Jak tworzyć content w sklepie internetowym, który zwiększa ruch?

Jak tworzyć content w sklepie internetowym, który zwiększa ruch?

E-commerce, SEO, Social media 2 komentarze do Jak tworzyć content w sklepie internetowym, który zwiększa ruch?

Marketing internetowy może zaoferować nam wiele narzędzi i metod zwiększania sprzedaży. Jednym z wariantów jest content marketing, zwany również marketingiem treści. Zapoznając się z artykułem poznasz dokładną charakterystykę contentu: czym jest oraz jakie korzyści mogą z niego płynąć. Otrzymasz także wskazówki, dzięki którym stworzysz treść, którą pokocha rzesza odbiorców.

Czym jest content?

Content to inaczej treść, jaką umieścimy na stronie, a także działania związane z publikacją artykułów na stronach podpiętych pod daną branżę. Coraz więcej e-przedsiębiorców, którzy prowadzą własny sklep internetowy, tworzy bloga, na którym publikowane są eksperckie porady czy prezentacje poszczególnych nowości. Dzięki prowadzeniu takich działań generujemy dodatkowy ruch w sklepie. Blog może okazać się bardzo skuteczny, gdy umieszczane treści są odpowiedzią na pytania wyszukiwane przez internautów.

Badania wskazują, że efektywniejsze jest dzielenie się unikatową treścią niż osaczanie klienta reklamami.

Na dowód skuteczności content marketingu w e-commerce przytoczę kilka statystyk, przemawiających za zaletami promocji treści w internecie (źródło: Demand Metric).

  • Firmy posiadające blog firmowy generują średnio 67% więcej zapytań ofertowych.
  • Po przeczytaniu artykułu o danym produkcie, 60% osób szuka kolejnych informacji o nim w internecie.
  • Content marketing sklepu internetowego kosztuje o 62% mniej w porównaniu do tradycyjnej formy reklamy oraz generuje trzykrotnie więcej zapytań ofertowych.
  • 82% użytkowników lepiej odbiera firmę, której treści znajdują w sieci.

Zadania content marketingu

Content marketing może przybierać wieloraką formę, jednak najczęściej wykorzystywany jest do promowania danego produktu lub usługi. Jak to wygląda w praktyce? Przedsiębiorcy umieszczają na własnych stronach internetowych lub blogach treści, które będą z punktu widzenia czytelnika użyteczne.  Z pomocą nowinek z branży starają się pokierować w kwestii wyboru najlepszego produktu. Dzielenie się przedsiębiorstwa wartościowymi informacjami umożliwia interakcję z nabywcami oraz przyczynia się do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.

Jak wynika z danych statystycznych, przedsiębiorstwa stale zwiększają swoje budżety marketingowe przeznaczone na budowanie treści i rozprzestrzenianie ich w internecie. Warto także nadmienić, że z roku na rok można odnotować także coraz większą liczbę firm, które zdecydowały się na promocję swojej marki za pomocą contentu i co istotne, uważają go za najbardziej efektywne narzędzie.

Marketing treści można użyć ponadto w celu optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Publikując interesujące wiadomości odsyłamy także czytelnika do pozostałych stron sklepu internetowego, co korzystnie wpływa na budowanie wiarygodności oraz zwiększa szansę na odnalezienie witryny w sieci. Oprócz tego, poprawia pozycję w kolejności wyników wyszukiwania.

6 pomysłów na skuteczny content

Poznaliście już czym charakteryzuje się content marketing oraz pozyskaliście wiedzę, z jakich powodów warto go stosować w sklepie internetowym. Pora przedstawienie wariantów, z pomocą  których wykorzystasz potencjał tego niezwykle skutecznego narzędzia.

Zadbaj o unikatowy opis produktu

Z pewnością doskonale wiecie, że opis produktu jest niezbędnym elementem w każdym sklepie internetowym. Z jego pomocą klient może pozyskać szczegółowe informacje o produkcie, którego nie może dotknąć, ani pooglądać. Oprócz opisu produktu konieczne jest by umieścić zdjęcie prezentujące produkt – charakteryzując towar omów funkcjonalności, zastosowanie, a także korzyści, jakie płyną z jego zakupu. Aby klient ostatecznie nabył produkt opis powinien dostarczyć mu nie tylko informacje na temat produktu, ale także wywołać u niego chęć posiadania.

Tworząc opisy produktów sięgnij po historie, aby wywołać uczucia i pokazać klientowi, że posiadanie danego przedmiotu rozwiąże jego problem. Zwróć także uwagę nabywców na cechy fizyczne jakie posiada produkt. Brak istotnych informacji może przynieść rezultat odwrotny do zamierzonego – zniechęcony klient rozpocznie poszukiwania w innych sklepach internetowych.

Pamiętaj, by unikać duplicated content, czyli kopiowania opisów ze stron producenta. Dlaczego należy się tego wystrzegać? Działanie to negatywnie wpływa na widoczność serwisu w wyszukiwarce.

Dobierz chwytliwą nazwę kategorii

Klient, który wie co chce aktualnie zakupić, zaczyna swoje poszukiwania od wpisania odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę. Na dane hasło Google prezentuje szeroką listę wyników wyszukiwania,  dlatego wyróżnienie się spośród nich nie jest sprawą prostą.

Przykład: wpisując w wyszukiwarkę hasło „damskie kurtki zimowe” ze wszystkich dostępnych  pozycji najbardziej wyróżnia się oferta bonprix, ponieważ określa liczbę dostępnych sztuk oraz ich cenę.

Warto wziąć pod lupę teksty i sposoby na promocję konkurencji i postawić na taki tytuł, który będzie kontrastować na tle pozostałych – skłoni to nabywców do kliknięcia w ten link, który się wyróżnia.

