Nadeszły czasy, w których do przeglądania Internetu nie używa się już tylko komputerów. W grę weszły bowiem tablety i telefony komórkowe – ze względu na ich rozmiar jednak często wygląd poszczególnych stron jest tworzony osobno w wersji na mniejsze i większe ekrany. A jak to powinno być w przypadku sklepu internetowego? Czy on też powinien być dostosowany do potrzeb mniejszych ekranów?
Po co wersja mobilna?
Badania wykazały, iż użytkownicy wolą robić zakupy na komputerach osobistych, a tabletów i telefonów komórkowych używają, by przede wszystkim zapoznać się z ofertą danego sklepu i zaledwie wyszukać produkty, które potem zakupią na swoim komputerze. Rynek tabletów rozwija się w niesamowitym tempie – nie trzeba zatem mówić, jak ważne jest odpowiednie zaprezentowanie własnej oferty właśnie na łamach tego typu urządzeń. Pozwoli to zwiększyć sprzedaże i sprawić, że dany sklep po prostu będzie się przyjemniej przeglądać.
Jak najlepiej podejść do tworzenia wersji mobilnej?
Obecnie istnieje kilka różnych sposobów na stworzenie wersji mobilnej własnego serwisu. Wiele osób decyduje się na to, by zaprojektować sklep od nowa na subdomenie i na tą subdomenę (najczęściej m.twojanazwa.pl) później przekierowywać ruch z telefonów i tabletów. Jak się jednak okazuje, coraz popularniejsze staje się tworzenie tak zwanych „responsywnych” szablonów, czyli takich, które same dopasowują się do rozdzielczości urządzenia, odpowiednio dopasowując do niej treści zawarte na stronie internetowej. Ma to klika swoich zalet:
- pozwala zaoszczędzić czas i pracę – zamiast aktualizować dwie wersje strony, robimy to z jedną, nie musimy tworzyć osobnych obrazów dla mobilnej i dla tej „większej” wersji,
- strona płynnie zmienia swój rozmiar nawet przy zmniejszaniu okna na komputerze, co stanowi ciekawy efekt artystyczny,
- strona znajduje się na jednej domenie – nie ma żadnego zamieszania związanego z dwiema domenami.
Podsumowując: wersja mobilna sklepu jest czymś dość przydatnym, w znacznym stopniu zwiększającym nie tylko atrakcyjność serwisu, ale też wartościowość jego oferty. Użytkownicy znacznie chętniej robią zakupy w sklepach, które są w stanie odwiedzić i komfortowo przeglądać na każdym urządzeniu. Warto zatem pomyśleć o nich i zaplanować wersję mobilną swego sklepu.