częścią dobrej strategii marketingowej w sklepie internetowym

2
2146

Żyjemy w czasach, kiedy media społecznościowe biją rekordy popularności wśród użytkowników. Tego typu serwisów jest wiele, jednak większość z nas ogranicza się do kilku ulubionych, na których regularnie budujemy swój profil. Każdy z nas jest zupełnie inny, podobnie jest w przypadku social media. Przykładowo, za pomocą Twittera zdradzamy obserwatorom co w danej chwili robimy, zaś użytkując Facebooka mówimy o tym, kim jesteśmy. Do czego zatem posłużyć może nam Pinterest? Mówi się, że jest to wizualizacja naszych marzeń. W jaki sposób możemy wykorzystać ten fakt do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym?

Spis treści:

Jak działa Pinterest?
Reklamuj swoje produkty na Pinterest
Ofiaruj wartość życiu użytkowników
Działaj na płytach grupowych
Wchodź w interakcje
Wiedza
Personel
Pieniądze
Czas
Kreatywność
Podsumowanie

Jak działa Pinterest?

Tablice członków wyświetlają produkty i historie, które przyciągnęły ich uwagę w Internecie, a także w samej witrynie, tworząc ostatecznie zabawny kolaż. Jak zwykły kolaż, tworzenie każdego członka jest unikalnym całokształtem jego osobowości. W przeciwieństwie do typowego projektu artystycznego, tablica Pinterest może zawierać filmy i treści tekstowe, co zapewnia dużą elastyczność w zakresie marketingu. Witryna ma szybko rosnące członkostwo, bo jest to 70 milionów użytkowników miesięcznie, przy czym każdy członek spędza średnio 15 minut dziennie na stronie. Te statystyki bledną w porównaniu do miliardowych użytkowników Facebooka, ale nie lekceważ potęgi pinezki. Pinterest faktycznie zwiększa ruch na stronach internetowych w porównaniu do YouTube, Google Plus i LinkedIn. Imponujące, prawda?

Reklamuj swoje produkty na Pinterest

Większość użytkowników nie gromadzi się, gdy są gotowi do zakupu. Zamiast tego są w fazie pomysłu i inspiracji. Ale to nie znaczy, że nie możesz ich przekonwertować. Piny wyświetlające tagi cenowe otrzymują o 36% więcej polubień. A jeśli konwersja nie nastąpi natychmiast, przynajmniej będziesz miał pół-trwałe miejsce na swojej planszy. Traktuj to jako zakładkę do przyszłego zakupu.

Ofiaruj wartość życiu użytkowników

Analiza Curve ujawnia, że ​​użytkownicy Pinterest częściej reagują na szczegółowe obrazy, niż proste gify, które najlepiej sprawdzają się w marketingu wideo. Obrazy bez twarzy są repinowane o 23% częściej, a ciemne, teksturowane obrazy są znacznie mniej skuteczne niż te jasne, bez tekstury. Istotne jest także by Twoja pinezka dawała wartość życiu użytkowników, dając im informacje lub rozrywkę, z których skorzystaliby, nawet gdyby nie kupili Twojego produktu. Responsywność i przejrzystość budują zaufanie, którego potrzebujesz, aby zwiększyć decyzje o zakupie nawet o 77%.

Działaj na płytach grupowych

Gdy jesteś gotowy, aby wprowadzić swój marketing na Pinterest na wyższy poziom, zacznij uczestniczyć w planszach grupowych. Są to tablice oparte na określonym zainteresowaniu i zarządzane przez grupę lub społeczność. Istnieje kilka narzędzi online, które pomogą Ci odkryć te, które pasują do Twojej grupy demograficznej. Board Deck i PinGroupie to narzędzia, które automatyzują proces wyszukiwania za pomocą słów kluczowych. Oferują nawet bezpłatną analizę danych demograficznych Twojego rynku.

Wchodź w interakcje

Jeśli chcesz stać się aktywną częścią społeczności Pinterest, musisz wchodzić w interakcję z innymi członkami społeczności. Ma to sens, prawda? Za każdym razem, gdy coś naprawisz, pozostawiasz ślad, który kupujący zauważy i podąży utartym szlakiem, by dotrzeć do Twojej strony. To samo dotyczy tagowania innych użytkowników i komentowania pinów. Podczas interakcji miej oko na członków dominujących w społeczności. Ci wpływowi mogą dotrzeć do Twojego klienta docelowego pod innym kątem niż Ty. To trochę tak, jakby byli przyjaciółmi, którzy polecają produkt. The Wall Street Journal poinformował, że firmy, które wykorzystały lojalność wpływowych osób, osiągnęły dwukrotnie większe zaangażowanie.

