Spot Allegro „Czego szukasz w Święta?” czyli e-commerce w Boże Narodzenie

6
6300

28 listopada Allegro opublikowało swój najnowszy spot promocyjny z serii „Czego szukasz?”. Tym razem marka w niebanalny sposób wprowadziła nas w świąteczny nastrój, dając dowód na to, że reklamy na Boże Narodzenie nie muszą być tandetne. Filmik „Czego szukasz w Święta? English for beginners” wzruszył nie tylko Polaków, ale i cały świat! To kolejny udany przykład na wykorzystywanie marketingu narracyjny do promocji marki na rynku e-commerce.


Na temat kampanii promocyjnej Allegro pisaliśmy ostatnio przy okazji projektu „Legendy Polskie”. Tym razem zachwycił nas nowy spot marki „Czego szukasz w Święta? English for beginners”. Twórcy opowiadają historię starszego pana, który uczy się angielskiego, aby poznać kogoś bliskiego w Boże Narodzenie w Wielkiej Brytanii. Nie będziemy zdradzać więcej szczegółów dotyczących fabuły, ponieważ może ktoś z Was nie oglądał jeszcze tego spotu 😉

Na uwagę zasługuję to, w jaki sposób Allegro kreuje swoje reklamy. Marka nie jest nachalna, a w subtelny sposób przekazuje swoją ideę i daje konsumentowi wartość dodaną. Portal aukcyjny w najnowszej reklamie, podobnie jak w innych filmikach, wykorzystuje storytelling – opowiada, piękne, wzruszające historie, których bohaterem może być każdy z nas. Ponadto rozbija stereotypy i bazuje na idei wielokulturowości.

Czy taka kampania przynosi efekty? Oczywiście, że tak! Najlepszym dowodem na to jest ilość wyświetleń spotu. „Czego szukasz w Święta? English for beginnersobejrzała do tej pory na You Tube 12 771 024 użytkowników. Pod filmikiem jest 4 624 komentarzy zarówno od Polaków, jak i obcokrajowców. Większość recenzji jest maksymalnie pozytywna! Ponadto reklamą zachwycają się polskie i zagraniczne media. Spot odniósł prawdziwy sukces.

„Czego szukasz w Święta? English for beginners” możesz zobaczyć w sieci TUTAJ. Natomiast w telewizji pokazywana jest skrócona wersja materiału.

Allegro wytacza nowe trendy w promocji na rynku e-commerce związane z wykorzystywaniem emocjonującego marketingu narracyjnego.

Jednak jak mówi Adam Szałamacha, Brand Manager Allegro, w wywiadzie dla Nowego Marketingu: „[…] storytelling to nie koniec. Już zaczęliśmy sobie zadawać pytania co po nim będzie.”

Idąc za słowami pioniera, warto tworzyć kampanie reklamowe z wykorzystaniem marketingu narracyjnego, póki formuła się nie wyczerpie. To wskazówka dla wszystkich sklepów internetowych. Konsumenci czekają na marki, które wciągną je w swój świat. Takie brandy zapisują się w głowach odbiorców i wyróżniają się czymś na rynku. Dzięki temu użytkownicy stają się lojalnymi klientami i zapewniają regularne dochody. Dlatego skończ z nieinteresującymi banerami, zainspiruj się i zacznij kreować swoją markę!

Cały wywiad na temat najnowszego spotu Allegro możesz przeczytać TUTAJ.


A teraz ogłoszenie parafialne! Ostatnio nie pisaliśmy zbyt często, jednak przygotowujemy nowe artykuły o m.in. prowadzeniu fanpage’a na Facebooku, content marketingu czy sklepie internetowym. Już wkrótce będziecie mogli przeczytać je na naszym blogu!

Tymczasem, Redakcja eCommercowy.pl życzy Wam wesołych Świąt i powodzenia w branży!

merry-christmas-227915_960_720

No votes yet.
Please wait...

6 KOMENTARZE

  1. Rzeczywiście jest to jedna z lepszych reklam polskich jakie widziałem.

    No votes yet.
    Please wait...
    • A widziałeś kolejną reklamę Allegro „Bal”? 🙂 Też się nam podoba 😉

      No votes yet.
      Please wait...
  2. No ogólnie allegro sporo chyba kładzie na marketing jeszcze widziałem te produkcje allegro legendy polskie to też mega produkcje na moje. Warto sobie zobaczyć bo mega fajne.

    No votes yet.
    Please wait...
    • Zgadzamy się z Tobą 🙂 A tutaj pisaliśmy o projekcie Legendy Polskie: https://ecommercowy.pl/allegro-podbija-umysly-polakow-projekt-legendy-polskie/ 😉

      No votes yet.
      Please wait...
  3. Ta reklama jest świetna wgl. allegro działa świetnie pod względem marketingu każdy pierwsze co jeśli chce kupić jakąś rzecz w internecie szuka ją na allegro, myśle że ten portal nie upadnie tak szybko patrząc po tym ile transakcji dziennie tam jest wykonywanych.

    No votes yet.
    Please wait...
  4. Pamiętam tą reklamę. Naprawdę jedna z lepszych w ostatnim czasie.

    No votes yet.
    Please wait...

Pozostaw odpowiedź Marek Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here