Jakie oprogramowanie sklepu internetowego wybrać?

3
3625

Wybór oprogramowania sklepu internetowego to nie jest decyzja którą należy podjąć w 5 minut. Jest to decyzja porównywalna z zakupem samochodu albo mieszkania – wybór jest na długi czas oraz wpływa on na jakość naszej pracy a czasem nawet życia.

Dlatego należy zastanowić się czego oczekujemy od swojego oprogramowania sklepu i jak będzie wyglądał rozwój sklepu nie tylko jutro czy za miesiąc ale za kilka lat.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze sklepu internetowego?


Dobre oprogramowanie sklepu internetowego to takie które daje nam możliwość rozwoju naszego e-biznesu poprzez funkcjonalności sklepu, odpowiednią infrastrukturę serwerową zdolną utrzymać duży ruch w sklepie czy też szaty graficzne sklepu które są użyteczne i
sprzyjają wysokiej konwersji i niskim porzuceniom koszyka. To jest tylko wierzchołek góry lodowej. Takie potrzeby pojawiają się w raz z rozwojem swojego e-sklepu ale także z biegiem czasu. Jaki Sklep Internetowy ? – Czytaj więcej

Warto zatem myśleć długofalowo i podczas dokonywania wyboru oprogramowania patrzeć nie tylko na wybujany marketing marki ale na to co w rzeczywistości oferuje to oprogramowanie z rzeczy namacalnych jak i tych niewymiernych. Takimi czynnikami może być profesjonalna obsługa klienta i pomoc techniczna. Trzeba być świadomym że będąc nawet wymiataczem e-commercowym każde oprogramowanie różni się od siebie i nawet super intuicyjny interfejs może być w pewnych momentach niezrozumiały albo po prostu nie będziemy potrafili czegoś zrobić. W dobrej platformie sklepów internetowych wystarczy zadzwonić do obsługi sklepu która zawsze służy pomocą i rozwiąże proste jak i skomplikowane problemy tak szybko jak się da – a teraz proszę sobie pomyśleć że napotykamy na jakiś problem w takiej Preście – pozostaje nam czytać fora, google i inne źródła z których i tak możemy się niczego nie dowiedzieć – w platformie sklepów nie ma takich problemów :).

Obsługa zamówień jednym z kluczowych czynników


Dodatkowo niezmiernie istotnym czynnikiem jest dokładne zwrócenie uwagi na proces obsługi zamówień w sklepie internetowym. Jak wiadomo, obsługiwanie zamówień to codzienna czynność w sklepie internetowym, czym więcej jest zamówień tym bardziej ten proces powinien być udoskonalany o takie rzeczy jak: masowa obsługa zamówień, automatyzacja, uproszczenie i skrócenie procesów do minimum.

Sky-Shop.pl oferuje innowacyjne rozwiązanie w obsłudze zamówień niedostępne nigdzie indziej. W przeciętnym oprogramowaniu sklepu obsługa zamówienia wygląda tak że mamy jedną kolumnę z listingiem zamówień które możemy co najwyżej filtrować po statusach – jest to rozwiązanie proste i nieskuteczne – sprawdza się tylko przy bardzo małej ilości zamówień dziennie.

A co gdy tych zamówień jest dużo? W takim systemie po prostu się zakopujemy, czas i proces obsługi zamówień jest długi i nielogiczny.

Dlatego też w systemie Sky-Shop obsługa zamówień oparta jest o metodykę Kanban i tablicy Kanbanowej gdzie agreguje się zamówienia w odpowiednio zorganizowanych statusach które prezentowane są w formie zakładek ułożonych zgodnie z etapami realizacji zamówień i procesów pobocznych. Takie rozwiązanie zwiększa efektywność obsługi zamówień o kilkadziesiąt procent oraz skraca czas obsługi zamówień o kilkanaście procent. Dodatkowo użytkownik obsługujący zamówienia w ciągu kilku sekund „wie na czym stoi” gdyż w zakładkach przy statusach prezentowana jest także ilość zagregowanych zamówień w danej zakładce.

Funkcjonalność i skalowalność oprogramowania sklepu internetowego


Innym ważnym czynnikiem platformy sklepów internetowych jest jego funkcjonalność i skalowalność. Każde oprogramowanie na początku może wydawać się przyjemne i użyteczne. Ale co w przypadku jak będziemy obsługiwać kilkaset zamówień dziennie i posiadać kilka-kilkanaście, a czasem kilkadziesiąt tysięcy produktów w sklepie?  W większości rozwiązań rozkłada się ręce gdyż rzadko kiedy twórcy pomyśleli o automatyce i obsłudze masowych operacji.