Przepis na sukces marketingu za pomocą Pinterest

Wiedza

Zanim zaczniesz przypinać posty, musisz zrozumieć, dlaczego Pinterest jest tak popularny. Ludzie często korzystają z Pinteresta do tworzenia zakładek i organizują swoje „zakładki” według tablicy, aby mieć łatwy dostęp. Rzeczy takie jak przepisy kulinarne, inspirujące cytaty, porady fitness, moda i aranżacja wnętrz są popularne z oczywistych powodów. Nie oznacza to jednak, że nie możesz stać się kreatywnym i znaleźć sukcesu na Pinterest z innymi rodzajami produktów lub usług.

Personel

Przyjemnie jest spędzać cały dzień na Pintereście, a marketing na tej platformie to poważna sprawa. Jeśli stwierdzisz, że nie masz czasu inwestować co najmniej 15 minut dziennie na tablicach i produktach swojej firmy, rozważ wynajęcie kogoś do zarządzania kontem Pinterest. Zarządzanie nim nie musi być w pełnym wymiarze czasu pracy, więc możesz zaangażować tą samą osobe, która odpowiedzialna jest za prowadzenie konta na Facebooku, Twitterze i Instagramie.

Pieniądze

Oto największa część marketingu Pinterest dla e-commerce: nie musisz wydawać ani grosza. Jeśli naprawdę chcesz, możesz zaangażować się w wypromowane szpilki. Może to pomóc, ale jeśli Twoje produkty i grafiki są wystarczająco przekonujące, może to nie być konieczne.

Czas

Zbudowanie obecności Twojej marki na Pinterest zajmie trochę czasu, podobnie jak w przypadku każdej witryny społecznościowej. W tym przypadku muszą poświęcić chwilę na przepisywanie szpilek od innych użytkowników Pinteresta i tworzeniu desek, które uzupełnią produkty Twojego sklepu internetowego. Jednak w międzyczasie będą one dostępne do przypinania i odpinania przez innych użytkowników, więc możesz mieć pewność, że koła będą w ruchu od razu.

Kreatywność

Jeśli sprzedajesz coś, co nie jest popularne na Pinterest, nie martw się. Nadal możesz odnosić sukcesy dzięki marketingowi z pomocą tej strony. Musisz być trochę bardziej kreatywny. Na przykład, jeśli jesteś pośrednikiem w obrocie nieruchomościami, możesz przypiąć do siebie domy aspiracyjne w swojej okolicy na jednej tablicy i pozytywne wiadomości o wartościach domów i wydarzeniach w sąsiedztwie na innym. Po prostu upewnij się, że sedno lub nagłówek Twojej historii jest zawarty na obrazku, lub nie jest prawdopodobne, że pójdzie daleko na Pinterest.

Podsumowanie

Jeśli do tej pory nie brałeś pod uwagę prowadzenia profilu Twojego sklepu internetowego na Pinterest, to mam nadzieję, że po zapoznaniu się z tym artykułem szybko naprawisz ten błąd. Osiągniesz sukces prowadząc profil na tej platformie, jeśli będziesz rozumiał do czego służy Pinterest i jakie treści są mile widziane przez obserwatorów. Dodatkowo, jeśli sam nie dysponujesz odrobiną wolnego czasu każdego dnia zaangażuj w to działanie osobę, która odpowiada za prowadzenie social mediów w Twojej działalności. Istotne jest także by wykazać kreatywnością, dlatego puść wodze fantazji i zaskocz zwolenników Pinteresta. Pamiętaj także, że Twoje osiągnięcie w tym przypadku nie jest zależne od ilości posiadanych wolnych środków, ponieważ na ten cel nie musisz przeznaczać żadnych funduszy.

No votes yet.
Please wait...

2 KOMENTARZE

  1. Pinterest faktycznie może być świetnym narzędziem marketingowym, szczególnie jeśli chodzi o sklepy. Ludzie (głównie kobiety ;)) chętnie oglądają ładne dla oka zdjęcia, np. fajnych butów czy torebki w stylizacji, zapisują je u siebie i przesyłają znajomym. Raz dodane zdjęcie może być w ten sposób rozsyłane wiele razy. Dzięki za wpis, który pokazuje jak lepiej korzystać z Pinteresta 😉

    No votes yet.
    Please wait...
  2. Jednak z takich narzędzi to bardziej preferuje FACEBOOKA :)) Pinterest nie wiem dlaczego ale odczuwam że jest bardzo ograniczony do konkretnych branż które maja co pokazać z produktami 🙂

    No votes yet.
    Please wait...

Pozostaw odpowiedź Łukasz Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here