Spis treści artykułu:
Kto nie marzył kiedyś o prowadzeniu własnej firmy? W dobie powszechnego dostępu do Internetu jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek. Możliwości jest wiele – jednak jedną z najpewniejszych jest postawienie na branżę e-commerce i stworzenie własnego sklepu.
Dlaczego? O tym przeczytasz w poniższym artykule.
Dlaczego warto postawić na sklep e-commerce?
O wzrostach w branży e-commerce mówi się regularnie od wielu lat. Nigdy nie były jednak tak duże jak w roku 2020, czyli gdy wybuchła pandemia. Klienci Sky-Shop notowali wtedy nawet o 70% większe wyniki sprzedażowe niż w analogicznym okresie w 2019 roku. Co więcej, badania mówią, że sprzedaż w e-commerce w 2021 roku urośnie do 6.5 biliona dolarów!
Jest to więc jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów rynku. Do zakupów w sieci przekonuje się też coraz większa liczba klientów. Co to oznacza? Prawdopodobnie nie było nigdy lepszego momentu na uruchomienie sklepu internetowego.
Biznes w e-commerce – dla kogo?
Sklep internetowy może dziś otworzyć praktycznie każdy – dotyczy to również laików w świecie e-commerce. Oczywiście najłatwiej wystartować będzie osobom, które prowadzą już sklep stacjonarny lub mają dostęp produktów. Nie oznacza to jednak, że w innych przypadkach jest to trudne. Musisz po prostu znaleźć dostawców, których na rynku jest naprawdę bardzo wielu.
Pamiętaj także, że sklep w e-commerce możesz traktować dodatkową działalność i łączyć ją z pracą na etacie. Dopiero, gdy biznes się rozkręci, możesz zdecydować o poświęceniu się w 100% branży e-commerce.
Jak szybko założyć sklep internetowy?
Tak, zacząć sprzedawać możesz nawet w jeden dzień! Pod warunkiem, że wybierzesz oprogramowanie działające w modelu abonamentowym, jak Sky-Shop.
Jak działają takie platformy?
Podajesz adres email, zakładasz konto i otrzymujesz dostęp do gotowego oprogramowania sklepu internetowego. Konfigurujesz dane, dodajesz produkty i… możesz zacząć sprzedawać! A wygląd? Dostosowujesz go do swoich preferencji, korzystając z intuicyjnego kreatora. Do stworzenia wydajnego i funkcjonalnego e-sklepu nie potrzebujesz więc wiedzy technologicznej ani umiejętności graficznych.
Ogromną zaletą platformy jest fakt, że za jej pośrednictwem możesz sprzedawać nie tylko w sklepie, ale także na Allegro, eBay czy w Empik Marketplace. W końcu e-commerce to bardzo szeroka branża! Korzystaj z zaawansowanych integracji, by prowadzić sprzedaż w wielu kanałach z poziomu jednego panelu administracyjnego.
Obejrzyj wideo i poznaj tajniki zakładania sklepu na oprogramowaniu Sky-Shop:
O co trzeba zadbać przed uruchomieniem sklepu w e-commerce?
Zanim rozpoczniesz sprzedaż, musisz zatroszczyć się o kilka kwestii – poza samą konfiguracją sklepu. Zadbaj o:
- Wymyślenie nazwy i wykupienie domeny.
- Założenie działalności gospodarczej.
- Ustalenie warunków współpracy z hurtownią.
- Wybór form dostawy i firmy kurierskiej.
- Wybór metod płatności.
- Stworzenie regulaminu sklepu i polityki prywatności.
- Wykupienie certyfikatu SSL.
- Dropshipping – świetny pomysł na start w e-commerce
Chcesz zaistnieć w e-commerce i prowadzić sklep, ale przeraża Cię wizja magazynowania produktów i ich wysyłki? Nie musisz się tym przejmować, jeśli zdecydujesz się na prowadzenie sprzedaży w modelu dropshipping.
Polega to na tym, że Ty, jako właściciel sklepu, odpowiadasz za jego rozwój i obsługę zamówień. Z kolei wysyłką produktów i ich magazynowaniem, zajmują się hurtownie, z którymi współpracujesz. Oprogramowanie Sky-Shop jest zintegrowane z około 150 hurtowniami dropshipping, a lista cały czas rośnie.
Jak dokładnie działa dropshipping?
- Klient składa zamówienie w sklepie internetowym lub na Allegro.
- Zamówienie pojawia się w panelu administracyjnym.
- Obsługa sklepu internetowego przesyła zamówienie do hurtowni.
- Hurtownia wysyła produkt do klienta.
- Klient otrzymuje przesyłkę.
Podsumowanie
Sklep internetowy i e-commerce to świetny pomysł na własny biznes. Branża pozwala na szybkie wejście do świata przedsiębiorczości, które nie wymaga dużych nakładów finansowych. Stwarza przy tym wiele możliwości – te opisane powyżej to zaledwie część potencjału sprzedaży internetowej.
Powodzenia w wyborze przedsiębiorczej drogi i samych sukcesów w e-commerce!