Wpływ social media na transakcje w e-commerce

0
4044

Dogłębne badania skupiające się na sieciach społecznościowych pokazały, jak i dlaczego biorący w nich udział ludzie używali stron społecznościowych jako części ich procesu kupowania różnych przedmiotów. Osoby te kładły szczególny nacisk na odkrywanie podobieństw i różnic w obrębie różnych kategorii produktów. Badania pokazały także, że media społecznościowe były używane nie tylko do odkrywania danych produktów i usług, ale także jako część procesu podejmowania decyzji na temat ich zakupu. Pomimo, iż użycie mediów społecznościowych w tym celu jest wątpliwe, wierzy się, że ten trend będzie istniał przez najbliższe lata. Wszystkie ceniące się marki muszą zatem zrozumieć rolę mediów społecznościowych dla tych, którym produkty próbują sprzedać.

Badania przeprowadzone przez jedną z lepszych firm zajmujących się badaniami rynku pokazały procenty populacji (oparte na 3,000 badanych) używające sieci społecznościowych w trzech kategoriach w drugim kwartale 2012 roku.

Sektor edukacyjny:

71% ludzi kupowało produkty o charakterze edukacyjnym i dyskutowało na temat ich na stronach społecznościowych. Pozostałe 29% oparło swój zakup na bazie treści postów innych na łamach mediów społecznościowych.

Sektor elektroniki:

63% nabywców produktów elektronicznych dyskutowało na temat jego na stronach społecznościowych. 22% podjęło decyzję o kupnie tego typu produktów dzięki spojrzeniu na opinie innych właśnie na stronach społecznościowych.

Sektor odzieżowych:

Około 43% populacji kupowało odzież i dyskutowało na ten temat na łamach stron społecznościowych.

Marketing w mediach społecznościowych jest wspaniałym narzędziem dla stron eCommercowych – jego wielki wpływ na branżę nie może być przeoczony. Promowanie nowych produktów i usług na stronach społecznościowych, jak Facebook czy Twitter, może być wspaniałym sposobem na przyciągnięcie uwagi klientów, jak również wygenerowanie sprzedaży. Reklamy na stronach społecznościowych są jednym z najlepszych sposobów przyciągania do siebie ruchu – istnieje kilka sposobów, by skorzystać z mediów społecznościowych jednocześnie bez ignorowania kupujących.

Na początku…

Czy zastanawiasz się, gdzie odwiedzajacy Twój sklep dzielą się ze sobą opiniami na temat Twoich produktów? Jeśli nie, zrób to! Ta informacja pomoże ci skupić swoje zainteresowanie na wybranym portalu społecznościowym. Narzędzia, jak „AddThis” czy „Share This” umieszczone na stronach produktów są w stanie pomóc odwiedzającym w dzieleniu się tymi produktami z innymi. Pomagają także wpaść na to, gdzie dokładnie użytkownicy dzielą się swoimi poleceniami. Możesz również zainstaloać Google Analytics celem śledzenia kliknięć, a także skorzystać z narzędzia Twitip do śledzenia dyskusji na Twitterze. Gdy już jesteś świadomy tego, na których mediach społecznościowych jest o Twoim serwisie najgłośniej, możesz z łatwością zmodyfikować szablon Twojej strony, by podkreślić jej najważniejsze usługi.

Załóż profile na Twitterze i Facebooku

Twoja strona posiada te profile, prawda? Te dwa serwisy społecznościowe są najpopularniejsze, a zatem jeśli nie posiadasz na nich konta, zmień to.

Poszukaj miejsca na przyjciski społecznościowe

Przestań czynić ze swojej strony miejsca nudnego – spróbuj wstawić przyciski dzielenia się interesującą treścią w najróżniejszych, jak najlepiej widocznych miejscach. Na przykład jeśli użytkownik może napisać komentarz czy recenzję do produktu, w podobnym miejscu daj mu możliwość dzielenia się treściami, które mogą mu się podobać. Najlepszymi miejscami do wstawiania przycisków tego typu są:

– maile wysyłane do użytkowników po dokonaniu zakupu
– mail z potwierdzeniem wysłania produktu
– strona z podzienkowaniem wyskakująca po zakupie danej rzeczy

Dodaj filmiki do swoich produktów

Ludzie uwielbiają możliwość zobaczenia danych produktów w akcji. Z tego powodu filmy wideo są bardzo dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży – wrzucanie ich na takich serwisach, jak YouTube może być dodatkowym sposobem przeniesienia się na media społecznościowe.

Zaangażuj swoich klientów

Czy Twoja strona jest wystarczająco zachęcająca? Założenie profili na Facebooku czy Twitterze to nie Twoja jedyna odpowiedzialność – najważniejszym krokiem jest zaangażowanie osób śledzących te profile. Powinieneś być aktywnie zaangażowany we wchodzenie w interakcję z osobami śledzącymi Twoje profile. Nie czekaj na ich ruch – musisz wpaść na to, kto śledzi Twój profil i jaka jest Twoja konkurencja. Media społecznościowe pozwolą Ci przeciągnąć ludzi na Twoją stronę.

Nie pozostawiaj w „trybie sprzedaży”

Wpadj na szalone pomysły dla osób śledzących Twój profil – postuj zaskakujące wiadomości. Pewne jest, iż próbowanie sprzedawania produktów przez profil społecznościowy nigdy nie wpłynie dobrze na liczbę osób śledzących go. Ludzie chcą czegoś więcej niż tylko informacje na temat produktów. Z tego powodu używaj mediów społecznościowych do opowiadania historii, postowania newsów lub innych rzeczy, ale tylko takich powiązanych z Twoją branżą.

Połącz strategię prowadzenia biura obsługi klienta z tą odnośnie prowadzenia strony społecznościowej

Gdy już większość ludzi rozmawia na temat Twojej marki na mediach społecznościowych, spróbuj wyciągnąć pomocną dłoń do klientów niezadowolonych z usług, zamiast czekać na ich telefon lub email. Istnieje milion sytuacji, w których wieksze marki również radziły sobie z niezadowolonymi klientami w ten sposób – pomyśl zatem o strategiach mogących pomóc osobom niezadowolonym z Twych produktów.

Śledź, w co dokładnie ludzie klikają na stronach społecznościowych

Znakomicie sprawdzają się tutaj serwisy oferujące usługi skracania linków. POmagają one wyśledzić, jaki procent ludzi tak właściwie klika w linki, które umieszczamy. Jeżeli masz świadomość tego, w co ludzie najchętniej klikają, możesz poprawić swoje kolejne posty i trafić do większej widowni. Im więcej rzeczy, które klienci lubią, im dostarczamy, tym bardziej wartościowy nasz profil społecznościowy dla nich będzie.

Odwzajemniaj

Odwzajemnianie może pomóc w zbudowaniu zaufania, które jest podstawą każdej marki. Zastanów się, co mógłbyś zrobić, by stać się rozpoznawalnym i przydatnym wśród osób śledzących Twój profil. Dziel się poradami i newsami, które uznają one za pomocne. Możesz spytać się ich o opinię, rozdać im kupony promocyjne i – po prostu – wchodzić w interakcję z nimi. Gdy będziesz starał się być pomocny, staną się bardziej lojalni Twojej marce.

Czego jeszcze można się spodziewać w eCommercu w 2013 roku?

Firmy eCommercowe skupią się bardziej na programach lojalnościowych, lepszej obsłudze klientów i bardziej spersonalizowanych ofertach. Będą starały się oferować bogatsze i bardziej trafne strony, które poprawią wrażenia użytkowników je przeglądających.

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here