Dropshipping to model pozwalający na prowadzenie sprzedaży internetowej bez konieczności magazynowania i wysyłki produktów. Przedsiębiorca zajmuje się wyłącznie marketingiem i pozyskiwaniem klientów, a logistyka pozostaje po stronie hurtowni, z którymi współpracuje.
Takie rozwiązanie otwiera bardzo wiele możliwości, zwłaszcza dla początkujących sprzedawców.
Spis treści artykułu:
Jak działa dropshipping?
Drophipping jest bardzo atrakcyjnym modelem prowadzenia działalności e-commerce. Pozwala wyeliminować wiele zbędnych kosztów, dzięki czemu początkujący przedsiębiorca może wejść na rynek z bardzo niewielkim kapitałem początkowym. Nie musi on nawet kupować towaru do chwili, gdy znajdzie na niego kupca.
W magazynowaniu i wysyłce produktów również wyręczają go hurtownie. Sprzedawca może więc skupić się na działaniach marketingowych i kontakcie z klientami, co gwarantuje mu szerokie możliwości rozwoju marki.
Na forum publicznym krążą jednak opinie, że dropshipping nie jest szczególnie opłacalnym modelem sprzedaży. Zdaniem niektórych, pozwala on jedynie postawić pierwsze kroki w e-commerce bądź dorobić do etatu.
Warto więc pamiętać, że zarobki w tym modelu zależą od bardzo wielu czynników, a sprzedawcy mają dostęp do licznych narzędzi pozwalających na zwiększenie zysków.
👉 Dowiedz się także: Dla kogo jest dropshipping?
Od czego zależą zarobki w dropshippingu?
Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, jaką ilość pieniędzy można zarobić na dropshippingu. Wszystko zależy bowiem od różnych składowych.
Oto najważniejsze z nich:
1. Wysokość marży
To bez wątpienia najważniejszy czynnik wpływający na Twoje zarobki w dropshippingu. Marżę ustalasz samodzielnie, decydując o tym, ile zyskujesz na każdej transakcji. Oczywiście musisz zastosować się przy tym do realiów rynkowych, aby ceny były zarówno opłacalne dla Ciebie, jak i atrakcyjne dla klientów.
Standardowa marża w dropshippingu wynosi około 20 – 35% i różni się w zależności od wybranej kategorii produktów. Możesz potraktować tę wartość jako punkt wyjścia do ustalenia swojej polityki cenowej. Pamiętaj jednak, że niektóre hurtownie stosują blokady cen na określonym poziomie, co może Cię nieco ograniczyć.
2. Popyt
To zasada rządząca gospodarką od zawsze: im większy popyt, tym większy zysk. Wybierając produkty, które będziesz oferować w swoim sklepie, zorientuj się więc, jaka branża cieszy się największym zainteresowaniem kupujących w sieci.
Może posłużyć Ci w tym celu na przykład darmowe narzędzie Google Trends.
3. Konkurencja
To między innymi od konkurencyjnych firm zależy wysokość marży, na jaką możesz sobie pozwolić. To również z nimi będziesz dzielić się tymi samymi segmentami klientów.
Przed rozpoczęciem sprzedaży w dropshippingu przeanalizuj więc działania konkurencji, skupiając się przede wszystkim na markach, które zaopatrują się w tych samych hurtowniach co Ty.
4. Ponoszone koszty
Zarabianie na sprzedaży to tylko jedna strona medalu. W działalności e-commerce musisz jednak liczyć się jeszcze z drugą, czyli ponoszonymi kosztami. To one będą zmniejszały osiągane przez Ciebie zyski. Do kluczowych wydatków należą przede wszystkim:
- Opłaty za oprogramowanie dla sklepu internetowego – koszty miesięcznych abonamentów nie są wysokie, zwłaszcza biorąc pod uwagę udogodnienia oferowane przez narzędzia tego typu. Przykładowo opłaty na platformie Sky-Shop zaczynają się od 49 zł za miesiąc.
- Prowizje – opłaty pobierane za korzystanie z różnego typu serwisów, takich jak marketplace’y (np. Allegro czy eBay) lub bramki płatności.
- Podatek dochodowy – koszty, których nie uniknie niestety żaden (uczciwy) przedsiębiorca.
Pamiętaj, że im mniejsze koszty ponosisz, tym więcej zarobionych pieniędzy zostaje w Twojej kieszeni. Z drugiej jednak strony odpowiednio zainwestowane środki przełożą się na jeszcze większe zyski!
