Wskazówki dotyczące polityki zwrotów

Wskazówki dotyczące polityki zwrotów

E-commerce 2 komentarze do Wskazówki dotyczące polityki zwrotów

Sklep prowadzony przez internet w większości aspektów przypomina te, które posiadają własne placówki – tak też należy go traktować. Posiadając sklep online trzeba jednak zadbać o niektóre rzeczy, o które nie musi martwić się właściciel tradycyjnego sklepu – o politykę zwrotów, w której określi, na jakich podstawach można ubiegać się o zwrot pieniędzy lub wymianę produktu.

Odpowiednio przygotowana polityka zwrotów pozwoli zredukować czas i pieniędze, które wydaje się właśnie na zwroty, jednocześnie minimalizując ilość zapytań o nie – o czym zatem należy pamiętać przygotowując ją?

1. Niech będzie łatwa do znalezienia

Nie ma potrzeby ukrywania polityki zwrotów – wspomnij o niej w mailach do klienta, umieść ją na stronie, a nawet na opakowaniach produktów.

2. Nie zawieraj ukrytych kosztów zwrotu

Nie ukrywaj nic przed klientem – jeżeli klient sam musi zapłacić za koszt przesyłki zwracanego produktu, wspomnij o tym jasno i wyraźnie.

3. Używaj prostego, potocznego języka

Nie ma sensu używać skomplikowanej prawniczej terminologii. Spraw, by Twoja polityka była czytelna i przystępna dla klientów. Niech nie powoduje u nich bólu głowy – używaj terminów, które każdy będzie w stanie bez problemu zrozumieć.

4. Zapobiegaj zwrotom

Ludzie zwracają rzeczy zazwyczaj wtedy, gdy są nimi rozczarowani. Postaraj się to zlikwidować poprzez publikowanie szerokich i dokładnych opisów produktu. Publikuj zdjęcia (rzeczywiste), a nawet filmiki – na pewno zmniejszysz tym samym liczbę zwrotów.

5. Wprowadź ramy czasowe

Wprowadzenie czasu, w którym można dokonać zwrotu jest jak najbardziej naturalnym zagraniem. Z pewnością nie chciałbyś, żeby po roku ktoś zgłosił się z chęcią zwrotu. Określ zatem wyraźnie, na ile dni pozwalasz – zazwyczaj zwrotu można dokonać w przeciągu miesiąca. Pamiętaj jednak, że minimalny okres musi wynosić 10 dni.

6. Publikuj wskazówki dotyczące użytkowania sprzętu

Często produkty są zwracane ze względu na to, że są wadliwe. Równie często są za takie uznawane zupełnie niesłusznie. Zadbaj o to, żeby klient wiedział, jak złożyć dany produkt, jak włożyć do niego baterie i jak z niego korzystać.

Oczywiście nie da się każdego zadowolić, a więc i zredukować liczby zwrotów do absolutnego zera. Można jednak działać w takim kierunku, by znacząco zmniejszyć ich ilość. Informacja dla klientów to tutaj podstawa, co zresztą zostało udowodnione w naszych wskazówkach.

2 Comments

  1. Sebastian Jakubiec 18 sierpnia 2013 at 14:38

    Co do zwrotów – czas minimalny to 10 dni, więc to nie taka dowolność :) Sam polecam 14-21 lub nawet 31 dni :)

  2. admin 20 sierpnia 2013 at 10:56

    Oczywiście masz racje, dzięki za czujność 😉

Leave a comment

Back to Top