Czym jest dla sklepu internetowego informacja prasowa i kiedy ją stosować

1
2841

Jeżeli uważasz, że twojemu sklepowi do promocji wystarczy odpowiednie SEO, płatne wyszukania czy media społecznościowe to bardzo się mylisz. W obecnych czasach liczy się różnorodność, a w niej z pewnością znajdzie się miejsce dla jednej z najbardziej tradycyjnych form PR-u – informacji prasowych.

Informacja prasowa to taki typ informacji, który jest skierowany przede wszystkim do mediów celem ogłoszenia czegoś ważnego i godnego uwagi. Jeżeli rzeczywiście tak jest, a podawana przez nasz serwis informacja naprawdę jest ciekawa, w mgnieniu oka jest ona w stanie obiec całą Polskę, dając nam niesamowitą popularność.

O czym możemy zawiadomić w informacji prasowej?

1. O starcie naszego sklepu internetowego
2. O wprowadzeniu do oferty nowych produktów lub usług
3. O darmowych próbkach rozdawanych do każdych zakupów
4. O partnerstwie z większymi serwisami / sklepami
5. O otrzymaniu jakiejś nagrody
6. O zmianach w dostawie produktów
7. O różnego rodzaju konkursach i zabawach

Co powinna zawierać informacja prasowa?

1. Nagłówek

– tytuł informacji prasowej powinien zawierać najważniejszą rzecz, która w tej informacji się znajdzie, a jednocześnie zachęcać odbiorców do otwarcia pełnej wiadomości.
2. Pierwszy opisowy paragraf – streszcza całą informację w skrócie (1 – 2 zdania) mówiąc, co można w niej wyczytać, kogo to może dotyczyć i kiedy dane wydarzenie (jeżeli o takowym piszemy) miało miejsce.
3. Paragrafy – rozwinięcie – w dalszej kolejności powinniśmy rozwinąć naszą informację prasową, to jest podać wszelkie detale dotyczące ogólników, o których wspomnieliśmy na początku
4. Podsumowanie – tutaj podkreślamy i podsumowujemy, co opisała informacja prasowa i podajemy, gdzie możemy znaleźć więcej informacji na poruszony temat.
5. Stopka – koniecznie zawieramy w niej opis naszej firmy / sklepu internetowego.

Do informacji prasowej warto zawsze dołączać różnorakie zdjęcia. W jej stopce lub nagłówku może znaleźć się logo naszego sklepu, co również zwiększy atrakcyjność tejże informacji.

Należy pamiętać, że z informacjami prasowymi można łatwo przesadzić. Informujemy poprzez nie jedynie o kluczowych wydarzeniach, a nie o pomniejszych zmianach na łamach naszego sklepu.

No votes yet.
Please wait...

1 KOMENTARZ

  1. W ramach załączników warto obok grafik wrzucić sformatowany tekst w najpopularniejszych formatach, w końcu wiadomości z maila są łamane i są kodowane w różnych formatach i nie zawsze można zrobić ctrl+c i ctrl+v

    No votes yet.
    Please wait...

Pozostaw odpowiedź Anonim Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here