W Sky-Shop.pl występują proste narzędzia dzięki którym można masowo zarządzać zamówieniami oraz produktami praktycznie każdym parametrem, statusem etc.

Zarządzanie produktami i automatyka


No właśnie automatyka. A co z produktami? Proszę policzyć ile zajmuje dodanie produktów do swojego sklepu szczególnie jeżeli mamy kilku dostawców i cały czas rośniemy. Prosta matematyka – dodając jeden produkt w 15 min (jest to bardzo szybko: zdjęcia, tytuł, sformatowanie opisu, dodanie do kategorii etc) właściwie jest to tempo jakiegoś robota ale dodając w takim tempie dodamy tych produktów dziennie 32szt. W miesiącu roboczym dodamy ich 640 co i tak jest liczbą nierealną. A co jeżeli nasz dostawca ma tych produktów kilka-kilkanaście tysięcy? Miesiące żmudnego dodawania produktów ręcznie – wysokie koszty gdyż trzeba opłacić pracownika który będzie to robił albo samemu to robić ale jako właściciel sklepu nie znajdziemy na to czasu. Co zatem z tym fantem?

Integracje z hurtowniami


Sky-Shop posiada taką usługę jak integracje z hurtowniami. Jest ich ponad 120 na dzień dzisiejszy. Mechanizm integracji pozwala w ciągu kilku minut na zaimportowanie całej bazy produktów. Dodatkowo te produkty będą aktualizowane nawet 8 razy dziennie o stany magazynowe, opisy tytuły etc oraz będą pobierane także nowości z hurtowni.

Mechanizm jest bardzo rozbudowany i pozwala także ustalać reguły marż na produkty, hurtownię, markę itp. Reguł można także ustawiać na spedytorów oraz całą masę innych czynników. Raz skonfigurowany mechanizm wyręczy nas z wielu problemów jak sprzedaż produktu którego nie ma albo sprzedaż produktu w niższej cenie niż powinna być bo np: hurtownia podniosła cenę. Taki problem się nie pojawi gdyż wszystko jest na bieżąco aktualizowane. Nie będziemy musieli się o to martwić ani tłumaczyć klientom. Dzięki temu rozwiązaniu sklep może zaoszczędzić masę czasu, a tak naprawdę wyręczyć z pracy osoby na całym etacie.

Możliwość edycji grafiki sklepu oraz wersja mobilna szablonu sklepu


Jeszcze jednym istotnym czynnikiem o którym każdy wie jest grafika sklepu. Temat wałkowany i wiadomy. Ale nie do końca. Przeważnie wygląda ten temat tak że po założeniu sklepu możemy dodać logo, zmienić kolory sklepu, dodać slajder/baner i ewentualnie zdecydować lewej kolumnie w sklepie. Na tym się kończy przeciętna możliwość personalizacji sklepu. Jeżeli chcemy zrobić ze sklepem coś więcej, musimy zlecać wdrożenie indywidualnej grafiki sklepu – na początku e-biznesu nie każdy ma na to budżet przez co sklep wygląda jak wygląda.

W Sky-Shop ten problem nie istnieje gdyż dostarcza użytkownikowi wbudowany edytor wizualny sklepu który działa w czasie rzeczywistym. Można dzięki niemu decydować o takim parametrach jak szerokość sklepu, ilość kolumn, cała kolorystyka sklepu, fonty w sklepie, tło, zasady działania nawigacji itp td – Umożliwia bardzo szeroką personalizację sklepu, niejednokrotnie można nim osiągnąć efekt taki jak prostej indywidualnej szaty graficznej.
Takie rozwiązanie pozwala początkującym sklepom internetowym zindywidualizować szatę graficzną w sposób prosty i jednocześnie zaawansowany – za darmo. Jest to atut na który warto zwracać uwagę podczas wyboru oprogramowania.

To wszystko można przetestować za darmo przez 14 dni – Ten okres wystarczy aby zrozumieć co to znaczy dobre oprogramowanie sklepu internetowego.

No i rzeczą niezmiernie istotną jest także możliwość płatności za abonament sklepu w cyklu miesięcznym.

Polecamy sprawdzić – Sky-Shop.pl

Rating: 1.0/5. From 2 votes.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.