Usiądź, opowiem Ci historię! Marketing narracyjny w sklepie internetowym

0
4469

Ludzie kochają dobre historie od zawsze. W dobie nowych technologii i natłoku informacji, to zdanie jest wyjątkowo aktualne. Trudno jest stworzyć reklamę, która zostanie zapamiętana przez odbiorców i przyniesie zamierzony efekt. Dlatego dzisiaj marki próbują inspirować i fascynować opowieściami. Taka kreacja wizerunku to marketing narracyjny, który możesz wykorzystać w promocji Twojego sklepu internetowego.

Na czym polega storytelling?

Po prostu narrację o produkcie/ marce opiera się na opowieści. Formułuje się przekaz w obrazowy, prosty, a zarazem interesujący dla użytkownika sposób. Historie opiera się często na charakterystycznych postaciach, utrwalonych w kulturze, na przykład dzięki bajkom.

Popularyzatorem pojęcia marketingu narracyjnego w Polsce jest Eryk Mistewicz, autor książki „Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają”.

Dlaczego marketing narracyjny jest skuteczny?

Ponieważ odwołuje się do wyobraźni odbiorcy i bazuje na jego emocjach. Dzięki temu przekaz reklamowy zostaje w głowie konsumenta na dłużej. Ponadto opowieść sprawia, że firma wyróżnia się na tle konkurencji i staje się wyjątkowa.

Dobrze skonstruowany komunikat uwypukla misję marki, namawia do interakcji i poznania firmy. Użytkownicy mediów mają wrażenie namacalnego kontaktu z przedsiębiorstwem, czują, że znają jego wartości i zaczynają się z nim utożsamiać. To wszystko prowadzi do tworzenia społeczności wokół marki i budowania grona lojalnych Klientów, a przecież to oni zapewniają firmie stałe dochody.

Storytelling do osiągnięcia sukcesu wykorzystały wielkie korporacje takie jak: Apple, Nokia, Nike czy Coca – Cola. Jednak również na polskim rynku można znaleźć świetne przykłady opowiadania historii. Pamiętasz postacie Serce i Rozum z reklamy Orange? Z pewnością tak, a to wszystko dzięki marketingowi narracyjnemu.

serce-i-rozum
Źródło: http://neostrada.info.pl/

 

Jak możesz wykorzystać storytelling w Twoim sklepie internetowym?

Marketing narracyjny nie jest jedynie dla dużych firm, przecież Ty też chcesz budować zaufanie Klientów, prawda? Jak to zrobić? Zastanów się jakie były początki Twojego sklepu internetowego, dlaczego go założyłeś, co było dla Ciebie ważne i jakimi wartościami się kierowałeś. Przeanalizuj rozwój Twojej marki, spójrz w którym punkcie jesteś teraz. Następnie wybierz to, co jest najciekawsze, inspirujące i fascynujące. Może to będzie Twoja osobista historia – skromnego faceta, który dzięki ciężkiej pracy został przedsiębiorcą? Cokolwiek wybierzesz, opowiedz historię z pasją.

Możesz to zrobić na rożne sposoby: wyprodukować spot i promować go na swoich kanałach (YouTube, Facebook, strona internetowa, blog), zaprojektować graficzne story czy napisać inspirujący artykuł. Pamiętaj jednak, że najlepiej jest wykorzystać do promocji wszystkie Twoje kanały, zgodnie z zasadami konwergencji mediów.

Podbij głowy Klientów!

No votes yet.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here