Jak sprzedawać e-booki?

0
2460
jak sprzedawać ebooki

Choć czytelnictwo w Polsce pozostaje na stosunkowo niskim poziomie, miłośnicy książek coraz częściej decydują się na zakup e-booków. Niektóre tytuły nie przyjmują już nawet formy papierowej i są dostępne wyłącznie w postaci materiałów cyfrowych.

Ich sprzedaż odbywa się w wielu różnych miejscach w sieci. Jeśli chcesz spróbować swoich sił w handlu e-bookami, zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym podpowiemy Ci, gdzie najlepiej opublikować swoją ofertę.

Spis treści artykułu

    1. Dlaczego warto sprzedawać e-booki?
    2. Gdzie sprzedawać e-booki?
    3. Jak sprzedawać e-booki?

Dlaczego warto sprzedawać e-booki?


Zalety e-booków sprawiają, że stają się one atrakcyjnym towarem dla sprzedawców internetowych. Za niewątpliwą korzyść należy uznać fakt, że tego typu asortyment nie wymaga magazynowania ani innych procesów logistycznych. To przekłada się naturalnie na spore oszczędności w porównaniu z handlem produktami tradycyjnymi.

Zaletą sprzedaży e-booków jest także duże grono potencjalnych klientów. Wielu internautów kieruje się wartościami ekologicznymi, przedkładając materiały cyfrowe ponad papierowe. Nie bez znaczenia okazuje się również łatwość dystrybucji towaru. Oferując konsumentom książki elektroniczne, nie musisz samodzielnie zajmować się wysyłką każdego zamówienia – wszystkie pliki są dostarczane do klientów automatycznie. Dzięki temu unikasz konieczności pakowania paczek czy nawiązywania umów z firmami kurierskimi.

Warto pamiętać też o tym, że sprzedaż e-booków wcale nie musi oznaczać rezygnacji z handlu tradycyjnymi książkami. Oba rodzaje działalności można wygodnie łączyć w jednym miejscu. Ciekawym rozwiązaniem okaże się też włączenie cyfrowych poradników do oferty sklepu z innej branży (np. e-booków modowych w butiku z odzieżą).

Gdzie sprzedawać e-booki?


E-booki możesz sprzedawać w wielu różnych miejscach w Internecie. Pierwszym i najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem, jakie przychodzi do głowy, jest otwarcie własnego sklepu online. Pozwoli Ci on od samego początku budować markę, a także uniknąć zbędnych prowizji. Co istotne, katalog e-booków można stworzyć w bardzo prosty sposób – wystarczy posłużyć się jedną z inteligentnych platform sklepowych.

Z pomocą przyjdzie Ci na przykład oprogramowanie Sky-Shop, dzięki któremu zbudujesz ofertę składającą się z plików EPUB, MOBI, PDF, ale też wielu innych formatów cyfrowych. Cały proces będzie zautomatyzowany – po wpłaceniu pieniędzy klient natychmiast otrzyma dany plik na podany adres email. 

Narzędzie tego typu pozwoli Ci ustawić automatyczną wysyłkę zamówienia do klienta po tym, jak zrealizuje on płatność. Co więcej, Twoje pliki będą wielokrotnie zabezpieczone na serwerze, a w razie potrzeby nawet obłożone specjalnymi ograniczeniami dla kupującego. Praktyczną funkcją okaże się również dostęp do podstawowych statystyk, dotyczących sprzedaży materiałów cyfrowych w Twoim sklepie internetowym.

👉 Dowiedz się, jak łatwo założyć własny sklep internetowy.

Własna witryna to podstawowy, ale na pewno nie jedyny kanał sprzedaży, w którym możesz oferować e-booki klientom. Ciekawym rozwiązaniem okaże się też zintegrowanie oferty sklepu z kontem na Allegro.

Dzięki temu udostępnisz swój asortyment użytkownikom największego w Polsce marketplace’u. Pozwoli Ci to dotrzeć do konsumentów o sprecyzowanych potrzebach i znacząco poszerzyć grono potencjalnych klientów. Jak sprzedawać e-booki na Allegro? To nic trudnego – wystarczy, że skorzystasz z funkcji integracji, która zaciągnie wszystkie Twoje cyfrowe produkty do aukcji w serwisie. Zamówieniami możesz wygodnie zarządzać z poziomu panelu administracyjnego sklepu.