Inspiruj zdjęciami

Zdjęcia stanowią kolejny element, który czyni nasz content skutecznym. Złe zdjęcia od razu dyskwalifikują sklep i klient często nie ma ochoty zagłębiać się w szczegóły oferty. Co istotne, liczy się nie tylko wrażenie wizualne zdjęcia produktów, ale także czy pokazują sytuację, w której nabywca może ich użyć. Niezwykle efektywne jest używanie kontekstów, które będą najlepiej pasować do sprzedawanego produktu.

Przykład: Jeśli posiadasz sklep z eleganckimi sukienkami to zaprezentuj je na modelce, która jest na wystawnej kolacji czy balu. W przypadku, gdy zajmujesz się sprzedażą basenów – uchwyć szczęśliwą rodzinę spędzającą w nich czas.

Kreuj się na eksperta

Proces zakupowy poprzedzony jest zazwyczaj poszukiwaniami najlepszych rozwiązań oraz badaniami rynku. Jako właściciel e-działalności powinieneś wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów umieszczając poradnik w witrynie, który będzie odpowiadał na pytania klientów, zadawanych na początku procesu zakupowego.

Wizerunek eksperta w danej dziedzinie pozwala wykreować dobrze sporządzony poradnik, czyli taki, który jest odpowiedzią na rozterki czytelnika. W momencie kiedy klient będzie gotowy nabyć produkt, istnieje duża szansa, że wróci właśnie do Twojego sklepu internetowego. Kreacja specjalisty zbuduje także świadomość marki, a w przypadku kiedy tworzony content będzie szczególnie ciekawy, to klient z pewnością udostępni go w swoich mediach społecznościowych.

Poradnik może przybierać dwojaką formę. Można go oferować w postaci FAQ bądź tworzyć wartościowe treści na blogu firmowym. Ta ostatnia forma zyskuje przewagę  głównie przez wzgląd na to, że dzięki regularnemu publikowaniu postów strona jest na bieżąco aktualizowana, co z kolei wpłynie na wyższą pozycję Twojego sklepu internetowego na liście wyników wyszukiwania.

Przykład: Jeśli zajmujesz się sprzedażą odzieży możesz umieszczać porady dotyczące trendów na nadchodzący sezon czy charakterystykę poszczególnych materiałów, które sprawiają, że nasze ubranie posłuży nam na długi czas.

Przykład: Z kolei, jeśli jesteś właścicielem sklepu z kosmetykami, to możesz pisać o właściwościach naturalnych składników bądź w jaki sposób dostosować pielęgnację do poszczególnych rodzajów cer.

Zachęć do oceny Twojej marki

Nabywca, który ostatecznie chce podjąć decyzje o zakupie zawsze poszukuje opinii w sieci. Każdy z nas zastanawiając się nad nabyciem produktu w poleconym przez naszych znajomych sklepie szybciej zdecyduje się na złożenie zamówienia. Z tego też powodu warto zachęcić zadowolonych z usługi klientów do ich wystawiania.

Nie wiesz w jaki sposób zachęcić nabywców do takiego działania? Motywacją do wystawienia pozytywnego komentarza może być rabat na następne zakupy lub darmowa dostawa.

Zaangażuj i rozbaw swoich odbiorców

Myślę, że każdy z nas choć raz rozwiązał quiz udostępniony na Facebooku. Motywacją zazwyczaj jest chęć dostarczenia sobie rozrywki, w końcu odpowiadanie na pytania nie wymaga wiele wysiłku, a wynik testu przychodzi bardzo szybko i często jest zabawny. Quizy to świetny sposób na zaprezentowanie swojej oferty, budowanie marki, a także kształtowanie jej wizerunku.

Przykład: Jeśli zajmujesz się sprzedażą zdrowej żywności to dobrym pomysłem będzie sprawdzenie wiedzy odbiorców z zakresu właściwości substytutów poszczególnych tradycyjnych produktów.

Co ważne, nie zasypuj swoich odbiorców zbyt dużą ilością pytań! Tytuł quizu powinien przykuwać uwagę, a wyniki powinny być zabawne i zaskakujące. Dzięki temu ludzie będą się nimi chętnie dzielić, a Twoja marka zyska na popularności.

Podsumowanie

Jak wynika z przedstawionych w artykule statystyk, content marketing rośnie w siłę stając się coraz bardziej skutecznym narzędziem. Dzięki prowadzonym działaniom wypromujesz swoją markę, zwiększysz sprzedaż w swoim sklepie internetowym, a także będziesz piastować wyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Przy planowaniu strategii prowadzenia contentu warto wziąć pod uwagę opisy, chwytliwe tytuły oraz atrakcyjne zdjęcia. Dobrym krokiem będzie również stworzenie poradnika, łącząc dwie formy: F&Q i blog firmowy. Nie zapomnij także o zachęcaniu swoich klientów do dodawania opinii, które wpływają na zwiększenie zaufania ze strony potencjalnych nabywców. Ciekawą formą są również quizy, które poprzez zabawny i zaskakujący wynik sprzyjają wizerunkowi Twojej marki.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

2 Comments

  1. TheEnd 4 kwietnia 2018 at 01:26

    Fajne porady. Tylko tak z 10 lat do tyłu z nimi jesteście :)

    No votes yet.
    Please wait...

  2. Pozycjonusz 4 kwietnia 2018 at 13:28

    Content marketing, audyt strony, optymalizacja techniczna to wciąż elementy z którymi można bezpiecznie pracować i co więcej – gwarantują że za poświęcony czas, organicznie nas wynagrodzi 😉

    Rating: 5.0/5. From 1 vote.
    Please wait...

Leave a comment

Back to Top