5. Działania marketingowe
Marketing dźwignią handlu! Chcesz zarabiać więcej? Musisz promować swój sklep. Dobra reklama w Internecie może oczywiście sporo kosztować, ale jest to absolutna podstawa w procesie pozyskiwania klientów i skalowania biznesu.
Twoje zarobki w ogromnej mierze będą zależały od podjętej przez Ciebie strategii marketingowej.
Ile można zarobić w dropshippingu?
Jak widzisz, zarobki w dropshippingu zależą od wielu różnych czynników, toteż nie sposób jednoznacznie określić ich wysokość. Każdy przypadek jest inny. Warto mieć jednak na uwadze, że choć z początku Twoje zyski mogą nie być imponujące, z czasem będą rosły.
Im dłuższa współpraca z hurtowniami, tym większe możliwości negocjacyjne. Rozrośnie się także Twoja baza klientów, a przy odpowiednio prowadzonych działaniach marketingowych zyskasz na rozpoznawalności w sieci.
Jak zarabiać na dropshippingu?
Istnieje wiele sposobów na to, aby zwiększać początkowo niewielkie zarobki w dropshippingu. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał tego modelu, kieruj się następującymi zasadami:
1. Wybierz asortyment z wysoką marżą
Zastanawiając się nad wyborem asortymentu dla swojego sklepu w dropshippingu, skup się na towarach umożliwiających nałożenie dużej marży. Aby znaleźć takie produkty, przeprowadź rzetelną analizę rynku.
Statystyki e-commerce wskazują, że do kategorii z największym potencjałem należą między innymi:
- akcesoria do smartfonów (np. etui),
- produkty z branży erotycznej,
- elementy wyposażenia domu.
2. Dbaj o jakość ofert
Konsumenci kupują oczami, więc jeśli chcesz zdobyć przewagę nad konkurencją, zadbaj o unikalne opisy swoich produktów oraz atrakcyjne, oryginalne zdjęcia. Pamiętaj, że klient powinien znaleźć na Twojej stronie wszystkie niezbędne informacje na temat towaru.
Jeśli tak się nie stanie, poszuka ich gdzie indziej – i tam prawdopodobnie dokona zakupu. Postaw więc na język korzyści oraz autorskie zdjęcia produktów, ukazujące jak najwięcej ich zalet i detali.
3. Unikaj często zwracanych produktów
Pamiętaj, że większość hurtowni nie zajmuje się przyjmowaniem zwrotów, w efekcie czego obowiązek ich obsługi należy do Ciebie. Jak łatwo się domyślić, wiąże się to z dodatkowymi kosztami.
Jeśli chcesz je zminimalizować, aby jak najwięcej pieniędzy zostało w Twojej kieszeni, wybierz asortyment, który rzadko podlega zwrotom. Unikaj raczej takich kategorii jak odzież czy obuwie (problematyczne w sprzedaży internetowej z powodu doboru rozmiarów).
4. Zyskaj rabaty w hurtowniach
Wiele hurtowni oferuje swoim kontrahentom rabaty. Jeśli uda Ci się je uzyskać, będziesz nabywać towar w niższych cenach, co pozwoli Ci zarobić więcej.
Taką szansę zdobędziesz wtedy, gdy osiągniesz określony limit obrotu. Warto więc realizować większą liczbę zamówień, nawet mimo początkowo niewysokiej marży.
5. Połącz dropshipping z własnym magazynem
Jedna z największych zalet dropshippingu polega na tym, że magazynowaniem towaru zajmują się hurtownie, z którymi współpracujesz. Jest to dla Ciebie niewątpliwie spora oszczędność. Niemniej, inwestycja we własny magazyn może bardzo Ci się opłacić.
Pozwoli Ci on bowiem zaopatrzyć się w produkty cieszące się największym zainteresowaniem. To idealne rozwiązanie w przypadku sezonowego asortymentu. Kiedy na fali jego okresowej popularności zabraknie go w hurtowniach, Ty będziesz kontynuować sprzedaż, zyskując przy okazji możliwość podniesienia cen.
Dropshipping – to się opłaca!
Dropshipping pozwala do minimum zredukować zbędne koszty prowadzenia sprzedaży w Internecie. Ze względu na obwarowaną restrykcjami współpracę z hurtowniami, osiągnięcie wysokich zysków może być wyzwaniem.
Na szczęście masz do dyspozycji mnóstwo sposobów na to, aby zwiększyć swoje dochody. Zrób użytek z naszych wskazówek i skorzystaj z oprogramowania Sky-Shop, aby ułatwić sobie zarządzanie sprzedażą w sieci!