Warto zainteresować się także integracjami z innymi serwisami zakupowymi. Ciekawym miejscem do sprzedaży e-booków wydaje się Empik Marketplace, specjalizujący się przecież w multimediach. Sprawdź również możliwości stwarzane przez Ceneo czy eBay.

Jak sprzedawać e-booki?


Aby zacząć sprzedawać e-booki, należy dobrze przygotować się do wejścia na rynek. W tym celu konieczne okaże się podjęcie następujących kroków:

  1. Zdefiniuj grupę docelową – choć może wydawać Ci się, że Twoja oferta trafi do każdego użytkownika sieci, wcale tak nie jest. Przed rozpoczęciem działalności, musisz dokładnie określić, kim są Twoi odbiorcy. To pozwoli Ci dobrać odpowiednie kanały sprzedaży i narzędzia marketingowe.
  2. Przeanalizuj konkurencję – bardzo istotnym elementem przygotowań do rozpoczęcia sprzedaży jest analiza działań firm konkurencyjnych. Bez tego procesu nie będziesz w stanie stwierdzić, gdzie leżą szanse i zagrożenia dla Twojego sklepu. Ocena innych sprzedawców może się też okazać dla Ciebie inspirująca.
  3. Załóż sklep internetowy. Jeżeli postawisz na intuicyjne oprogramowanie jak Sky-Shop, nie przysporzy Ci to trudności. Sklep stworzysz samodzielnie – bez konieczności programowania! Dodatkowo będziesz cieszyć się funkcjami stworzonymi specjalnie dla sprzedawców plików cyfrowych, czyli także ebooków.
  4. Zaplanuj działania marketingowe – brak właściwej reklamy poskutkuje małym lub wręcz zerowym ruchem w Twoim sklepie z e-bookami. Dobierz więc odpowiednie kanały i komunikaty marketingowe do przyzwyczajeń i potrzeb Twojej grupy docelowej. Skoncentruj się zwłaszcza na obszarze SEO, PPC, social media i content marketingu.
  5. Przemyśl strategię cenową – choć sprzedaż e-booków cechuje się stosunkowo niskimi kosztami prowadzenia działalności, zarabianie na takim asortymencie wcale nie musi być proste. W polityce cenowej należy bowiem uwzględnić zarówno działania konkurencji, jak i możliwości potencjalnych klientów. Postaraj się więc odnaleźć złoty środek pomiędzy opłacalnością a przystępnością oferty.
  6. Zadbaj o kwestie prawne – jedna z większych różnic pomiędzy sprzedażą e-booków a handlem tradycyjnymi książkami polega na zastosowaniu odmiennych przepisów prawa. Oferując klientom materiały elektroniczne, zawierasz z nimi umowę o dostarczeniu treści cyfrowych, a nie standardową umowę sprzedaży. Taka informacja musi oczywiście znaleźć się w regulaminie Twojego sklepu. Pamiętaj też o:
  • opisaniu sposobu, w jaki pliki trafią do kupującego,
  • określeniu wymagań sprzętowych, niezbędnych do swobodnego korzystania z e-booków,
  • poinformowaniu, że w przypadku produktów cyfrowych konsument nie ma prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od zakupu.

Podsumowanie

Sprzedaż e-booków może okazać się dochodową i prostą w prowadzeniu działalnością. Taki asortyment cechuje się bowiem praktycznym charakterem i pozwala uniknąć wielu trudności związanych choćby z logistyką sklepu internetowego.

Kluczem do sukcesu wydaje sie więc wybór odpowiedniej platformy e-commerce oraz dobre przygotowanie do wejścia na rynek. Dzięki naszym wskazówkom poradzisz sobie z tym bez problemu!

👉 Jeżeli masz pytania związane z rozpoczęciem sprzedaży na Sky-Shop, zapisz się na darmowe konsultacje!

Rating: 3.8/5. From 6 votes.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here